  • 11. Data: 2013-08-15 21:34:11
    Temat: Re: Sprzedaż rocznego komputera a rozliczenie PIT
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    CPL wrote:

    > Czyżby nie można było się dogadać z kupującym?

    można, ale z punktu widzenia US jest to tylko i wylacznie wasza
    wewnetrzna sprawa kto podatek fizycznie zapłaci.
    Jesli nie wyplynie on do US, scigany bedzie kupujacy.

    > A co w przypadku firm
    > skupujących złoto, które PCC biorą na siebie?

    ktos tu sciemnia

    bo jak firma placi vat to nie podlega pod pcc
    a jak nie placi vat to placi go kupujacy czyli firma skupujaca.
    wiec nie wiem o co chodzi z tym pcc na siebie.

    przy sprzedazy zlota (przez firme) nie ma wyjatku, albo dostajemy
    fakture vat, albo fatygujemy sie z pcc i na zadne obietnice firmy bym
    nie liczył.

  • 12. Data: 2013-08-15 21:35:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    CPL wrote:

    > Oczywiście przy jego sprzedaży ;) żeby nie było niedomówień.

    no wlasnie byly niedomowienia.
    nie widze wyjatku.

    kupujesz zloto placisz pcc chyba, ze firma podlega pod vat, wowczas nie
    ma pcc. ktos cie mocno sciemnil .

  • 13. Data: 2013-08-15 21:36:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-08-15 21:27, CPL pisze:

    > Oczywiście przy jego sprzedaży ;) żeby nie było niedomówień.

    Firma sprzedająca musi być VATowcem, złoto jest "zw" w podatku VAT, w
    tym przypadku:

    "Nie podlegają podatkowi:
    [...]
    czynności cywilnoprawne, inne niż umowa spółki i jej zmiany, jeżeli
    przynajmniej jedna ze stron z tytułu dokonania tej czynności jest:
    [...]
    zwolniona z podatku od towarów i usług[...]"

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2013-08-16 07:27:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 15 Aug 2013, Liwiusz wrote:

    > Firma sprzedająca musi być VATowcem,

    W sprawie formalnej - potocznie "bycie VATowcem" bywa utożsamiane
    z "byciem zarejestrowanym podatnikiem VAT", to w tym przypadku
    jest rozbieżne z kryterium istotnym dla PCC :) (skoro liczy się
    podleganie, a nie opodatkowanie, podatnik zwolniony lub
    transakcja zwolniona pozostają "podlegające").

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2013-08-16 07:34:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 15 Aug 2013, CPL wrote:

    > Czyżby nie można było się dogadać z kupującym?

    Ależ można.
    Tylko skarbówka będzie to "dogadanie" gdzieś, skoro przepis stanowi
    inaczej.
    To się nazywa "nieskuteczne postanowienie" w umowie :>

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2013-08-16 08:53:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > podleganie, a nie opodatkowanie, podatnik zwolniony lub
    > transakcja zwolniona pozostają "podlegające").

    A czy niezarejestrowany podatnik VAT może wystawić FV "zw"?

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2013-08-17 10:40:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Aug 2013, Liwiusz wrote:

    > A czy niezarejestrowany podatnik VAT może wystawić FV "zw"?

    Ano "nie powinien" ;)
    Co nie zmienia faktu, że wystawiony przez niego rachunek jest
    "podlegajacy pod VAT", choć zwolniony.
    Pierwszym skutkiem podlegania jest to, że może przyjść skarbówka
    i kazać przedstawić ewidencję VAT :) (uproszczoną bo uproszczoną,
    ale wynikającą z przepisów o VAT a nie innych)

    pzdr, Gotfryd