  • 11. Data: 2007-08-15 15:25:49
    Temat: Re: Sprzedaż komputerów osobistych w Polsce
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 15 Aug 2007 16:09:00 +0200, Piotr Dembiński napisał(a):

    > Chodzi o urządzenia przystosowane do łamania szyfrów. Ponoć zakaz
    > sprzedaży takich urządzeń wynika z artykułu 269b Kodeksu Karnego.

    A co takiego sprzedajesz przystosowanego do łamania szyfrów?
    Bo chyba nie samego PC'ta mas zna myśli.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 12. Data: 2007-08-15 15:33:17
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>
    napisał

> [...]
    > § 1. Kto wytwarza, pozyskuje, zbywa lub udostępnia innym osobom
    urządzenia
    > lub programy komputerowe przystosowane do popełnienia przestępstwa
    > określonego
    > w art. 165 § 1 pkt 4, art. 267 § 2, art. 268a § 1 albo § 2 w związku z §
    > 1, art. 269 § 2 albo art. 269a, a także hasła komputerowe, kody dostępu
    lub
    > inne
    > dane umożliwiające dostęp do informacji przechowywanych w systemie
    > komputerowym lub sieci teleinformatycznej,
    > podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

    Bank udostępnił mi "hasła komputerowe, kody dostępu lub inne dane
    umożliwiające dostęp do informacji przechowywanych w systemie
    komputerowym" banku. Czy złamał prawo? :)

  • 13. Data: 2007-08-15 15:44:22
    Od: stern <s...@n...to>

    Świadomy znaczenia swych słów i odpowiedzialności przed prawem Wed, 15 Aug
    2007 17:33:17 +0200, Alek zeznał(a):

    > Bank udostępnił mi "hasła komputerowe, kody dostępu lub inne dane
    > umożliwiające dostęp do informacji przechowywanych w systemie
    > komputerowym" banku. Czy złamał prawo? :)

    tak by wynikało z treści przepisu.

  • 14. Data: 2007-08-15 15:48:23
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 15 Aug 2007 17:33:17 +0200, Alek napisał(a):

    > Bank udostępnił mi "hasła komputerowe, kody dostępu lub inne dane
    > umożliwiające dostęp do informacji przechowywanych w systemie
    > komputerowym" banku. Czy złamał prawo? :)

    Zajrzyj do artykułów podanych w tym paragrafie - tam jest o dostępnie
    do informacji do której nie jest się uprawnionym.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 15. Data: 2007-08-15 16:15:19
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Henry (k)" napisał

    > Zajrzyj do artykułów podanych w tym paragrafie - tam jest o dostępnie
    > do informacji do której nie jest się uprawnionym.

    Ten art. traktuje o dwóch różnych rzeczach. Po pierwsze o środkach
    technicznych przystosowanych do popełnienia przestępstwa, po drugie
    o środkach dostępu do informacji przechowywanych w komputerach bez
    określenia że chodzi o dostęp nieuprawniony.
    Intencji ustawodawcy mogę się domyślać, ale napisał co napisał.

  • 16. Data: 2007-08-15 16:28:07
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Piotr Dembiński pisze:

    > Chodzi mi o nieszczęsny artykuł 269b Kodeksu Karnego.
    A gdzie tam masz 'umożliwiający', ja widzę tylko 'przystosowany'.
    Słownikowo oznacza to, że pecet zbudowany w _celu_
    popełnienia przestępstwa określonego w art. 165 § 1 pkt 4, art. 267 § 2,
    art. 268a § 1 albo § 2 w związku z § 1, art. 269 § 2 albo art. 269a lub
    wyposażony w odpowiednie 'narzędzia' fabrycznie by się łapał. Wydumanym,
    i przyznaję cienkim, przykładem byłoby 'fabryczne' ustawienie NIC w
    promiscuous mode, jakieś specjalizowane karty rozszerzeń, preinstalowane
    oprogramowanie. Coś takiego jak pewna śmieszna walizeczka widziana na
    jakimś zlocie - typowo do łordrjwingu (szukam linka, znajdę - to zapodam)

    --
    pozdro
    poreba

  • 17. Data: 2007-08-15 18:20:23
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> writes:

    > A co takiego sprzedajesz przystosowanego do łamania szyfrów?
    > Bo chyba nie samego PC'ta mas zna myśli.

    Chodzi o to, że zwykły komputer osobisty wystarczy, bo można go
    oprogramować. Jeśli chodzi o oprogramowanie, to jest to zupełnie
    inna kwestia (sprzęt i oprogramowanie są wymienione osobno).

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 18. Data: 2007-08-15 18:22:54
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    poreba <d...@p...pl> writes:

> [...]
    > śmieszna walizeczka widziana na jakimś zlocie - typowo do
    > łordrjwingu (szukam linka, znajdę - to zapodam)

    IMO 'przystosowany' oznacza również 'taki, który można w odpowiedni
    sposób zaprogramować'. Ponieważ komputer osobisty jest umiwersalnym
    urządzeniem liczącym, przystosowanym do wykonywania wielu obliczeń,
    jest on również -- w odróżnieniu od zwykłego tostera -- urządzeniem
    przystosowanym do łamania szyfrów.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 19. Data: 2007-08-15 18:53:17
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    poreba <d...@p...pl> writes:

> [...]
    > łordrjwingu (szukam linka, znajdę - to zapodam)

    IMO 'przystosowany' oznacza również 'taki, który można w odpowiedni
    sposób zaprogramować'. Ponieważ komputer osobisty jest uniwersalnym

  • 20. Data: 2007-08-15 18:54:01
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Dembiński" <p...@g...pl> napisał

> [...]
    > urządzeniem liczącym, przystosowanym do wykonywania wielu obliczeń,
    > jest on również -- w odróżnieniu od zwykłego tostera -- urządzeniem

    Nie jest urządzeniem "przystosowanym" a "możliwym do przystosowania".
    To przystosowanie polegałoby przede wszystkim na wgraniu jakiegoś
    specjalistycznego oprogramowania, może dodaniu jakiegoś sprzętu.
    Fabrycznie nowy komputer tego nie ma i do opisanego przestępstwa
    się nie nadaje.
    To co piszesz to strasznie naciągane. Na takiej zasadzie możnaby
    zakazać wszystkiego bo wszystko może służyć do przestępstwa.