  • 21. Data: 2007-08-15 19:04:11
    Temat: Re: Sprzedaż komputerów osobistych w Polsce
    Od: stern <s...@n...to>

    Świadomy znaczenia swych słów i odpowiedzialności przed prawem Wed, 15 Aug
    2007 20:54:01 +0200, Alek zeznał(a):

    > Nie jest urządzeniem "przystosowanym" a "możliwym do przystosowania".
    > To przystosowanie polegałoby przede wszystkim na wgraniu jakiegoś
    > specjalistycznego oprogramowania, może dodaniu jakiegoś sprzętu.
    > Fabrycznie nowy komputer tego nie ma i do opisanego przestępstwa
    > się nie nadaje.

    a PCty z wgranym systemem?
    Jak dostaniesz jakiegoś linuksa to masz tam narzędzi aż pod dostatkiem ;)

    > To co piszesz to strasznie naciągane. Na takiej zasadzie możnaby
    > zakazać wszystkiego bo wszystko może służyć do przestępstwa.

    posiadanie pewnych narzędzi jest karalne (np. matryce do fałszowania
    pieniędzy).

    Tutaj ustawodawca trochę niefortunnie to sformułował.

    http://surowiec.net.pl GG: 4494911

  • 22. Data: 2007-08-15 19:31:19
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> writes:

    > Użytkownik "Piotr Dembiński" <p...@g...pl> napisał

    > Nie jest urządzeniem "przystosowanym" a "możliwym do
    > przystosowania".

    Jako urządzenie jest przystosowany.

    > To przystosowanie polegałoby przede wszystkim na wgraniu jakiegoś
    > specjalistycznego oprogramowania, może dodaniu jakiegoś sprzętu.

    Tak, tylko że programy są wymienione osobno. Zwykły, domowy komputer
    osobisty jest -- jako urządzenie -- w pełni przystosowany do łamania
    szyfrów. Urządzenia komputerowe nieprzystosowane do łamania szyfrów
    to wszelkie specjalizowane urządzenia komputerowe wykonujące jedynie
    programy zainstalowane przez producenta.

    > Fabrycznie nowy komputer tego nie ma i do opisanego przestępstwa się
    > nie nadaje.

    Jako urządzenie się nadaje, bo ma mikroprocesor i można go
    oprogramować. Oczywiście wytworzenie takiego oprogramowania,
    przy użyciu którego mogłoby być popełnione przestępstwo (kto
    może powiedzieć z całą pewnością, że napisany przez niego
    program komputerowy nie zostanie użyty do popełnienia przestępstwa?)
    również byłoby naruszeniem prawa.

    > To co piszesz to strasznie naciągane. Na takiej zasadzie możnaby
    > zakazać wszystkiego bo wszystko może służyć do przestępstwa.

    Moim zdaniem właśnie to zostało zrobione.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 23. Data: 2007-08-15 19:35:20
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    stern <s...@n...to> writes:

    [...]

    > Tutaj ustawodawca trochę niefortunnie to sformułował.

    ...i tym -- twoim zdaniem niefortunnym -- sformułowaniem
    zdelegalizował w Polsce handel programowalnymi urządzeniami
    komputerowymi.

  • 24. Data: 2007-08-15 21:59:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik ""Piotr Dembiński"" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jako urządzenie jest przystosowany.

    Dla CYFRA+ ta płytka (tzw. skarpeta) która chroni nieoryginalną kartę przed
    przeprogramowaniem przez terminal. Dla DVD urządzenia przystosowane do
    odtwarzania płyt z innej strefy - to tak przykładowo. Dla komputerów takim
    urządzeniem będzie przykładowo dinks zastępujący klucz sprzętowy.

  • 25. Data: 2007-08-15 22:22:30
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Piotr Dembiński pisze:

    > IMO 'przystosowany' oznacza również 'taki, który można w odpowiedni
    > sposób zaprogramować'. Ponieważ komputer osobisty jest umiwersalnym
    > urządzeniem liczącym, /.../
    Nie można stosować takiej argumentacji 'ad absurdum'. W podobnej
    sytuacji jak komputery wylądowałby zwykły prosty drut (dający się
    'przystosować' do bycia wytrychem), 'łapka' ciesielska (dająca się
    'przystosować' do bycia 'łomem włamaniowym'), sznurek (dający się
    'przystosować' do bycia już to zakazaną siecią, już to wnykiem) itd.
    Absurdów w naszym prawie dostatek, jak poszukasz gdzie indziej -
    piorunem znajdziesz, ale chyba nie tu ... ;)))

    --
    pozdro
    poreba

  • 26. Data: 2007-08-15 22:31:31
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> writes:

> [...]
    > przystosowane do odtwarzania płyt z innej strefy - to tak
    > przykładowo. Dla komputerów takim urządzeniem będzie przykładowo

    Z pewnością. Chodzi o to, że zwykły komputer osobisty również -- pod
    względem sprzętowym -- jest przystosowany do popełnienia przestępstwa.

  • 27. Data: 2007-08-15 23:21:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Z pewnością. Chodzi o to, że zwykły komputer osobisty również -- pod
    > względem sprzętowym -- jest przystosowany do popełnienia przestępstwa.

    Rzucając go celnie z 10-go piętra można kogoś zabić nawet

  • 28. Data: 2007-08-16 00:33:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr Dembiński wrote:

    > Z pewnością. Chodzi o to, że zwykły komputer osobisty również -- pod
    > względem sprzętowym -- jest przystosowany do popełnienia przestępstwa.

    Przestaniesz wreszcie głupio trollować?

  • 29. Data: 2007-08-16 07:32:50
    Od: "TomaSz." <u...@o...pl>

    Dnia 16-08-2007 nikt nawet nie przypuszczał, że napisane
    wówczas przez agenta o pseudonimie 'poreba' słowa
    spowodują takie konsekwencje. A brzmiały one:

> [...]
    > 'przystosować' do bycia 'łomem włamaniowym'), sznurek (dający się
    > 'przystosować' do bycia już to zakazaną siecią, już to wnykiem) itd.

    I koniecznie jeszcze noże trzeba tu dorzucić - te to dopiero są
    przystosowane do pozbawiania życia.

    --
    TomaSz.
    vacation sig

  • 30. Data: 2007-08-16 08:24:55
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 15 Aug 2007 20:20:23 +0200, Piotr Dembiński napisał(a):

    > Chodzi o to, że zwykły komputer osobisty wystarczy, bo można go
    > oprogramować. Jeśli chodzi o oprogramowanie, to jest to zupełnie
    > inna kwestia (sprzęt i oprogramowanie są wymienione osobno).

    PC jest tak samo przystosowany do łamania szyfrów jak kartka i ołówek ;-)
    To tak samo można powiedzieć że nie wolno posiadać spinaczy bo to
    przecież wytrych (tylko trzeba go trochę pogiąć).

    Komputer sam z siebie nie jest "urządzenia przystosowanym do popełnienia
    przestępstwa".

    Pozdrawiam,
    Henry