  • 61. Data: 2017-09-20 10:24:17
    Temat: Re: Sprzedaż mieszkania - posiadanie
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-09-20 o 10:19, ąćęłńóśźż pisze:
    > Zachowujesz się jak typowy cham z Chomiczówki.
    > Pewnie dlatego nie stać Cię na własne mieszkanie, tylko musisz się tułać po
    wynajmowanych kątach i aukcjach komorniczych.

    Wybacz, ale twoja głupota ("podaj przepis, że nie mogę wynająć czegoś,
    czego nie mam" i wiele innych) jest tak porażająca, że twoja chęć
    dyskutowania tutaj na poważne tematy musi się spotkać z moją ostrą
    reakcją. W internecie nie widać, że ktoś jest głupi, albo że sobie jaja
    robi - za parę lat ktoś to przeczyta i pomyśli, że te twoje posty to nie
    banialuki ignoranta, tylko jakaś równoważna opinia i będzie ją powielał,
    a tymczasem jesteś osobą, która nawet nie jest w stanie ogarnąć
    prawidłowego cytowania.

    --
    Liwiusz

  • 62. Data: 2017-09-20 12:54:57
    Od: kosmos <a...@u...pl>

    W dniu 2017-09-19 o 23:27, Liwiusz pisze:

    > Nie można drugi raz wynająć tego, co już jest wynajęte.

    No a co w sytuacji gdy ktoś zajmuje lokal na podstawie nieobowiązującej
    już (bo np. wypowiedzianej z powodu nie płacenia) umowy? Przecież chyba
    nie można go traktować jako osoby wynajmującej...

  • 63. Data: 2017-09-20 13:17:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-09-20 o 12:54, kosmos pisze:

    > No a co w sytuacji gdy ktoś zajmuje lokal na podstawie nieobowiązującej
    > już (bo np. wypowiedzianej z powodu nie płacenia) umowy? Przecież chyba
    > nie można go traktować jako osoby wynajmującej...

    Wówczas jest osobą bezumownie korzystającą z lokalu. Co wiąże się z
    pewnymi przywilejami dla wynajmującego (może pobierać wyższy czynsz),
    ale i z ograniczeniami - właściciel nie dysponuje lokalem, więc nie może
    go oddać w używanie kolejnej osobie, aż się poprzedni lokator nie
    wyprowadzi, albo go komornik nie wyeksmituje.

    --
    Liwiusz

  • 64. Data: 2017-09-20 13:17:56
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-09-20, kosmos <a...@u...pl> wrote:

    [...]

    > No a co w sytuacji gdy ktoś zajmuje lokal na podstawie nieobowiązującej
    > już (bo np. wypowiedzianej z powodu nie płacenia) umowy? Przecież chyba
    > nie można go traktować jako osoby wynajmującej...

    Nijak. Osoba ta korzysta bezumownie, należy się pewnie za to większa kasa,
    czyli jest roszczenie, ale pozbyć się "o tak" nie możesz.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 65. Data: 2017-09-20 14:54:48
    Od: kosmos <a...@u...pl>

    W dniu 2017-09-20 o 13:17, Liwiusz pisze:

> [...]
    > go oddać w używanie kolejnej osobie, aż się poprzedni lokator nie
    > wyprowadzi, albo go komornik nie wyeksmituje.

    To, że właściciel może mieć roszczenia wobec osoby zajmującej lokal
    bezumownie jest oczywiste. Natomiast nie mogę zrozumieć, czemu nie można
    zgodnie z prawem takiego kogoś w asyście policji "od ręki" wyprowadzić -
    z góry można założyć, że egzekucja roszczeń będzie długotrwała. Wiem, że
    tak jest skonstruowane prawo, ale w takim przypadku (czyli gdy sprawa
    jest oczywista - osoba zajmująca lokal nie jest w stanie przedstawić
    ważnej umowy na wynajem) trudno mi zrozumieć usprawiedliwienie dla
    pozbawienia właścicieli prawa do swobodnego dysponowania ich majątkiem
    (choćby w postaci "dokwaterowania" kolejnej osoby)...

  • 66. Data: 2017-09-20 15:14:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    A podstawe podasz ?

    Akurat w mieszkaniach to sie zdarzalo wynajmowanie na pokoje, wiec
    czemu nie.

    >Wówczas jest osobą bezumownie korzystającą z lokalu. Co wiąże się z

    Ale mieszkanie wynajete nie jest, wiec czemu go nie wynajac ...
    pierwszy raz :-)

    >pewnymi przywilejami dla wynajmującego (może pobierać wyższy czynsz),

    Jakby placil ile wlasciciel sobie zyczy, to pewnie nie byloby problemu
    :-)

    J.

  • 67. Data: 2017-09-20 15:17:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-09-20 o 14:54, kosmos pisze:

    > To, że właściciel może mieć roszczenia wobec osoby zajmującej lokal
    > bezumownie jest oczywiste. Natomiast nie mogę zrozumieć, czemu nie można
    > zgodnie z prawem takiego kogoś w asyście policji "od ręki" wyprowadzić -

    Dlatego, że prawo mówi, że od wyprowadzania z lokalu jest komornik, a
    nie policja.

    > z góry można założyć, że egzekucja roszczeń będzie długotrwała. Wiem, że
    > tak jest skonstruowane prawo, ale w takim przypadku (czyli gdy sprawa

    Nie zachowuj się jak Ącki - skoro wiesz, że takie jest prawo, to czemu
    się dziwisz, że obowiązuje? Dyskutujemy o tym jak jest, a nie jak się
    komu chce, aby było.

    > jest oczywista - osoba zajmująca lokal nie jest w stanie przedstawić

    Ale gdzie ma tę umowę przedstawiać i kto ma ją oceniać? Policjant na
    klatce schodowej? Od tego jest sąd. Można narzekać, że to trwa długo,
    ale to argument za lepszą organizacją pracy sądu, a nie za
    "klatkosprawiedliwością".

    --
    Liwiusz

  • 68. Data: 2017-09-20 15:19:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-09-20 o 15:14, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup
    >
    > A podstawe podasz ?

    - JF, masz kurę?
    - Nie mam
    - A pożyczysz?

    > Akurat w mieszkaniach to sie zdarzalo wynajmowanie na pokoje, wiec czemu
    > nie.

    Nie dyskutujemy o takim przypadku.

    > Ale mieszkanie wynajete nie jest, wiec czemu go nie wynajac ... pierwszy
    > raz :-)

    Bo właściciel nie dysponuje lokalem, więc nie może obiecać komuś, że coś
    mu da w używanie, skoro sam tego nie posiada.

    --
    Liwiusz

  • 69. Data: 2017-09-20 15:26:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 19-09-17 o 20:27, J.F. pisze:

    >Jak w zamkniętymmieszkaniu, to poniekąd bez większego znaczenia.

    Lodowka np w mieszkaniu stoi, bedaca wlasnoscia wlasciciela, i
    poniekad przedmiotem najmu.

    >Włamanie.

    A ktory to numerek?

    >Zrealizowane poprzez włamanie? Cieniutko to widzę.

    >Wbrew pozorom to dość klarowne. Prawo karne chroni posiadanie, a nie
    >prawo własności w większości wypadków.

    Taa ...
    -wynajmujacy ma prawo zastawu na rzeczach najemcy,
    -w innych przepisach pisza, ze rzecz zastawiona powinna zostac wydana
    wierzycielowi ... juz to widze, jak chetnie nieuczciwy najemca wydaje
    ... ale moze nie musi ?
    -wynajmujacy moze sie sprzeciwic usunieciu rzeczy ... jak, ma stac pod
    drzwiami i pilnowac, aby nie wyniesli ?
    Z bronia ma pilnowac, czy z kijem od szczotki ?

    Zabranie istotnie moze sie skonczyc nieprzyjemnie ...

    J.

  • 70. Data: 2017-09-20 15:27:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...