  • 1. Data: 2013-04-27 22:41:43
    Temat: Sprzedaz na odleglosc nie odebrany towar
    Od: Karol Misiukiewicz <k...@t...pl>

    Witam,
    W ktorym momencie zawarta jest umowa sprzedazy ? gdy kupujemy przez
    internet
    Czy jak nabywca nie odbierze towaru , towar wroci do sprzedawcy to co wtedy
    (od strony prawnej oczywiscie)

    Czy mozna przed odebraniem towaru wyslac oswiadczenie o odstapieniu od
    umowy (10 dniowe) i niech towar wraca do sprzedawcy ?

    towar wartosc ok. 600 zl, zaplacone karta platnicza, oczywiscie mozna
    odebrac towar przepakowac i odeslac, ale dla odbiorcy jest to troche
    uciazliwe;
    towar wyslany przez Inpost do paczkomatu i jeszcze do wtorku w tym
    paczkomacie bedzie, potem w magazynie Inpostu, a potem wraca do nadawcy
    (sklepu)

    --
    Karol Misiukiewicz

  • 2. Data: 2013-04-27 23:46:44
    Temat: Re: Sprzedaz na odleglosc nie odebrany towar
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 27 Apr 2013, Karol Misiukiewicz wrote:

    > Witam,
    > W ktorym momencie zawarta jest umowa sprzedazy ? gdy kupujemy przez
    > internet

    Sporo zależy od organizacji ze strony sprzedawcy.
    Umowa jest zawarta jesli obie strony "wyrażą wolę", a tu często
    ze strony sprzedawcy jest zastrzeżenie, iż wystawiony towar to
    dopiero "zaproszenie do składania ofert", zaś "wyraża" w momencie
    potwierdzenia, np. mailem.
    Ale to nie jest wymuszone przepisem, równie dobrze na stronie
    może być oferta (i zawarcie umowy następuje w momencie
    akceptacji przez kupującego).

> [...]
    >
    > Czy mozna przed odebraniem towaru wyslac oswiadczenie o odstapieniu od
    > umowy (10 dniowe) i niech towar wraca do sprzedawcy ?

    Jak to mawiają, "dobrze Ci radzę, rób jak uważasz" ;)
    IMVHO nie, stosowna dyskusja:
    http://groups.google.com/group/pl.soc.prawo/browse_t
    hread/thread/1691b4336597dfc0/5c2a878e7bee3b17?hl=pl
    &q=nieodebranie+group:pl.soc.prawo*#
    W ustawie jest przepis o ZWRÓCENIU SOBIE PRZEZ STRONY tego co
    "wyświadczyły".
    Chyba trudno uznać nieodebranie jako "zwrócenie"?
    Zwrot owszem, następuje, w wyniku działania poczty czy
    kuriera, ale nie bardzo jest to zwrot "przez stronę".
    Wyroków w takich sprawach nie znam, dla jasności.

    Osobna sprawa to rozważania nad "odstąpieniem" rozumianym
    jako powiadomienie sprzedawcy o woli strony:
    http://groups.google.com/group/pl.soc.prawo/browse_t
    hread/thread/4853b49ec294c2f4/be7accefee862bd6?hl=pl
    &q=nieodebranie+group:pl.soc.prawo*#be7accefee862bd6
    http://groups.google.com/group/pl.soc.prawo/browse_t
    hread/thread/5de740b48727be52/19ee1ac1bf67a08b?hl=pl
    &q=nieodebranie+group:pl.soc.prawo*#19ee1ac1bf67a08b
    http://groups.google.com/group/pl.soc.prawo/browse_t
    hread/thread/faea23a84466847c/4cf7205205479947?hl=pl
    &q=nieodebranie+group:pl.soc.prawo*#4cf7205205479947
    ...bo ta część wygląda na oczywiście wykonalną.

    > towar wartosc ok. 600 zl, zaplacone karta platnicza, oczywiscie mozna
    > odebrac towar przepakowac i odeslac, ale dla odbiorcy jest to troche
    > uciazliwe;

    Jasne.
    Można spytać sprzedawcę czy mu to robi różnicę, w końcu dobrowolnie
    może zgodę wyrazić.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2013-04-28 01:08:32
    Od: "Krzysztof 'kw1618' (W-wa)" <a...@m...www.pl>

    Dnia Sat, 27 Apr 2013 22:41:43 +0200, Karol Misiukiewicz napisał(a):

    > towar wyslany przez Inpost do paczkomatu i jeszcze do wtorku w tym
    > paczkomacie bedzie, potem w magazynie Inpostu, a potem wraca do nadawcy
    > (sklepu)

    kiedyś ktoś mi opowiadał, że chciał zwrócić towar który dostał Inpostem do
    paczkomatu, ale Inpost stwierdził, ze tej miejscowości nie obsługuje.
    Klient musiał wysłac Pocztą Polską.

    Podejrzewam, że o to chodzi wątkotwórcy, Inpost obsługuje ten sklep bo mu
    się to opłaca, hurtowy klient, ale z jedną pazką tam jechać mu sie nie
    opłaca, a magazyn sklepu jest poza wielką aglomeracją.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://foto.3mam.net/u2012/Pruszkow/index3.php

  • 4. Data: 2013-04-29 12:54:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 27 Apr 2013, Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > kuriera, ale nie bardzo jest to zwrot "przez stronę".
    > Wyroków w takich sprawach nie znam, dla jasności.

    ...a tu do kompletu dodać trzeba możliwość interpretacji
    takiej, że nieodebranie wymusza "niewyświadczenie"
    elementu umowy.
    Acz jak wyżej, mi się taka wersja nie podoba (jako
    że sprzedawca "wyświadczył" a odbiorca uniemożliwił
    wykonanie).
    Tak dla porządku, skąd zastrzeżenie że zainteresowany
    musi sobie wybrać stanowisko :)

    BTW: napisz jak się skończyło!

    pzdr, Gotfryd