  • 21. Data: 2006-09-29 07:01:43
    Temat: Re: Sprzedawca nie chce wykreślić spłaconej hipoteki (długie)
    Od: "Darek" <darchmar@_wytnij_poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Darek" <darchmar@_wytnij_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:efh8cc$fg1$1@news.onet.pl...

    Dziękuję wszystkim za wyrażenie swojego zdania.
    Ja bardziej koncentruję się na tym, że skoro mam notarialne zobowiązanie
    sprzedającej do załatwienia ww. spraw, to chcę to na niej wymusić. Wiem, że
    mogę pójść do sądu rejonowego, ale skoro akt ma "rygor wykonalności", to do
    którego? Tego od ksiąg wieczystych, czy do cywilnego?
    Czy dostanę od razu klauzulę wykonalności? Co po tem? Komornik?

  • 22. Data: 2006-09-29 08:02:46
    Temat: Re: Sprzedawca nie chce wykre=3Fli=3F sp=3Faconej hipoteki (d=3Fugie)
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Nowakowski" <m...@...sygnaturce.pl> napisał w wiadomości

    > Tak, ale samo dokonanie przelewu, nie powoduje spłaty kredytu (taki
    > zapis znajduje się w wielu umowach). Kredytobiorca musi złożyć wniosek o
    > spłatę i jego zamknięcie.

    Ale to faktu nieistnienia zobowiązania zabezpieczonego hipoteką raczej nie
    zmienia.

  • 23. Data: 2006-09-29 10:19:14
    Od: Szmul Szmulewicz <s...@s...com>

    Darek powiada:

> [...]
    > którego? Tego od ksiąg wieczystych, czy do cywilnego?
    > Czy dostanę od razu klauzulę wykonalności? Co po tem? Komornik?

    Ten rygor wykonalności prawdopodobnie dotyczy tylko wydania nieruchomości. W
    pozostałym zakresie akt notarialny nie jest tytułem egzekucyjnym.

    Powinieneś pisemnie zażądać od banku zaświadczenia o wygaśnięciu hipoteki. W
    razie odmowy jedynym wyjściem jest pozwanie banku o uzgodnienie treści
    księgi z rzeczywistym stanem prawnym poprzez wykreślenie hipoteki.

    Szmul Szmulewicz

  • 24. Data: 2006-09-29 12:59:56
    Od: Hardybała <...@w...eu>

    "ksli" <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    > tak po ludzku
    Zobaczmy...

    > obciążonej hipoteką bankową
    Hipoteka nie jest 'bankowa', a jedynie obciążona długiem.

    > której istnienie jest zwiazane z istnieniem długu
    Hipoteka jest związana z nieruchomoscią.

    > istnienia długu kredytowego
    "Masło maślane"

    > dorzeczne pismo
    Nie "dorzeczaj" więcej. Tnij zbędny tekst, nie cytuj całego listu.
    Pisz po ludzku, stosuj zasady pisowni wielką litera.
    Poczytaj o zasadach prawidławej budowy zdań, bo robisz to szpetnie ;-(

    --
    A.

  • 25. Data: 2006-09-29 18:34:40
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2006-09-29 10:02, osobnik Robert Tomasik stwierdził, iż:
    > Ale to faktu nieistnienia zobowiązania zabezpieczonego hipoteką raczej
    > nie zmienia.

    Jeśli kredyt nie jest spłacony/rozliczony/zamknięty, to zabezpieczenie
    istnieje.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl