  • 11. Data: 2006-11-29 13:24:04
    Temat: Re: Sprzedający chce odstąpić od umowy przedwstępnej
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Adam wrote:

    > Chodzi o ubezpieczenie AC. Aby to zrobić przecież auto musi być już
    > zarejestrowane na mnie (?!)

    Dlaczego?

  • 12. Data: 2006-11-29 13:26:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Adam wrote:

    > Mam taką sytuację, podpisałem z gościem umowe przedwstępna na samochód,
    > aby złożyć wniosek o kredyt. Jednak w banku sie okazalo, iz przed
    > udzieleniem kredytu wymagane jest przerejstrowanie auta na mnie (aby

    Zmień bank.

    > ubezpieczyc - sam nie bylem swiadom ze taka jest kolejnosc), a to wymaga

    To nie jest wina sprzedającego, prawda?

    > otrzymania od sprzedajacego dowodu rejestracyjnego, karty pojazdu i
    > tablic (oczywiscie po spisaniu umowy wlasciwej). Na cos takiego

    ROTFL

    Innymi słowy chcesz zostać właścicielem samochodu PRZED zapłaceniem...

    > sprzedajacy nie chce pojsc, bo boi sie oddac papiery przed otrzymaniem
    > calej kwoty za samochod. Czy w takiej sytuacji moge sie domagac

    Się nie dziwę.

    > dwukrotnosci zaplaconego zadatku (jak napisano w umowie przedwstepnej),
    > czy tez raczej sobie to darowac i za porozumieniem stron probowac
    > odzyskac jedynie sam zadatek.

    Próbować możesz. A sprzedający może powiedzieć "zawracałeś mi głowę, to
    mi się coś należy". I tyle.

    Poszukaj innego banku.

  • 13. Data: 2006-11-29 16:43:25
    Od: "A" <p...@o...pl>

    > Dlaczego?

    Tak mi sie wydawalo.... (stad pytajnik na koncu) ale juz wiem, ze da sie
    ubezpieczyc auto przed przerejestrowaniem. Gorzej z przewlaszczeniem, ktorego
    wymaga bank....

  • 14. Data: 2006-11-29 16:52:20
    Od: "A" <p...@o...pl>

    > Zmień bank.

    > To nie jest wina sprzedającego, prawda?

    > ROTFL
    >
    > Innymi słowy chcesz zostać właścicielem samochodu PRZED zapłaceniem...

    Coz, widac nie brales kredytu na samochod (przynajmniej w taki sposob), bo jest
    to normalna praktyka stosowana przez bank, w ktorym kredyt chce wziac - i raczej
    nie jestem pierwsza osoba na swiecie, ktora to robi. Poza tym to nie jest do
    konca tak, ze chce zostac wlascicielem przed zaplaceniem, bo w chwili podpisania
    umowy wlasciwej jestem w stanie zaplacic spora zaliczke (ponad 30%). Reszta
    pieniedzy jest wtedy przelewana przez bank w ciagu X dni okreslonych w umowie
    (przelew z kolei jest gwarantowany przez bank przez wydanie promesy). Proponuje
    zorientowac sie w temacie, a potem dopiero ROTFLowac.

  • 15. Data: 2006-11-29 18:13:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    A wrote:

> [...]
    > konca tak, ze chce zostac wlascicielem przed zaplaceniem, bo w chwili podpisania

    A, to przepraszam, zrozumiałem że bank chce, żebyś był już właścicielem
    pojazdu.

    W takiej sytuacji IMHO dokumenty powinny trafić nie do Ciebie ale do
    banku - może z tym sprzedający nie miałby problemów?

  • 16. Data: 2006-11-29 19:23:02
    Od: Adam <a...@N...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Poszukaj innego banku.

    Znasz jakis, w którym: 1. da sie to zalatwic prosciej (weksel
    in-blanco?), 2. udziela kredytu w CHF, 3. ma znosne oprocentowanie i
    prowizje?

    Adam

  • 17. Data: 2006-11-29 19:54:31
    Od: KrzysiekPP <j...@N...ceti.pl>

    > Promese dostane, tylko jestem niemalze pewien ze sprzedajacego to nie przekona i
    > mimo tego bedzie sie bal oddac dokumenty :|

    Mogą znalezc jakis komis, ktory za "symboliczną opłatą" przepusci to
    auto przez siebie.

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kszysiek.xt.pl/

  • 18. Data: 2006-11-29 21:07:51
    Od: Adam <a...@N...pl>

    KrzysiekPP napisał(a):

    > Mogą znalezc jakis komis, ktory za "symboliczną opłatą" przepusci to
    > auto przez siebie.

    Jak dokladnie wyglada taka procedura?