  • 21. Data: 2009-02-05 10:43:19
    Temat: Re: Sprzedawca nie rozmieni większej kwoty pieniędzy.
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Mase? Dwa banknoty po 20 zl, , i monety 5,2 i 1zl - po prostu cala masa...

    tak, mase. U nas wymienia sie po 1-2 kpln na drobne i starcza czasami na 1-2
    dni.

    W okolicachwyplaty przychodza ludzie i innych banknotow jak 100-200 zeta nie
    maja. A wydawac trzeba.

    Icek

  • 22. Data: 2009-02-05 11:00:28
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Janusz pisze:

    > Tak na marginesie czy ktoś próbował rozmienić pieniądze w banku np PKO BP.
    > Z postów wynika , że nie. Bank nie rozmienia pieniędzy.

    Ja w Citi w Warszawie rozmieniłem kiedyś 100 zł na 100 x 1 zł

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 23. Data: 2009-02-05 11:52:38
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Thu, 5 Feb 2009 11:40:23 +0100, Icek napisał(a):

    > moze sie dobrze przygotowal a przyszlo juz mu ponad plan 10 typa co mieli
    > banknot 100 zlotowy i tez kupili bulki za 2 zlote ?

    czyli jednak zle sie przygotowal? Ja rozumiem raz sie naciac, ale ma ten
    sklepik zapewne pare dni juz i wie mniej wiecej ilu ma klientow rano

    --
    marcin

  • 24. Data: 2009-02-05 11:53:31
    Od: "Janusz" <i...@a...com.pl>

    Co można w takiej sytuacji zrobić, nie
    > chodzi o towar ani jego ilość, ale dla zasady sprzedawcy udowodnić że
    > nie ma racji?

    Tak na marginesie czy ktoś próbował rozmienić pieniądze w banku np PKO BP.
    Z postów wynika , że nie. Bank nie rozmienia pieniędzy. Jest permanentny
    brak drobnych i okresowy brak banknotów 10 zł. Tak więc część zaradnych
    inaczej kupuje właśnie bułkę za 30gr płacąc banknotem 50 zł. Jednemu się
    uda innemu nie. Oczywiście bułka jest tylko przykładem.
    Pozdr.
    Janusz

  • 25. Data: 2009-02-05 12:40:06
    Od: "TomaSz." <u...@o...pl>

    Z pamiętnika internauty.
    Własność: 'Ernest'
    Wpis z dnia 05-02-2009:

    > Witam, jakiś czas temu, kupowałem kilka bułek w sklepiku z pieczywem. W
    > chwili zapłaty dałem sprzedawcy 50 zł, na co odparł że nie ma wydać i
    > wywnioskowałem że nie zamierza się tym przejmować, dodał że muszę
    > rozmienić albo zapłacić mniejszą kwotą. Zdenerwowałem się i mówię -
    > "skoro prowadzi pan sklep to powinien pan zadbać o to aby mieć pieniądze
    > na rozmianę każdego ranka", odparł że to nie bank . Zdenerwowany
    > zostawiłem bułki i wyszedłem. Co można w takiej sytuacji zrobić, nie
    > chodzi o towar ani jego ilość, ale dla zasady sprzedawcy udowodnić że
> [...]

    Pan po Twoim zamówieniu położył na ladę 5 bułek po 70 gr i powiedział
    zapewne: "3,50 zł poprosze". Dlaczego dałeś mu aż 50 zł, skoro prosił o
    jedyne 3,50 zł?
    Śmiem zaryzykować twierdzenie że wydanie reszty to zwyczajowo przyjęta
    uprzejmość i ułatwianie sobie relacji sprzedawca-klient.

    P.S.
    W moim sklepiku w takim przypadku dostałbym te bułki na krechę :)

    --
    TomaSz.

  • 26. Data: 2009-02-05 12:49:12
    Od: "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    Użytkownik "TomaSz." <u...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Śmiem zaryzykować twierdzenie że wydanie reszty to zwyczajowo przyjęta
    > uprzejmość i ułatwianie sobie relacji sprzedawca-klient.

    Jesteś tego pewien?
    http://www.wyhacz.pl/Wyhacz/1,88542,5865390,Sprzedaw
    ca_ma_obowiazek_wydac_ze_100_zlotych.html

    Pozdrawiam
    Czabu

  • 27. Data: 2009-02-05 12:53:35
    Od: Tomek Głowacki <t_gl_nospam_wyalto@wytnijto_o2.pl>

    krzysiek82 pisze:

    > Zdajesz sobie sprawę na jakich niskich marżach się czasami operuje?
    > Każdy grosz się liczy.

    Zdaję, ale czy to jest problem konsumenta czy tego co biznes prowadzi?
    Bo mi się wydaje, że trochę dziwnie by to było, jakby kupujący miał się
    użalać nad marżami, narzutami, rozliczeniami, prowizjami sprzedającego....

    Pozd,
    Tomek

  • 28. Data: 2009-02-05 12:57:54
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Tomek Głowacki wrote:

    > Zdaję, ale czy to jest problem konsumenta czy tego co biznes prowadzi?
    > Bo mi się wydaje, że trochę dziwnie by to było, jakby kupujący miał się
    > użalać nad marżami, narzutami, rozliczeniami, prowizjami sprzedającego....

    Pośrednio tak: albo kupujesz w tanim sklepie i masz taką obsługę, za
    jaką płacisz, albo kupujesz w takim miejscu, gdzie obsługa Cię zadawala.

    M.

  • 29. Data: 2009-02-05 14:03:01
    Od: "TomaSz." <u...@o...pl>

    Z pamiętnika internauty.
    Własność: 'Czabu'
    Wpis z dnia 05-02-2009:

    > Jesteś tego pewien?
    > http://www.wyhacz.pl/Wyhacz/1,88542,5865390,Sprzedaw
    ca_ma_obowiazek_wydac_ze_100_zlotych.html

    Art. 135. Kto, zajmując się sprzedażą towarów w przedsiębiorstwie handlu
    detalicznego lub w przedsiębiorstwie gastronomicznym, ukrywa przed nabywcą
    towar przeznaczony do sprzedaży lub umyślnie bez uzasadnionej przyczyny
    odmawia sprzedaży takiego towaru, podlega karze grzywny.

    Sprzedawca nie odmawia sprzedaży.
    Żąda jedynie od klienta 3 zł i 50 groszy za kupowany towar.
    Umowa jest taka - zapłacisz mi 3,50 zł, sprzedam Ci 5 bułek.

    Nie masz 3,50 zł - nie ma bułek.

    Jak już napisałem, wydawanie reszty nie wygląda mi na OBOWIĄZEK wynikający
    z prawa.

    A zdanie "Brak drobnych taką przyczyną nie jest" ma taką samą moc
    argumentowania, jak moje "Brak drobnych taką przyczyną jest."

    --
    TomaSz.

  • 30. Data: 2009-02-05 14:07:22
    Od: "TomaSz." <u...@o...pl>

    Jeszcze jedno - ten komentarz spod linka co go rzuciłeś przeczytałeś?

    "TEN ARTYKUŁ TO STEK BZDUR! A ten nieuk z Głównego Inspektoratu Inspekcji
    Handlowej powinien się więcej nie wypowiadać w sprawach, o których nie ma
    pojęcia. Każda tego typu sprawa będzie rozpatrzona przez Sąd z
    zastosowaniem *art. 535 KC: "Przez umowę sprzedaży sprzedawca zobowiązuje
    się przenieść na kupującego własność rzeczy i wydać mu rzecz, a kupujący
    zobowiązuje się rzecz odebrać i zapłacić sprzedawcy cenę."* I tyle.
    Widzicie tu coś o wydawaniu reszty? To tak naprawdę oznacza, że np. przy
    cenie kończącej się na 99 groszy, a nawet 99 zł sprzedawca nie ma obowiązku
    wydawać Ci reszty, jeśli nie jesteś w stanie dostarczyć tych 9 groszy albo
    9 złotówek! Na szczęście w praktyce utarło się, że sprzedawcy wydają resztę
    dbając o klientów.

    --
    TomaSz.