  • 81. Data: 2007-08-17 16:47:24
    Temat: Re: Sprzedaż komputerów osobistych w Polsce
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    stern <s...@n...to> writes:

    [...]

    > Wiec polski ustawodawca spenalizował posiadanie komputerów.

    Posiadanie nie, ale sprzedaż, użyczanie etc. już tak. Czyli wszystkie
    sklepy komputerowe zostały 18 kwietnia 2004 r. zdelegalizowane.

    > Jak pisze komentarz podany przez Ciebie, jest to coś w rodzaju
    > przygotowania.

    To jest o 'jeden most za daleko'. O ile w dyrektywie UE problem
    został potraktowany sposób przystający do obecnego stanu technologii,
    to nasza impolementacja wyprzedza ten stan co najmniej o kilkanaście
    lat. Innymi słowy -- w roku 2004 ustanowiono prawo przystające
    do roku 2020 (albo i nie), ale na pewno nie do stanu technologii
    komputerowej z pierwszej dekady XXI wieku.

    Innymi słowy: poprzez pominięcie słów 'przede wszystkim', ustawodawca
    zafundował nam technologię komputerową rodem z myśliwców F-16
    (programy komputerowe, których poprawność została udowodniona,
    specjalizowane układy scalone zamiast mikroprocesorów ogólnego
    przeznaczenia i -- ogólnie rzecz biorąc -- superbezpieczny sprzęt
    oraz oprogramowanie).

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 82. Data: 2007-08-17 17:03:20
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    p...@g...pl (Piotr Dembiński) writes:

    [...]

> [...]
    > specjalizowane układy scalone zamiast mikroprocesorów ogólnego
    > przeznaczenia i -- ogólnie rzecz biorąc -- superbezpieczny sprzęt

    Tu się zagalopowałem. Całkiem mozliwe, że komputery pokładowe F-16 są
    przystosowane do popełnienia przy ich użyciu przestępstwa z art. 269b.

  • 83. Data: 2007-08-17 18:57:42
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    [...]

  • 84. Data: 2007-08-19 19:19:51
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    stern pisze:

    > Zresztą nawet z tego co wkleiłeś wynika, że implementacja się nie udała.

    Przyznaje się nie czytałem, tego co wkleiłem, bo nie jest to mi do
    niczego nie potrzebne.

    > Wiec polski ustawodawca spenalizował posiadanie komputerów.

    Według mnie nie.
    Powiem więcej mam komputer i nie czuje się przestępcą :)

    > Ale:
    >
    > Jeżeli znajdziemy u kogoś małą drukarenkę i matryce a wszystko gotowe do
    > drukowania pieniędzy, to wpakujemy pana do więzienia za karalne
    > przygotowanie, i jego tłumaczenia, że nie miał zamiaru drukować na wiele
    > się nie zdadzą.
    >
    > Dlaczego zatem w tym wypadku wskazuje się na kierunkowość
    > posiadania?

    W obu wypadkach wymagana jest kierunkowość. Tego przecież wymaga art. 16
    §1 kk.
    Różnica polega na tym, że matryce banknotów mogą być użyte praktycznie
    do jednego celu a więc oczywiste jest że jest to przygotowanie do
    konkretnego przestępstwa (czyli podrabiania tychże banknotów) [jeż;li
    wykażesz że masz matryce w innym celu to też nie ma przestępstwa
    przygotowania -> przypominam że przygotowanie musi być "popełnione" w
    zamiarze bezpośrednim kwalifikowanym czyli kierunkowym - art. 16 §1 kk],
    natomiast przy samym komputerze nijak nie wykażesz że posiadacz ma go w
    celu popełnienia przestępstw o których mowa w przepisie. Takie wykazanie
    będzie możliwe przy innych urządzeniach specjalistycznych, które w
    zasadzie posiadaczowi nie mogą służyć do czego innego niż popełnienie
    przestępstwa.

    Reasumując, kluczem jest art. 16 §1 kk, który określa wymaganą stronę
    podmiotową przestępstwa przygotowania.

    > Wszak znamiona czynu zabronoinego wypełnione są.
    > Ktoś posiadał urządzenie z właściwościami jak w przepisie.

    Nie jest karalne posiadanie, tylko posiadanie w konkretnym celu.

    > geniusz polskiej legislacji stwarzając drugą część zdania pominął: "z
    > zamiarem wykorzystania dla celów popełnienia przestępstwa" i w ten sposób
    > mój bank, któren udostępnił mi hasła do operacji na koncie popelnil
    > przestępstwo. Bo geniusz piszący to zapomnial dodać: "wbrew ustawie lub
    > uprawnieniu". Ech życie.

    Nie trzeba pisać w ustawach oczywistych oczywistości. działanie w ramach
    uprawnień jest powszechnie znanym i uznawanym kontratypem.

    --
    @2007 Johnson
    http://johnsonpl.blogspot.com/

  • 85. Data: 2007-08-19 21:55:57
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Johnson <j...@n...pl> writes:

    [...]

    > Nie trzeba pisać w ustawach oczywistych oczywistości.

    Przecież ustawy to same oczywiste oczywistości.