  • 1. Data: 2006-10-05 07:31:37
    Temat: Sprzedaz wylacznie dla....
    Od: "kf" <m...@b...gg19840.pl>

    Witam,
    firma jest hurtownia - docelowo wspolpracuje wylacznie ze stala grupa
    obiorcow hurtowych.
    Przy wejsciu do dzialu handlowego znajduje sie wywieszka "Sprzedaz wylacznie
    dla sklepo i hurtowni".
    Czy takie dzialanie jest legalne? Czy taka firma moze odmowic sprzedazy
    detalicznej - Panu Kowalskiemu
    ktory wejdzie z ulicy ?
    Jakie przepisy o tym traktuja ?

    pozdrawiam i dziekuje
    kf

  • 2. Data: 2006-10-05 07:44:11
    Temat: Re: Sprzedaz wylacznie dla....
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "kf" <m...@b...gg19840.pl> napisał w wiadomości
    > Czy takie dzialanie jest legalne? Czy taka firma moze odmowic sprzedazy
    > detalicznej - Panu Kowalskiemu
    > ktory wejdzie z ulicy ?

    może odmówić - zapewne nie mają też kasy fiskalnej więc wręcz im nie wolno
    sprzedać nic Kowalskiemu

  • 3. Data: 2006-10-05 07:44:52
    Od: "kicurek" <k...@o...pl>

    > Użytkownik "kf" <m...@b...gg19840.pl> napisał w wiadomości
    >
    > może odmówić - zapewne nie mają też kasy fiskalnej więc wręcz im nie wolno
    > sprzedać nic Kowalskiemu

    W makro mają a sprzedają tylko firmom.

  • 4. Data: 2006-10-05 07:53:44
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    kicurek napisał(a):

    [...]

    > W makro mają a sprzedają tylko firmom.

    Nie zgadzam sie. Sprzedają wyłacznie posiadaczom kart makro. Znam
    przynajmniej dwie osoby, ktore maja takie karty i nie sa firmami ani
    ich reprezentantami.

    j.

    --
    To nie ja głosowałem na PiS.
    http://tinyurl.com/dpuad /kto pierwszy kliknie ten głupi :P/

  • 5. Data: 2006-10-05 07:57:02
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    > W makro mają a sprzedają tylko firmom.

    A to swinie... nie chca nic sprzedawac zwyklym ludziom,
    do sadu ich! :P

    Nie znam hurtowni, ktora by sprzedawala cokolwiek
    "zwyklym ludziom" - czasem jest rozdzial na hurt i detal,
    ale to w specyficznych sytuacjach.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 6. Data: 2006-10-05 07:57:21
    Od: "mr.all" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kicurek" <

    Jesli mieni sie hurtownia, to moze.

    > W makro mają a sprzedają tylko firmom.

    Makro to jedna wielka sciema.
    Jako gosc mozesz kupic detalicznie i nikt cie nie pyta o firme.
    W rzeczy samej Makro prowadzi sprzedaz detaliczna dla wybrancow. Jesli sobie
    zazyczysz, to dostaniesz fakture VAT.
    --
    --pozdr.czes

  • 7. Data: 2006-10-05 08:36:16
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    > Jako gosc mozesz kupic detalicznie i nikt cie nie pyta o firme.

    i pozwalaja z dziecmi wchodzic ostatnio :D

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 8. Data: 2006-10-05 08:42:03
    Od: "mr.all" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "rezist.com" <rele@
    > Nie znam hurtowni, ktora by sprzedawala cokolwiek
    > "zwyklym ludziom" - czasem jest rozdzial na hurt i detal,
    > ale to w specyficznych sytuacjach.

    A ja znam kilka. Gdy robie male zakupy i nie chce faktury, to dostaje
    paragon z kasy...
    Cena jest taka sama jak dla hurtu.
    --
    --pozdr.czes

  • 9. Data: 2006-10-05 08:47:02
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    mr.all napisał(a):

    > A ja znam kilka. Gdy robie male zakupy i nie chce faktury, to dostaje
    > paragon z kasy...
    > Cena jest taka sama jak dla hurtu.

    Taa... Takich hurtowni jest mnóstwo. To IMO typowy, wynikający z nawyków
    bazarowych sposób prowadzenia biznesu, polegający na strzelaniu we
    własne kolana. A potem jest płacz i zgrzytanie zębów... ;)

    j.

  • 10. Data: 2006-10-05 11:49:34
    Od: "bob67" <b...@w...pl>

    > Czy takie dzialanie jest legalne? Czy taka firma moze odmowic sprzedazy
    > detalicznej - Panu Kowalskiemu
    > ktory wejdzie z ulicy ?
    > Jakie przepisy o tym traktuja ?

    IMO dzialenie jest legalne. Wynika to z podstawowej dla prawa cywilnego
    zasady autonomi woli podmiotow. Jezeli jedne ze stron nie chce zawrzec umowy
    to nie mozna jej do tego zmusic.