  • 1. Data: 2009-10-15 13:39:08
    Temat: Sprzedaż działki przez UM
    Od: "adam" <a...@w...pl>

    Witam,
    zaintrygowała mnie dzisiaj sprawa sprzedaży działki 1500m2 wraz z budynkiem
    ok. 300m2 przez Urząd Miasta za cenę 20tyś. zł

    Otóż przetarg na ową nieruchomość jest ograniczony tylko dla właścicieli
    działek sąsiednich. Nieruchomość ta nie posiada dostępu do drogi publicznej
    i stąd to ograniczenie.

    Wątpliwości:
    - czy na pewno działka nie może być sprzedana innym osobom, lecz tylko tym,
    którzy posiadają działki przyległe?
    - czy to normalne sprzedawać działkę + budynek za taką cenę, skoro UM
    sprzedaje podobne działki w cenie ponad 100zł za metr kwadratowy?
    - nowy właściciel mógłby ustalić służebność i dostęp do drogi publicznej z
    właścicielami działek przyległych lub wydzielić i odkupić fragment
    umożliwiający dojazd; urząd mógłby sprzedać działkę dużo drożej (jeśli nie
    5-10x drożej);

    Proszę o Wasze opinie w tej spraewie.

  • 2. Data: 2009-10-15 14:26:25
    Temat: Re: Sprzedaż działki przez UM
    Od: Stachna <s...@g...com>

    On 15 Paź, 15:39, "adam" <a...@w...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Wątpliwości:
    > - czy na pewno działka nie może być sprzedana innym osobom, lecz tylko tym,
    pytanie jest to pierwszy przetarg czy nie - jaki był poprzedni dostęp
    do działki i czy służebność nie jest zapisana u nabywców innych
    działek

    > - czy to normalne sprzedawać działkę + budynek za taką cenę, skoro UM
    > sprzedaje podobne działki w cenie ponad 100zł za metr kwadratowy?
    - wszystko zależy od okoliczności - może budynek przeznaczony do
    rozbiórki

> [...]
    > właścicielami działek przyległych lub wydzielić i odkupić fragment
    > umożliwiający dojazd; urząd mógłby sprzedać działkę dużo drożej (jeśli nie
    patrz góra

    Najważniejsze - kto jest sąsiadem tych działek - może jakiś bliski
    znajomy

    Jeżeli służebość - dojaz do działki jest zapewniona u sąsiadów -
    sprawdzić księki wieczyste - to może warto poszukać nazwisk
    właścicieli i ich powiązać, a w efekcie końcowym unieważnić przetarg

  • 3. Data: 2009-10-15 15:51:46
    Od: "adam" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Stachna" <s...@g...com>> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...

    > pytanie jest to pierwszy przetarg czy nie - jaki był poprzedni dostęp
    > do działki i czy służebność nie jest zapisana u nabywców innych
    > działek

    Jest to drugi przetarg działki.

    > - wszystko zależy od okoliczności - może budynek przeznaczony do
    > rozbiórki

    Budynek jest zdewastowany, ale nie jest przeznaczony do robiórki i można go
    wyremontować.

> [...]

    > sprawdzić księki wieczyste - to może warto poszukać nazwisk
    > właścicieli i ich powiązać, a w efekcie końcowym unieważnić przetarg

    Nie wiem jak jest ze służebnością i czy jest gdziekolwiek zapisana w
    sąsiedniej działce. Jeżeli jest to nie wiem na jakej podstawie przetarg jest
    ograniczony tylko dla sąsiadów. Nie wspominając już o cenie działki.