  • 41. Data: 2010-07-10 05:10:53
    Temat: Re: Sprzedaż na odległość -> Zapoznanie się z towarem -> Ewentualny zwrot ?
    Od: to <t...@a...xyz>

    Marccco wrote:

    > No, i czy przez
    > okres 10 dni będę miał możliwość zapoznania się z zakupionym towarem, to
    > znaczy włączenia, zrobienia przykładowych zdjęć, itp.

    Nikt Ci nie przyjmie aparatu jak go zwrócisz ze śladami użytkowania. W
    najlepszym razie możesz więc rozpakować go sobie w pokoju, omieść
    wzrokiem i ew. cyknąć kilka fotek. Czego się w ten sposób dowiesz?

    Po za tym popularny sprzęt możesz sobie bez problemu obejrzeć w markecie
    elektronicznym, a tego drogiego, sprowadzanego na zamówienie być może nie
    będziesz mógł wcale zwrócić po tych 10 dniach (o ile sprzedawca ma głowę
    na karku) -- patrz wyłączenia w ustawie.

    --
    cokolwiek

  • 42. Data: 2010-07-10 05:31:58
    Od: Młotkowy <n...@...co.pl>

    W dniu 2010-07-10 07:10, to pisze:

    > Nikt Ci nie przyjmie aparatu jak go zwrócisz ze śladami użytkowania. W
    > najlepszym razie możesz więc rozpakować go sobie w pokoju, omieść
    > wzrokiem i ew. cyknąć kilka fotek. Czego się w ten sposób dowiesz?

    A zmiana stanu "niekasowalnego" licznika w komputerku aparatu - to nie
    "ślad użytkowania" ?

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Młotkowy

  • 43. Data: 2010-07-10 08:08:43
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-07-10 07:31, Młotkowy pisze:

    > A zmiana stanu "niekasowalnego" licznika w komputerku aparatu - to nie
    > "ślad użytkowania" ?

    Ale jak to udowodnić że dzisiejsze '0' to inne '0' niż te sprzed 10 dni? ;)

    --
    spp

  • 44. Data: 2010-07-10 13:14:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 10 Jul 2010, spp wrote:

    > Ale jak to udowodnić że dzisiejsze '0' to inne '0' niż te sprzed 10 dni? ;)

    Chyba chodziło o zdarzenie przeciwne - że licznik pokazuje "12" :)
    Zdaniem (chyba "wspartym orzecznictwem", nie pamiętam) komentujących na
    grupie takie zdarzenie *nie* wyłącza prawa do zwrotu aparatu, na
    zasadzie "sprawdziłem aparat tak jak w sklepie".

    Jak o mnie chodzi, nie w całości zgadzam się z tezą że to będzie "tak
    jak w sklepie" - w sklepie czasami do "macania" służy egzemplarz
    wystawowy i nie jest on traktowany jako "zupełnie nowy", na co
    wskazują (słusznie) przeciwnicy dopuszczalności wersji "zwracania
    używanego".

    pzdr, Gotfryd

  • 45. Data: 2010-07-10 14:54:43
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1007101509590.4044@quad Gotfryd Smolik
    news <s...@s...com.pl> pisze:

    > w sklepie czasami do "macania" służy egzemplarz
    > wystawowy i nie jest on traktowany jako "zupełnie nowy", na co
    > wskazują (słusznie) przeciwnicy dopuszczalności wersji "zwracania
    > używanego".
    Ja bym w takim razie postulował wprowadzenie wystawowych majtek. Do
    przymierzania. I bez prawa zwrotu.

    --
    Jotte

  • 46. Data: 2010-07-12 06:39:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 10 Jul 2010, Jotte wrote:

    > W wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1007101509590.4044@quad Gotfryd Smolik

    > Ja bym w takim razie postulował wprowadzenie wystawowych majtek. Do
    > przymierzania. I bez prawa zwrotu.

    Tak z pewną nieśmiałością spytam - to miał być argument w stronę
    dopuszczalności czy niedopuszczalności zwracania "macanego"
    towaru?

    pzdr, Gotfryd

  • 47. Data: 2010-07-12 16:53:26
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1007120838060.2872@quad Gotfryd Smolik
    news <s...@s...com.pl> pisze:

    > Tak z pewną nieśmiałością spytam - to miał być argument w stronę
    > dopuszczalności czy niedopuszczalności zwracania "macanego"
    > towaru?
    Tego nie wiem, po prostu wydał mi się trafny. :)

    --
    Jotte