  • 441. Data: 2020-09-20 14:37:52
    Temat: Re: Sprawa zamieciona
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.09.2020 o 14:04, Kviat pisze:

    > Czyli osoba która pobiegła po AED nie jest osobą udzielającą pomocy? Serio?
    > Pewnie poszła pobiegać żeby poprawić kondycję...

    Nie doceniasz policjantów. Niemal każdy jeden, co chciał żeby mu kulson
    w czymś poważniejszym niż na przykład pokazanie drogi pomógł (służbowo
    oczywiście) jest pod wrażeniem, do jakich absurdalnych wniosków prowadzi
    kulsonie rozumowanie, żeby tylko dupy nie ruszyć.

    I odwrotnie - jak już ruszą, to choćby spektakularnie i w sposób
    oczywisty sprawę spierdolili (na przykład wbili się nad ranem
    antyterrorystami do niewłaściwego mieszkania i pobili domowników, albo
    zastrzelili osobę którą pomylili z podejrzanym a drugą posadzili na
    wóźku), to będa robić kurwę z logiki, że wszystko zgodnie z prawem i
    zasadami, w każdym razie nie ich wina - głupio wyszło - ot co. Zresztą
    nie ma specjalnie sprawy - będzie przekroczenie uprawnień i jakaś
    symboliczna kara w zawiasach, więc o co dyskusja?

    A i ważnie - dziennikarze pokręcili - zwłaszcza ten TVN wredny się na
    policję uwziął. Zresztą było tłumaczone - za komuny było dobrze, bo jak
    ktoś spadł ze schodów a potem sanitariusze poprawili, to prasa nie
    uskuteczniała dziwnych teorii, tylko grzecznie czekała na wyrok sądu i
    polecenie politruka czy wolno pisać. I tak być powinno - komu to
    przeszkadzało?

    --
    Shrek

  • 442. Data: 2020-09-20 19:52:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Czyli osoba która pobiegła po AED nie jest osobą udzielającą pomocy? Serio?
    > Pewnie poszła pobiegać żeby poprawić kondycję...

    Ona udziela pomocy osobie udzielającej pomocy ofierze. Sama tej pomocy
    udzielać nie może, bo przecież nie ma jej przy ofierze :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 443. Data: 2020-09-22 01:45:46
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-09-18, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale oni sie nie znali na prawie. Zreszta prosic zawsze mozna.
    > Wiec nalezy wnioskowac, ze pomocy juz ktos udziela.

    Nieznajomość prawa nie niweluje skutków jego stosowania. A wniosek nie
    jest uprawniony, bo tak jak gdzieindziej wspomniałem, trudno przyjąć, że
    sama obecność kogoś przy kimś jest udzielaniem pomocy.

    > A to tylko jedna baba byla, czy wiecej tam osob bylo i baba mogla
    > pojsc po AED ?

    Nie wiemy, ale nie da się wykluczyć, że mogła być sama.

    > Osoba zastepcza mogla byc zajeta, wiec niedostepna.

    Pytanie czym, i czy było to ważniejsze od udzielenia pomocy.

    > Za nieumiejetne udzielenie pomocy ponoc nie ma ryzyka.

    Zapewne nie bezwarunkowo. Poza tym strach jest, wię mogli bać się go
    ruszyć.

    > Zakladam, ze co najmniej dwie osoby tam byly ... ale to moze byc za
    > malo.
    >
    > Ale bedzie "na terenie basenu". I bedzie mogl miec oko na cenny AED.

    W sumie nie wiadomo gdzie ten AED się znajduje. Swoją drogą, jaka jest
    standardowa procedura przy defibrylacji wyciągniętego z basenu? Trzeba
    by go jakoś wytrzeć przynajmniej.

    > Zreszta - niech sie dyrektor martwi co z tym zrobic.
    >
    > Mozna tez jeszcze wniesc pod samą wode, o ile portier przepusci :-)

    Brzegi mogą być mokre. To nie jest dobre miejsce dla użycia AED.

    > jak sie zainteresuja, to wyjda z wody ...

    Wtedy będą łazić, kapać i powodować zagrożenie dla osoby obsługującej
    defibrylator.

    > Zlozyc przed kasa i niech sie kasjerka martwi kogo wezwac :-)

    Ale to tak nie działa.

    > No wlasnie - baba jakos sie do ratownika dostala. Widac kasjerka
    > przepuscila.

    No ale więcej osób mogłaby nie przepuścić, bo to w sumie nie wiadomo,
    czy nie jakaś improwizacja by dostać się bez biletu.

    --
    Marcin

  • 444. Data: 2020-09-22 01:51:03
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-09-18, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A dostala zawiadomienie?
    > Pare razy dostawala, potem zdaje sie bylo roznie - ale to juz chyba
    > bardziej kwestia prokuratora a nie policji.

    A policji tam w okół nie było dla przypilnowania? Więc skoro nie
    interweniowali, to albo było prawnie, albo policja coś nie chciała.

    > To tak troche glupio. Co to - rok 1950 ?

    2020. Przecież to jeden wielki spisyk. Żydowski, inny, czy jakoś tak.

    > Aczkowiek ... "raz sierpem raz młotem", to brzmi jakby nawoływanie do
    > krwawych aktow :-)

    Ale przeciwko hołocie :) Praworządnych nie, a innych pewnie nie ma.

    --
    Marcin

  • 445. Data: 2020-09-22 07:45:22
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Gdzie są ślady prochu?

    -----

  • 446. Data: 2020-09-22 08:21:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2020-09-18, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >A policji tam w okół nie było dla przypilnowania? Więc skoro nie
    >interweniowali, to albo było prawnie, albo policja coś nie chciała.

    To co mam na mysli trzeba robic niekoniecznie na przemarszu.
    Sledzic wypowiedzi organizacji, wszczynac sledztwa.

    W czasie przemarszu to policja pilnuje porzadku i zeby nikt nie
    przeszkadzal legalnej organizacji w legalnym przemarszu :-)

    >2020. Przecież to jeden wielki spisyk. Żydowski, inny, czy jakoś tak.

    >Ale przeciwko hołocie :) Praworządnych nie, a innych pewnie nie ma.

    Hołota tez pod ochrona prawa. Moze nie zasluzyla, ale wybic tez nie
    mozna :-)

    J.

  • 447. Data: 2020-09-22 08:38:51
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-09-22, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Hołota tez pod ochrona prawa. Moze nie zasluzyla, ale wybic tez nie
    > mozna :-)

    No ale powiedzieć raz sierpem ram młotem czerwoną kokotę, to chyba
    można? A jeśli tak, to z hołotą się też nikt nie identyfikuje. A jak by
    było raz sierpem ram młotem brunatną hołotę to o kogo chodzi?

    --
    Marcin

  • 448. Data: 2020-09-22 08:52:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2020-09-22, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >No ale powiedzieć raz sierpem ram młotem czerwoną kokotę, to chyba
    >można?

    A skad mnie to wiedziec - czy to ja jestem sedzią albo Ziobrem ? :-)

    Tym niemniej - brzmi mi podejrzanie :-)

    >A jeśli tak, to z hołotą się też nikt nie identyfikuje. A jak by

    Hm, czy to wystarczy ?
    A gdyby ktos nawolywal "wybic krasnoludki" albo "wymordowac
    niebieskich"

    No dobra - krasnoludki moze nie podpadaja pod "kto grupe ludnosci ..."
    czy jakos tak ..

  • 449. Data: 2020-09-22 18:03:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.09.2020 o 01:45, Marcin Debowski pisze:

    > Nieznajomość prawa nie niweluje skutków jego stosowania. A wniosek
    > nie jest uprawniony, bo tak jak gdzieindziej wspomniałem, trudno
    > przyjąć, że sama obecność kogoś przy kimś jest udzielaniem pomocy.

    Ale jeśli nawet owa pomoc nie jest udzielana, to nie obliguje to
    wszystkich w okolicy do tego by natychmiast biegli tam. Ci, którzy na
    zdarzenie "najdą" mają poniekąd "pecha", bo ustawa ich obliguje.

    Moim zdaniem, gdyby kobieta przyszła i poprosiła ratownika, by poszedł z
    nią, bo nikt tam nie umie udzielić pierwszej pomocy, to byłby
    zobligowany do wymyślenia czegoś. W ostateczności wygania wszystkich z
    basenu i biegnie. Natomiast nie przekłada się to na obowiązek wydania AED

    > Nie wiemy, ale nie da się wykluczyć, że mogła być sama.

    Ale ona nie chciała pomocy Ratownika, tylko żądała AED.

    > Pytanie czym, i czy było to ważniejsze od udzielenia pomocy.

    Czymkolwiek by nie była, to problemem nie jest to, czy może to przerwać,
    tylko, że jej po prostu nie ma.

    > Zapewne nie bezwarunkowo. Poza tym strach jest, wię mogli bać się go
    > ruszyć.

    Mogli. A podłączać AED się nie bali?

    > W sumie nie wiadomo gdzie ten AED się znajduje. Swoją drogą, jaka
    > jest standardowa procedura przy defibrylacji wyciągniętego z basenu?
    > Trzeba by go jakoś wytrzeć przynajmniej.

    Nie trzeba. Robi się masaż serca. Można jeszcze sztuczne oddychanie.

    --
    Robert Tomasik

  • 450. Data: 2020-09-22 18:34:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > W sumie nie wiadomo gdzie ten AED się znajduje. Swoją drogą, jaka jest
    > standardowa procedura przy defibrylacji wyciągniętego z basenu? Trzeba
    > by go jakoś wytrzeć przynajmniej.

    Na klacie wytrzeć, żeby elektrody się przykleiły, odsunąć się jak
    automat powie odsunąć się i tyle. W uproszczeniu - co jedną elektrodą
    wypływa drugą wpływa, bo układ jest izolowany od ziemi. Ważne, żeby
    między elektrodami było w miarę sucho i to bardziej dla skuteczności
    działania a nie bezpieczeństwa.

    --
    Shrek