  • 1. Data: 2010-04-14 08:03:52
    Temat: Sprzedaż udziałów w z o.o. w organizacji
    Od: Casper <s...@g...com>

    Witam,

    Jestem jedynym właścicielem spółki z o.o. w organizacji, chciałbym
    dodać wspólnika do spółki (1 udział), ponieważ naturalnie wiąże się to
    z paroma korzyściami.

    Spotkałem się z sprzecznymi wytycznymi odnośnie tego jaka jest
    poprawna/najkorzystniejsza procedura:

    1. Zmiana aktu notarialnego, następnie z nowym już aktem notarialnym
    standardowa procedura w KRS,

    2. Ponieważ zgodnie z art. 38 § 1 pkt 8 lit. c ustawy z dnia 20
    sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym i o danych umieszczanych
    w rejestrze przedsiębiorców:

    "oznaczenie wspólników posiadających samodzielnie lub łącznie z innymi
    co najmniej 10% kapitału zakładowego oraz ilość posiadanych przez tych
    wspólników udziałów i łączną ich wysokość,"

    teoretycznie mogę zgłosić do KRS spółkę z jednym udziałowcem, a
    następnie sprzedać 1 udział potwierdzając to notarialnie i sprawę mam
    z głowy. Nie muszę teoretycznie zgłaszać poprawek do KRS przez co
    unikam dodatkowych kosztów, czy tak?

    Pozdrawiam,
    Kacper

  • 2. Data: 2010-04-14 08:53:20
    Temat: Re: Sprzedaż udziałów w z o.o. w organizacji
    Od: olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 14 Apr 2010 01:03:52 -0700, Casper napisał(a):

> [...]
    > następnie sprzedać 1 udział potwierdzając to notarialnie i sprawę mam z
    > głowy. Nie muszę teoretycznie zgłaszać poprawek do KRS przez co unikam

    Nie, przepis oznacza tylko tyle, że dane nie są ujawnione w rejestrze,
    zgłoszone być muszą.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [reklama] gdzie zrobić zdjęcie we Wrocławiu? ==> http://foto-krzyki.pl

  • 3. Data: 2010-04-14 11:54:27
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 14-04-2010 10:03, Casper pisze:
    > Witam,
    >
    > Jestem jedynym właścicielem spółki z o.o. w organizacji, chciałbym
    > dodać wspólnika do spółki (1 udział), ponieważ naturalnie wiąże się to
    > z paroma korzyściami.

    Nie można zbywać udziałów spółki w organizacji. Poczekaj aż zostanie
    wpisana do KRS.

    --
    .B:artek.

  • 4. Data: 2010-04-14 19:10:29
    Od: Casper <s...@g...com>

    > Nie można zbywać udziałów spółki w organizacji. Poczekaj aż zostanie
    > wpisana do KRS.
    >
    > --
    > .B:artek.

    To rozumiem.

    Pytanie która z opisanych dróg, jest korzystniejsza (finansowo),
    czy zmiana aktu notarialnego (~200PLN) i rejestracja w KRS
    czy sprzedaż 1 udziału po rejestracji w KRS i uaktualnienie wpisu
    (słyszałem że ktoś kto robił to przede mną zapłacił 600PLN za taką
    korektę(?))

  • 5. Data: 2010-04-15 07:46:44
    Od: olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 14 Apr 2010 12:10:29 -0700, Casper napisał(a):

> [...]
    > udziału po rejestracji w KRS i uaktualnienie wpisu (słyszałem że ktoś
    > kto robił to przede mną zapłacił 600PLN za taką korektę(?))

    Do zbycia udziału nie potrzebujesz zmieniać umowy spółki. Zbywasz go
    zwykłą umową z podpisem notarialnie poświadczonym (20 zł netto),
    natomiast zgłoszenie do KRS to inna para kaloszy -- 650 zł.