  • 1. Data: 2003-09-04 11:15:39
    Temat: Sprawdzenie znaku towarowego
    Od: "Maciej Wegorkiewicz" <w...@i...pl>

    Chce wydac program komputerowy i zabezpieczyc jego nazwe i logo. W jaki sposob
    sprawdzic czy zgloszenie znaku towarowego nie koliduje z juz zarejestrowanymi
    znakami? Czy to obowiazek Urzedu czy moj? W informacji tutaj:
    http://www.uprp.pl/Infpat.htm znalazlem ze biblioteka Urzedu dysponuje roznymi
    zbiorami na papierze oraz bazami na CD-ROM, czy to oznacza ze NIE ISTNIEJE
    jedna centralna baza znakow towarowych??? A jesli tak, to w jaki sposob
    wyszukac czy np. moja nazwa nie jest juz zarejestrowana??? Czy mam sprawdzac w
    kazdej bazie jaka jest w czytelni Urzedu? Czy to daje gwarancje? Czy w innych
    czytelniach sa inne dane? Zupelnie sie w tym gubie....
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 2. Data: 2003-09-04 12:19:51
    Temat: Re: Sprawdzenie znaku towarowego
    Od: Anna<p...@o...pl>

    Przed zgłoszeniem znaku do ochrony powinno się sprawdzić czy taki
    znak nie został wcześniej zgłoszony lub zarejestrowany przez Urząd
    Patentowy. Nie jest to obowiązkowe, ale jeśli tego nie zrobisz - a
    później wyjdzie, że taki znak już istnieje - przepadną Ci pieniądze,
    które wpłacisz na konto Urzędu składając podanie.
    Istnieje jedna baza znaków towarowych. W Urzędzie Patentowym
    możesz to sprawdzić: nieodpłatnie (przeglądanie papierowych
    wydruków z bazy), odpłatnie (prosząc o pomoc Panią, która Ci to
    sprawdzi w bazie komputerowej). Możesz też skorzystać z pomocy
    rzecznika patentowego, np. www.patentowy.com. Ja tak zrobiłam i
    jestem zadowolona.

    pozdrawiam,
    Anna

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2003-09-04 16:19:23
    Od: "Jo" <jole.ro(usuń)@wp.pl>

    Użytkownik "Anna" <p...@o...pl> napisał w wiadomości > Istnieje jedna baza
    znaków towarowych. W Urzędzie Patentowym
    > możesz to sprawdzić: nieodpłatnie (przeglądanie papierowych
    > wydruków z bazy), odpłatnie (prosząc o pomoc Panią, która Ci to
    > sprawdzi w bazie komputerowej).

    Sprawdzenie znaku i wydruk jednej strony to koszt ok 15 zł.
    przeglądanie formy papierowych - jeden dzień nie zawsze wystarczy

    Możesz też skorzystać z pomocy
    > rzecznika patentowego, np. www.patentowy.com. Ja tak zrobiłam i
    > jestem zadowolona.

    A to już sporo kosztuje
    pozdrawiam JO

  • 4. Data: 2003-09-07 18:39:04
    Od: "Van Tommy" <t...@p...com>

    Użytkownik "Jo" <jole.ro(usuń)@wp.pl> napisał

    > A to już sporo kosztuje

    Za to uwalnia od pomyłek i trosk (nie wystarczy znaleźć znaki
    identyczne, ale też podobne - Urząd Patentowy odmawia rejestracji znaków
    podobnych do już zarejestrowanych lub zgłoszonych, które uzyskają
    rejestrację - a Pani w UP bada tylko istnienie znaków identycznych; jest to
    w zasadzie psu na budę, a koszty mogą być później znacznie wyższe)..
    Profesjonalne badania przeprowadzają prywatne kancelarie
    rzecznikowskie i koszty nie są wcale wysokie (zwłaszcza w stosunku do tego,
    co można stracić, opierając się na badaniu wyłącznie identyczności).

    Pozdrawiam.