  • 11. Data: 2015-11-06 00:50:55
    Temat: Re: Sprawdzenie, czy toczy się sprawa i dziwne akcje komornika
    Od: Marsjanin <m...@m...tk>

    Dnia Thu, 05 Nov 2015 07:17:03 +0100, ?aee?nó?OE? napisał(a):

    > Przecie? masz na ?wistku numer sprawy (Km ...../...) i nr telefonu.

    Mam. Znaczy mam, bo kuzyn nie olał sprawy i przekazał do kogo trzeba.
    Mógłby teoretycznie nie mieć kontaktu z krewnymi albo nie mieć ochoty na
    taki kontakt. Poza tym, chodzi o sprawdzenie, czy inni członkowie rodziny
    też przypadkiem nie są ,,ścigani" przez ,,wierzyciela" w taki sposób.
    Oczywiście każdy sprawdzi za siebie.

    --
    Pozdrawiam,
    Marsjanin

  • 12. Data: 2015-11-06 00:52:54
    Od: Marsjanin <m...@m...tk>

    Dnia Thu, 05 Nov 2015 08:00:34 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Proponuję nie wtykać nosa w nie swoje sprawy. Jak ten członek rodziny
    > chce sobie sprawdzić swoje dane, to może, ale nie można wypytywać o
    > czyjeś obce sprawy.

    No to przyjmij proszę do wiadomości, że chce - i poprzez mnie pyta, jak i
    gdzie to zrobić. Ja zresztą też to zrobię. Miały miejsce przeprowadzki, o
    których ów pozywający może nie mieć pojęcia a prawa do szperania po
    naszych byłych skrzynkach pocztowych nie mamy.

    --
    Pozdrawiam,
    Marsjanin

  • 13. Data: 2015-11-06 00:59:30
    Od: Marsjanin <m...@m...tk>

    Dnia Thu, 05 Nov 2015 12:03:58 +0100, J.F. napisał(a):

    > Bo z drugiej strony - jest osoba, zameldowana pod jakims adresem, i
    > komornik ma grzecznie wzywac i czekac az przyniesie swoj majatek, czy
    > pojsc i zabrac ?

    To są na tyle delikatne przypadki, że nie powinny się zdarzać a komornicy
    są znienawidzeni nie za to, że istnieją (chyba przez menelstwo co
    najwyżej), a dlatego, że w tak olewacki sposób podchodzą do wykonywania
    swoich obowiązków.

    > A tak swoja droga, to sprawdzcie czy to nie zadzialalo tak -
    > komornik/zlecajacy dostal imie i nazwisko, wiec poszukal w ksiazce
    > telefonicznej.

    Na pewno nie. To zadziałało tak: dłużnik jest niewypłacalny, to zobaczmy,
    kto kiedyś się przewinął przez sprawę z jego rodziny - aha, no, a gdzie
    dłużnik był zameldowany - aha, no, to tamta druga osoba pewnie tam
    mieszka.

    Słabo, jak na państwo prawa. Oczywiście, że trochę szydzę. Może nowa
    władza to uporządkuje... hmm, no, tak, jak już zmuszą Rosjan do przyznania
    się do zamachu w Smoleńsku, to może zabiorą się za poprawę działania
    aparatu sprawiedliwości.

    --
    Pozdrawiam,
    Marsjanin

  • 14. Data: 2015-11-06 01:14:16
    Od: Marsjanin <m...@m...tk>

    Dnia Thu, 05 Nov 2015 17:05:06 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > A ile mamy tych e-sądów?

    Zgaduję, że jeden, chyba w Lublinie. Ale skąd mam wiedzieć, czy sprawa
    jest w e-sądzie, czy sądzie zwykłym... No dobra, czyli pozostaje
    porozmawiać z komornikiem, jako najbliższym zainteresowanym
    przedstawicielem wymiaru sprawiedliwości.

    > W kontekście w/w pytań czuję tu jakiś podstęp, tym nie mniej skoro
    > pytasz :-) No pasowałoby na piśmie powiadomić komornika, że nie znacie
    > osoby o wskazanych personaliach, zatem w szczególności nie możecie
    > spowodować jej stawienia się przed jego obliczem. Ślusarz tu nic nie
    > pomoże.

    Komornik został zawiadomiony przez osobę zameldowaną i zamieszkującą pod
    tym adresem, jednak wszyscy jesteśmy zaszokowani faktem zaistnienia cąłej
    sprawy.

    > Dość to enigmatyczne. Rodzinnie kogoś okradaliście? :-)

    Jest jedna osoba w rodzinie, mąciwoda taki, ale raczej to jego okradli
    (zbankrutowała firma na początku działalności i to nie sama z siebie).
    Owszem, mógł nie wypłacić podwykonawcy czy coś w tym stylu, jednak oprócz
    niego nikt z naszej rodziny nie był nijak z tą firmą powiązany.
    Podsumowując - mógł nawet być dłużnikiem tego wierzyciela, ale czemu ten
    wierzyciel poszukuje teraz na ślepo osób z rodziny dłużnika, to nie mam
    pojęcia. Nazwisko się przewinęło - coś nam mówi, ale ciężko po kilku
    latach od zakończenia spraw (i to nie naszych - przecież rodzinnie w nich
    nie uczestniczyliśmy) pamiętać, kim naprawdę jest ów wierzyciel. Po
    prostu - nazwisko słabo kojarzymy, że kiedyś się pojawiło w kontekście
    zawirowań na linii firma - majątki prywatne - komornik.

    Osoba wzywana jest siostrą tego mąciwody. Adres się kompletnie nie
    zgadza, nigdy tam nie mieszkała, mieszkał tam za to (a raczej był tylko
    zameldowany, przy czym już nie jest) nasz mąciwoda. Obecnie mieszkają tam
    jego dzieci a on nie ma żadnego prawa do tamtego lokalu. I to od ponad
    roku.

    > Zapytałbym o to komornika na Waszym miejscu, albowiem faktycznie trochę
    > to dziwne. No chyba, ze ma nakaz oddania w niewolę dłużnika i wszystko
    > mu jedno, czy go złapie u siebie w biurze, czy w innym miejscu.

    Od tego to pewnie CBŚ by wparowało przez zamknięte drzwi i wcale by nie
    zostawiali awiza. :)

    > Sadzę, że jednak jakiś wyrok jest.

    No, jak już ktoś napisał - możliwe, że owo postępowanie jest egzekucyjne.

    > A ta tajemnicza osoba ma jakikolwiek związek z tym mieszkaniem?

    Wzywana osoba nigdy nie była tam w innym charakterze niż na kawie u
    rodziny i to ostatni raz ładnych kilka lat temu. Co najmniej pięć.

    > Ale jeśli te roszczenia są wyssane z palca i da się to dowieść, a i da
    > się dowieść, że "wierzyciel" celowo zmyśla dane, to może pomyśleć o
    > zawiadomieniu o przestępstwie stalkingu.

    Rozważymy to po zapoznaniu się z aktami sprawy u komornika...

    Dzięki za rzeczową odpowiedź.

    --
    Pozdrawiam,
    Marsjanin

  • 15. Data: 2015-11-06 01:21:32
    Od: Marsjanin <m...@m...tk>

    Dnia Thu, 05 Nov 2015 20:29:51 +0100, Michał Jankowski napisał(a):

    > List jest nie do niego, to chyba nie ma prawa go przeczytać nawet?

    To jest awizo (druk w rodzaju awizo). Bez koperty.

    > Odesłać "adresat nie mieszka" i modlić się, żeby nie przyszli ze
    > ślusarzem...

    No właśnie to jest absurd, jakiego by Bareja nie wymyślił.
    Komornik przychodzi, nie sprawdzając, nie robiąc wywiadu środowiskowego -
    choćby u dzielnicowego. Tak, niby zawiadamia. Niby wzywa. Ale z góry
    zakłada, że dana osoba tam mieszka i że to jej zamki powyłamuje.

    Mówię: gdyby ten, co wyjął to wezwanie (awizo) mieszkał sam i gdyby
    akurat na miesiąc wyjechał, zastałby po powrocie zniszczone drzwi i
    mieszkanie zabałaganione i okradzione w majestacie prawa.

    Człowiek jak sobie to uświadomi to czasem ma ochotę spróbować zbrojnie
    odbić z więzienia pana Brunona Kwietnia i namówić go do powtórki, bo za
    pierwszym razem prawie mu wyszło.

    --
    Pozdrawiam,
    Marsjanin

  • 16. Data: 2015-11-06 01:57:56
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "BorysPogoreło"

    > A ile mamy tych e-sądów?

    Tylko czy da się w nim sprawdzić, czy toczy się *wobec mnie* jakieś
    postępowanie? Kiedys tam sobie założyłem konto, właśnie zajrzałem, ale nie
    widzę niczego takiego. Chyba, że pojawi się to w "moje sprawy" (choć w to
    wątpię)?
    ---
    Też nie ma powiadomień ? :-)

  • 17. Data: 2015-11-06 17:18:06
    Od: " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow>

    Ty się za bardzo nie dziw.
    W W-wie komornik zburzył buldożerami nie ten dom co trzeba, bo 13a
    przeczytał jako 13c.

    -----

  • 18. Data: 2015-11-06 17:20:16
    Od: " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow>

    Może się pojawić, ale nie musi.
    I nie sam pesel, ale i imie nazwisko adres musi się zgadzać.
    No i raczej z Twojej apelacji (których jest bodajże 10 czy więcej, no chyba
    że się zapisałeś w każdej).

    -----

  • 19. Data: 2015-11-06 17:21:40
    Temat: Re: Sprawdzenie, czy toczy sie sprawa i dziwne akcje komornika
    Od: " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow>

    Jak się boi osobiście (bo co za przyjemność wyjść od komornika bez
    kluczyków) to sobie wynajmuje papugę, którego chroni tajemnica spowiedzi.

    -----

  • 20. Data: 2015-11-06 17:23:08
    Od: " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow>

    A bo to raz się zdarzyło, że aresztowali ojca, a mieli syna?

    -----