  • 1. Data: 2010-07-14 08:32:26
    Temat: Sprzedaż pracownikom bez marży
    Od: "Gizayer" <G...@n...pl>

    Witam,

    Czy można swoim pracownikom sprzedawać towar ze sklepu bez marży czyli po
    cenie nabycia?
    Towar jest pełnowartościowy, nie zalega na magazynie i zazwyczaj byłby
    sprowadzany
    pod zamówienie pracownika.
    Taki bonus.
    Można tak robić?

    Pozdr.
    G.

  • 2. Data: 2010-07-14 08:42:17
    Temat: Re: Sprzedaż pracownikom bez marży
    Od: to <t...@a...xyz>

    Gizayer wrote:

> [...]
    > po cenie nabycia?
    > Towar jest pełnowartościowy, nie zalega na magazynie i zazwyczaj byłby

    A jakiś przepis mówi, że nie można?

    --
    cokolwiek

  • 3. Data: 2010-07-14 08:49:37
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > A jakiś przepis mówi, że nie można?

    nie mowi ale moze skarbowka sie czepilaby ze skoro kupuja po cenach
    hurtowych to pewnikiem mają w tym przychód do opodatkowania...
    tak jak z samochodmai sluzbowymi czy pakietami medycznnymi. nawet nie musial
    z nich korzystac. wazne ze firma kupila....

  • 4. Data: 2010-07-14 19:38:21
    Od: "NieJorgnijSie" <t...@u...com>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:i1jtn1$dgn$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

> [...]
    > tak jak z samochodmai sluzbowymi czy pakietami medycznnymi. nawet nie
    > musial z nich korzystac. wazne ze firma kupila....

    Na tej zasadzie zarządy Polkomtela, Ery i Orange siedziałyby w pudle bo
    substydiują ceny telefonów - kupują drogo a dają prawie darmo. Ja dla
    świętego spokoju naliczyłbym parę groszy do ceny i masz zysk ;) Zdarzało się
    że dla znajomego refakturowałem towar z hurtownii informatycznej - mając dg
    stricte komputerową tylko się u nich kupi. Dla takiego bezpieczeństwa
    naliczałem groszową marżę - np przy f-rze na 2000 było to 5 zł.

  • 5. Data: 2010-07-14 20:42:19
    Od: to <t...@a...xyz>

    Michał Gut wrote:

> [...]
    > samochodmai sluzbowymi czy pakietami medycznnymi. nawet nie musial z
    > nich korzystac. wazne ze firma kupila....

    Ale pytanie było o to czy można, a nie czy jakiś szaleniec ze skarbówki
    nie wymyśli sobie, że trzeba opodatkować. ;)

    --
    cokolwiek

  • 6. Data: 2010-07-15 06:02:44
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

> [...]
    > substydiują ceny telefonów - kupują drogo a dają prawie darmo. Ja dla
    > świętego spokoju naliczyłbym parę groszy do ceny i masz zysk ;) Zdarzało

    ale sprzedaz klientowi != pracownikowi

    > że dla znajomego refakturowałem towar z hurtownii informatycznej - mając
    > dg stricte komputerową tylko się u nich kupi. Dla takiego bezpieczeństwa
    > naliczałem groszową marżę - np przy f-rze na 2000 było to 5 zł.
    no to napewno jest ok ale pytanie czy przy zerowej marzy ktos by mogl sie
    czepnac ze pracownikowi przekazal dodatkowy dochod w postaci upustu (troche
    to glupie ale po pakietach medycznych nie zdziwi mnie już za wiele)

  • 7. Data: 2010-07-15 06:03:30
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Ale pytanie było o to czy można, a nie czy jakiś szaleniec ze skarbówki
    > nie wymyśli sobie, że trzeba opodatkować. ;)

    a to pewnie ze mozna;) wszystko mozna:)

    przynajmniej do pierwszej kontroli:)

  • 8. Data: 2010-07-15 06:58:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 Jul 2010, to wrote:

    > A jakiś przepis mówi, że nie można?

    Parę lat temu był taki zapis w ustawie o VAT.

    W tej chwili IMVHO jest drobna niejasność, bo z jednej strony nie
    widać przeciwwskazań "jako takich", ale ze względu na fakt transakcji
    z podmiotem powiązanym teoretycznie US ma prawo wydać decyzję
    ustalającą cenę "jak przy transakcji z podmiotem niepowiązanym",
    dotyczy to zarówno PIT jak i VAT.

    IMVHO:
    - w przypadku, jeśli takie świadczenie będzie częścią wynagrodzenia
    za pracę (podobnie jak traktowane są wspomniane w postach obok
    "pakiety medyczne" i podobne świadczenia), to niewątpliwie wolno
    policzyć tylko wartość nabycia (z zastrzeżeniem, że być może należy
    doliczyć bezpośrednie koszty uboczne, czyli np. transport)
    - w przypadku jak to jest "normalna sprzedaż" chętny powinien spróbować,
    ktoś w końcu powinien przetrzeć przed WSA/NSA ścieżkę odwoławczą,
    żeby była jasność czy zapisy art.11 UoPDoOF dotyczą takiego
    przypadku :P

    pzdr, Gotfryd