-
31. Data: 2010-07-06 23:20:55
Temat: Re: Sprzedaż na odległość -> Zapoznanie się z towarem -> Ewentualny zwrot ?
Od: mvoicem <m...@g...com>
(07.07.2010 00:04), RadoslawF wrote:
> Dnia 2010-07-06 23:56, Użytkownik witek napisał:
>
>>>>> No, ale za to jaka satysfakcja z wygranej :-)
>>>> Z jakiej wygranej, sprzedawca podmienia aparat z twojej przesyłki
>>>> na uszkodzony lub go sam uszkadza. I teraz odpowiedz w jaki sposób
>>>> mu to udowodnisz w sądzie lub udowodnisz że dostarczyłeś mu
>>>> aparat sprawny ?
>>>
>>> Pakować do paczki i nadawać w obecności notariusza?
>
> Notariusz raczej nie potwierdzi sprawności wysyłanego przedmiotu.
No ale może chyba poświadczyć brak widocznych uszkodzeń zewnęntrznych?
Albo że zdjęcia przedmiotu zostały przy nim zrobione?
>
>> to już lepiej nie odsyłać.
>> taniej wyjdzie.
>
> Tyle że komuś zbraknie satysfakcji po wygranej sprawie. :-)
No i przecież chyba o to w tym wątku chodzi, bo przecież nie o to żeby
było taniej lub sprawniej :).
p. m.
-
32. Data: 2010-07-07 01:33:33
Temat: Re: Sprzedaż na odległość -> Zapoznanie się z towarem -> Ewentualny zwrot ?
Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
W wiadomości news:i0vt5h$5gc$1@news.task.gda.pl Marccco <m...@n...com>
pisze:
> chciałbym się tylko zapoznać ze sprzętem
To idź do "normalnego" sklepu, sprzedaż wysyłkowa ma swoje ograniczenia,
niedogodności i zwiększone ryzyko.
Powinieneś dać radę to zrozumieć.
Nie wszystko jest sens kupować w ten sposób.
--
Jotte
-
33. Data: 2010-07-07 01:34:36
Temat: Re: Sprzedaż na odległość -> Zapoznanie się z towarem -> Ewentualny zwrot ?
Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
W wiadomości news:i102o1$iat$1@news.task.gda.pl Marccco <m...@n...com>
pisze:
>> dopiero jak wygrasz z nimi w sądzie.
>> a to ci sie totalnie nie będzie opłacało.
> Jeśli będzie trzeba, to pójdę do sądu.
To na sąd masz czas, a na kupno normalnie, jak człowiek, w sklepie nie?
Coś kręcisz.
--
Jotte
-
34. Data: 2010-07-07 02:13:08
Temat: Re: Sprzedaż na odległość -> Zapoznanie się z towarem -> Ewentualny zwrot ?
Od: witek <w...@g...pl.invalid>
mvoicem wrote:
>
> No ale może chyba poświadczyć brak widocznych uszkodzeń zewnęntrznych?
a jak zmusisz do tego notariusza?
Niczego ci nie poświadczy. Wywali cię na zbity pysk.
-
35. Data: 2010-07-07 06:00:54
Temat: Re: Sprzedaż na odległość -> Zapoznanie się z towarem -> Ewentualny zwrot ?
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
Marccco pisze:
> Jeśli będzie trzeba, to pójdę do sądu. Choćby dla samej satysfakcji. Ale
> nie mnie się to nie będzie opłacało, ale sprzedawcy, który ewentualnie
"Ten pan odesłał towar zdewastowany i uszkodzony".
I udowodnij, że było inaczej ;->
-
36. Data: 2010-07-07 18:45:58
Temat: Re: Sprzedaż na odległość -> Zapoznanie się z towarem -> Ewentualny zwrot ?
Od: castrol <j...@w...wp.pl>
W dniu 2010-07-06 22:50, RadoslawF pisze:
> Sprzedawca odbierze przesyłkę i stwierdzi że aparat jest uszkodzony
> i nie odeśle pieniędzy, odeśle paczkę z uszkodzonym aparatem.
> To co będzie jeszcze musiał udowadniać ?
Jeśli będzie tak cwaniakować, to będzie odpowiadać z tytułu niezgodności
towaru z umową. Skoro wada wystąpiła wcześniej niż 6 miesięcy od zakupu
to domniemywa się, że istniała już w momencie zakupu.
Więc niech udowadnia, że tak nie było.
--
Pozdrawiam
Jacek Kustra
-
37. Data: 2010-07-07 19:00:22
Temat: Re: Sprzedaż na odległość -> Zapoznanie się z towarem -> Ewentualny zwrot ?
Od: spp <s...@o...pl>
W dniu 2010-07-07 20:45, castrol pisze:
>> Sprzedawca odbierze przesyłkę i stwierdzi że aparat jest uszkodzony
>> i nie odeśle pieniędzy, odeśle paczkę z uszkodzonym aparatem.
>> To co będzie jeszcze musiał udowadniać ?
>
> Jeśli będzie tak cwaniakować, to będzie odpowiadać z tytułu niezgodności
> towaru z umową. Skoro wada wystąpiła wcześniej niż 6 miesięcy od zakupu
> to domniemywa się, że istniała już w momencie zakupu.
>
> Więc niech udowadnia, że tak nie było.
>
Porysowana obudowa lub obiektyw nie jest wadą fabryczną. :(
--
spp
-
38. Data: 2010-07-09 22:13:00
Temat: Re: Sprzedaż na odległość -> Zapoznanie się z towarem -> Ewentualny zwrot ?
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Wed, 7 Jul 2010, mvoicem wrote:
> Albo że zdjęcia przedmiotu zostały przy nim zrobione?
A co mają dać te zdjęcia (pomijając uwagi o znalezieniu chętnego
notariusza)?
Takie pytanie - kto odpowiada za towar od momentu wysyłki przez
sprzedawcę do momentu powrotu przez sprzedawcę?
"Widocznie porysował się w drodze, a przecież niebezpieczeństwo
szkody ponosi kupujący" :>
Uchylił ktoś przepis o którym już była mowa w wątku (tym lub
sąsiednim) - że od momentu wysyłki "niebezpieczeństwo" jest
by default po stronie nabywcy?
pzdr, Gotfryd
-
39. Data: 2010-07-09 22:20:31
Temat: Re: Sprzedaż na odległość -> Zapoznanie się z towarem -> Ewentualny zwrot ?
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Tue, 6 Jul 2010, castrol wrote:
> W dniu 2010-07-06 20:23, spp pisze:
>
>> Tak jak pisze przedpiśca - nie powinien robić problemu ale tylko wtedy
>> gdy kupisz jako osoba fizyczna (konsument) - nie 'na firmę'.
>
> Nie musi być osobą fizyczną. Może kupować "na firmę" o ile zakupu
> dokonano w celu bezpośrednio nie związanym z działalnością gospodarczą.
Sprzeciw o tyle, że ustawa nie zawiera słowa "bezpośrednio".
Wykorzystanie może być mocno pośrednie, a będzie niekonsumenckie.
Ale oczywiście racja, że zakup "na firmę" nie jest tożsamy z brakiem
ochrony "konsumenckiej", co widać choćby na podstawie regresu.
>> Jak Ci nie napisze że masz 10 dni to będziesz miał ... trzy miesiące. ;)
>
> O ile wcześniej nie dowie się o przysługującym mu prawie do odstąpnienia od
> umowy ;)
:)
pzdr, Gotfryd
-
40. Data: 2010-07-10 05:02:46
Temat: Re: Sprzedaż na odległość -> Zapoznanie się z towarem -> Ewentualny zwrot ?
Od: to <t...@a...xyz>
Marccco wrote:
> Jeśli będzie trzeba, to pójdę do sądu. Choćby dla samej satysfakcji. Ale
> nie mnie się to nie będzie opłacało, ale sprzedawcy, który ewentualnie
> będzie chciał mnie oszukać. Nie mówiąc już o nadszarpniętej reputacji
> tegoż sprzedawcy mówiąc delikatnie.
Podobno nie masz czasu wybrać się do sklepu...
--
cokolwiek