  • 1. Data: 2004-01-07 07:17:51
    Temat: Sprzedaz czesc komputerowych
    Od: "Krzys" <k...@s...pl>

    Witam
    chcialbym sprzedac pewnej firmie czesci komputerowej
    lecz nue prowadze dzialalnosci, a ow firma chcialaby
    miec zywczajniej sobie ow sprzet na stanie i wrzucic w koszy..
    co mozna w danej sytuacji zrobic? sporzadzic umowe kupna-sprzedazy?
    moze gdzies podejrzec wzro umowy?
    jak to wyglada od strony US by mialo to rece i nogi
    z gory dzieki za info..
    pozdr

  • 2. Data: 2004-01-07 12:51:33
    Temat: Re: Sprzedaz czesc komputerowych
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzys" <k...@s...pl> napisał w wiadomości

    Sama umowa jakoś niczym szczególnym się nie charakteryzuje. Generalnie
    musi określać strony umowy czyli kupującego i sprzedającego, datę
    sporządzenia, miejsce oraz określać przedmiot sprzedaży i jego cenę. Co do
    sposobu rejestracji tego w Urzędzie Skarbowym, to jeśli tu się nikt nie
    zlituje, to zapytaj na pl.soc.prawo.podatki albo przejrzyj ich archiwum.
    Podejrzewam, że będziesz musiał wypełnić druk PIT- ileś tam analogicznie
    jak przy sprzedaży samochodu. No bo w końcu tu o to samo chodzi. Ale
    upewnij się, albo zadzwoń do Urzędu Skarbowego. Jeśli dobrze sobie
    przypominam, to do jakiejś tam kwoty nie ma podatku a tylko składasz
    PIT-a. Chyba to kwota 500 zł.

  • 3. Data: 2004-01-07 14:59:50
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 7 Jan 2004 08:17:51 +0100, "Krzys" <k...@s...pl>
    wrote:

> [...]
    >moze gdzies podejrzec wzro umowy?
    >jak to wyglada od strony US by mialo to rece i nogi
    w US wypelniasz druk PCC-1 - poczytaj ustawe o podatku od czynnosci
    cywilnoprawnych (PCC)

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 4. Data: 2004-01-07 16:54:31
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    On 2004-01-07, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Podejrzewam, ?e b?dziesz musia? wype?niae druk PIT- ile? tam analogicznie
    > jak przy sprzeda?y samochodu. No bo w ko?cu tu o to samo chodzi. Ale
    > upewnij si?, albo zadzwo? do Urz?du Skarbowego. Je?li dobrze sobie
    > przypominam, to do jakiej? tam kwoty nie ma podatku a tylko sk?adasz
    > PIT-a. Chyba to kwota 500 z?.

    Ja kiedys kupowalem telefon komorkowy za kwote 100 PLN na umowe
    kupna-sprzedazy.

    Poszedlem z umowa do Urzedu Skarbowego, gdzie przybili mi na odwrocie
    pieczatke i uiscilem podatek 2%, czyli 2 PLN w kasie Urzedu Skarbowego.
    Zadnego formularza PIT ani PCC nie wypelnialem. On jest chyba tylko do
    samochodow, albo zastepuje umowe kupna-sprzedazy.

    --
    Miernik ________________________ jabber:m...@a...info
    ___________________/__ tel: +48608233394 __/ mailto:m...@c...pl

  • 5. Data: 2004-01-07 17:33:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Jan 2004, Robert Tomasik wrote:

    >+ Użytkownik "Krzys" <k...@s...pl> napisał w wiadomości
    >+ news:3ffbb2a2$1@news.home.net.pl...
    >+
    >+ Sama umowa jakoś niczym szczególnym się nie charakteryzuje.

    Prawda :)
    Natomiast IMHO sama umowa to mało: nie przypominam sobie żeby
    umowa mogła być dokumentem księgowym, a skoro pytający coś
    wspominał o "wrzuceniu w koszty" to najmniej jakiś rachunek
    by się przydał :) Oczywiście umowa i rachunek to może być
    ten sam "papier" :)
    [...]
    >+ Podejrzewam, że będziesz musiał wypełnić druk PIT- ileś tam analogicznie
    >+ jak przy sprzedaży samochodu.

    PIT tylko jeśli na tej sprzedaży *zarobi* :) (wątpię w przypadku
    sprzętu komputerowego) i jeśli ma go krócej niż 6 miesięcy.
    Inaczej w rachubę wchodzi tylko PCC jak pisał WAM.
    [...]
    >+ PIT-a. Chyba to kwota 500 zł.

    PIT AFAIK nie ma limitu, PCC AFAIR - 1000 zł.
    Poniżej na ogół wyrzucają z urzędów :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 6. Data: 2004-01-12 21:28:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Jan 2004, Miernik wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Poszedlem z umowa do Urzedu Skarbowego, gdzie przybili mi na odwrocie
    >+ pieczatke i uiscilem podatek 2%, czyli 2 PLN w kasie Urzedu Skarbowego.

    To musiało być dawno.
    Wtedy od czynności cywilnoprawnych była opłata skarbowa :)
    Teraz podlega toto pod oddzielny podatek, a on obejmuje
    tylko "sprzedaż jednostkową ponad 1000 zł".

    >+ Zadnego formularza PIT ani PCC nie wypelnialem. On jest chyba tylko do
    >+ samochodow,

    Tia... ;)

    >+ albo zastepuje umowe kupna-sprzedazy.

    Grupowicze cię pozwą o odszkodowanie :) - za mycie monitorów
    konkretnie !
    Doradzać ci nie będę, ale "nabycie samochodu na podstawie PCC-1"
    odradzę. Jednak ;)

    pozdrowienia, Gotfryd