  • 421. Data: 2020-09-18 09:13:21
    Temat: Re: Sprawa zamieciona
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:hWS8H.739766$d...@f...ams1...
    On 2020-09-17, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Nie wygląda, aby to było coś takiego co da się ustalić w czasie do
    >przemarszu.

    No to trzeba po przemarszu, lub wczesniej na podstawie innych dzialan
    organizacji.
    A nie myslec sobie, ze "faszystom nie pozwolimy", bez uzasadnienia :-)

    >No właśnie. Poza tym co jeśli to faktycznie osoby postronne a cały
    >wic
    >polega na tym, że organizatorzy są potulni jak baranki, ale potrafią
    >przyciągnąć rzeszę nawet prawdziwszych patryjotów? To chyba rola
    >policji
    >aby tych ostatnich wtedy wyłapać, i wdzięczni powinni być i śmiali w
    >czynach swoich bo organizacja podaje im takich de facto na talerzu :)

    Za patriotyzm? Zaraz bedziesz mial inny watek o policyjnych
    interwencjach :-)

    >A tu postuluje się aby zakazywać. Nieładnie.

    Ale jak tak patrze na ten marsz narodowcow w Warszawie ... naprawde
    tylu "faszystow" ?
    Czy jednak narodowcow-patriotow ?

    >Ciekawe co kierowało peło. Narodowcy mieli już wtedy mocne wpływy w
    >obecnej władzy?

    Raczej nie, bo by policja nie walczyla na demonstracjach.

    Moze PO chcialo byc "europejskie" na pokaz, a moze realnie oceniali,
    ze "patriotyzm" to sie nie nadaje na zarzuty ...

    J.

  • 422. Data: 2020-09-18 09:24:07
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A z jakiego powodu?
    Wywalili go, bo procedura nie przewiduje legitymowania w pojeździe, czy wywalili go
    jako zbrojne bijące serce MPK?
    Czy jak legitymują w pociągu, to też wywalają na najbliższej stacji?

    -----
    > dziennikarze próbują kreować pogląd, ze wywalili go siła z tramwaju z tego powodu,
    że jechał z hulajnogą.

  • 423. Data: 2020-09-18 09:53:35
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-09-18, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Poprosil o pomoc czy AED ?

    1) Skoro to świadczenie rzeczowe to nie mogli, więc wychodzi, że musieli
    prosić o pomoc.
    2) Jeśli ratownik nie chciał wydać bo tak, to powinien ruszyć upę, czyli
    de facto zaoferować pomoc przy braku dostępności AED u szukających
    pomocy.

    > Bo jesli AED ... to najwyrazniej pomoc byla udzielana ..

    Nie była nawet w ten sposób, że osoba udzielająca pomocy była na
    basenie.

    > Mial, nie mial - trudno powiedziec. Powinien miec, chocby na potrzebe
    > wizyty w toalecie, ale moze wlasnie byla zajeta.

    No to jak była zajęta, to nie dało się zrobić kupy i można było pójść
    pomóc. A w tym czasie by się zwolniła.

    > A proponowalem najprostsze rozwiazanie - wniesc chorego na teren
    > basenu, i niech sie juz ratownik, dyrektor i kasjerka martwią :)

    To roziązanie ma wiele wad:
    1) Możesz pogorszyć stan ofiary. Podejmiesz ryzyko?
    2) Może nie być komu przenieść (różne powody).
    3) Obecność osoby wymagającej pomocy tak samo będzie absorbować
    ratownika i może zaniedbać kąpiących.
    4) Obecność osoby wymagającej pomocy spowoduje niezdrowe zainteresowanie
    kompiących lub panikę. Ktoś się może utopić i kto za to odpowie? Ratownik.
    5) trzeba pewnie wykupić bilet. A jeśli nikt nie miał pieniędzy?
    6) i najważniejsze, skoro ratownik bał się o losy AED to byłoby z jego
    strony skrajną nieodpowiedzialności wpuszczać na basen osoby, które
    oceniając rozsądnie, miały powód aby mu ten AED zajumać. Już i tak to
    zrobił, ale wtedy jeszcze nie wiedział kogo wpuszcza.

    --
    Marcin

  • 424. Data: 2020-09-18 11:22:37
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 17 Sep 2020 18:06:39 +0200, J.F. napisał(a):

    > Tylko to nie z tej imprezy.
    > To z bicia i palenia Judasza, gdzies na opolszczyznie. Tradycja jak
    > topienie Marzanny.

    A bo mnie zmylił wtrętami o rzeczonej Marzannie.
    Swoją droga to ciekawe, że młodzi wyznawcy religii miłości zapamiętale uczą
    się okładać kijami; na razie kukłę.
    https://r-scale-a0.dcs.redcdn.pl/scale/o2/tvn/web-co
    ntent/m/p1/i/204da255aea2cd4a75ace6018fad6b4d/640072
    36-3e7d-4e79-866a-e0721c8f1bb7.jpg?type=1&srcmode=0&
    srcx=57/100&srcy=1/1&srcw=49/50&srch=49/50&dstw=640&
    dsth=360&quality=80
    https://assets.polskaniepodlegla.pl/media/k2/items/c
    ache/87d046a0612cebe970cfa2e25a2cf983_L.jpg

    Film jest na stronie:
    https://tvn24.pl/wroclaw,44/wroclaw-10-miesiecy-wiez
    ienia-za-spalenie-kukly-zyda,693635.html?h=1b0c
    a palenie zaczyna się ~4:50.

    Rybak miał pecha, bo sąd był piśmienny i nie dopatrzył się podobieństwa
    kukły do Chaplina.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Różańca"
    Matka Boża do s. Łucji

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 425. Data: 2020-09-18 11:58:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-09-18, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > No to trzeba po przemarszu, lub wczesniej na podstawie innych dzialan
    > organizacji.

    No to trzeba chyba aby policja coś. A policja jakby nie chce.

    > A nie myslec sobie, ze "faszystom nie pozwolimy", bez uzasadnienia :-)

    No właśnie.

    > Za patriotyzm? Zaraz bedziesz mial inny watek o policyjnych
    > interwencjach :-)

    Za Patryjotyzm i bycie Prawdziwym Polakiem..

    > Ale jak tak patrze na ten marsz narodowcow w Warszawie ... naprawde
    > tylu "faszystow" ?
    > Czy jednak narodowcow-patriotow ?

    No jak tak patrzę na to tu:
    https://youtu.be/9U5LzOugnyI

    To poza anty-LGBT i tradycyjnie o laniu czerwonej hołoty, to faktycznie
    za specjalnie nie widać. Ale może było gdzieindziej.

    --
    Marcin

  • 426. Data: 2020-09-18 12:10:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.09.2020 o 21:39, Kviat pisze:

    > Nie wiem czy ratownik miał uzasadnioną wątpliwość. Buras nie dał i
    > już. I w dupie mam jakie sobie uroił powody. Te wątpliwości sam
    > zacząłeś mnożyć, że komuś można krzywdę tym zrobić i podobne bzdury.
    > Własne cytaty znajdziesz samodzielnie w archiwum.

    Piotrze! Dla omawianego przez nas zagadnienia głównego, jakim jest
    ewentualna odpowiedzialność karna ratownika za nieudostępnienie AED
    celem prowadzenia akcji ratunkowej wątpliwości ratownika są
    okolicznością poboczną i tak naprawdę nieistotną.

    Dla mnie istotnym w tym układzie było, że co do zasady nie da się
    jednoznacznie wykazać, że każde udostępnienie AED zakończy się sukcesem
    w postaci uratowania ofiary, a każde nieudostępnienie zgonem. Nazywa się
    to to w prawie "ciągiem przyczynowo-skutkowym". W tym konkretnym,
    przypadku przykładowo, pomimo nieudostępnienia AED - z tego co wiadomo -
    ofiara żyje. Bo gdyby takie przełożenie było, to jeszcze można by było
    kombinować usiłowanie nieumyślnego zabójstwa czy ciężkiego uszkodzenia
    ciała.

    > A nie mówiłem? Ale to wcale nie jest zabawne.

    Nie jest Piotrze zabawne, że próbujesz forsować ukaranie karne ratownika
    w sytuacji, gdy nie ma przepisu karnego. Dziennikarze dokładnie tak samo
    zrobili. Napisali artykuł, ale nikt się nie zastanowił, nawet ne zająkną
    na temat tego typu wątpliwości. Teraz wiemy, że ratownika raczej za nic
    nie skazali. Upłynęło sporo czasu i raczej już tego nikt nei zrobi. Jak
    oceniasz szanse na wygranie przez niego sporego odszkodowania za
    zniesławienie? Bo ja całkiem dobrze.

    Rolą dziennikarzy jest wyciąganie takich sytuacji na światło dzienne.
    Gdyby dziennikarz wówczas stanął na wysokości zadania i napisał o tych
    wątpliwościach, to być może obecnie już tę lukę w prawie mielibyśmy
    "załataną". A tak to kilku oszołomów (wliczając w to mnie :-) pieniaczy
    się na niszowej grupie usnetowej już ze dwa lata, a i tak nie jesteśmy
    ani o krok bliżsi rozwiązania tego impasu.

    > Nie. To jest problem, z którym ty się mierzysz. Normalni ludzie nie
    > mają z takimi rzeczami problemu.

    A powinni. Był artykuł. Jak widać Prokurator też miał wątpliwości i
    warszawska Policja, skoro na chwilę obecną dziennikarze nie mogli się
    pochwalić swoim sukcesem polegającym na ukaraniu krnąbrnego i
    nieetycznego ratownika.

    > No pewnie.... to jest udzielenie pomocy osobie udzielającej pomocy.

    I widzisz! Nie wiem, na ile był to celowy Twój zabieg, a na ile
    przypadkowy. To właśnie sedno omawianego tu problemu. O ile jest przepis
    na nieudzielenie pomocy ofierze, to nie ma przepisu na nieudzielenie
    pomocy pomagającemu.

    > Oczywiście. Przecież nie ma przepisu nakazującego udzielania pomocy
    > osobie udzielającej pomocy. No nie ma i już.

    Piotrze! Nie unoś się, bo piana zasłania Ci trzeźwość spojrzenia.
    Pokazałem Ci, że w różnych ustawach istnieją odpowiednie konstrukcje
    dotyczące nakazania pomocy pomagającemu. Tyle, że znane mi przepisy
    ograniczają tych uprawnionych. Ja nie znam przepisu ogólnego.
    Oczywiście, to że ja nie znam, to nie dowód, ze nie ma, ale pozostali
    koledzy też jakoś zaniemówili i nikt niczego sensownego nie podsunął -
    pokrzykiwania i przytupywania nawołujące do linczu na ratowniku pomijam
    Co więcej - taki dowód nie wprost - gdyby istniał taki przepis ogólne,
    to jaki sens miałoby umieszczanie tu i ówdzie przepisów szczególnych?
    Wygląda na to, ze "ustawodawca" też takiego przepisu nie zna.

    --
    Robert Tomasik

  • 427. Data: 2020-09-18 12:10:37
    Od: Kviat

    > Argumenty przeciwko zastosowaniu tego artykułu przedstawiłem już wiele
    > razy.

    A gdyby w przyszłości wybudowali przedszkole, to nie są argumenty.

    > Więc jeśli chcesz mnie przekonać, że nie mam racji - bo być może -
    > to napisz dlaczego uważasz, że ten artykuł ma zastosowanie.

    Jeżeli do tej pory wielokrotnie powtarzane już argumenty do ciebie nie
    dotarły, to powtarzanie ich kolejny raz nie pomoże.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 428. Data: 2020-09-18 12:14:09
    Od: Kviat

    W dniu 18.09.2020 o 09:13, J.F. pisze:

    > Ale jak tak patrze na ten marsz narodowcow w Warszawie ... naprawde tylu
    > "faszystow" ?
    > Czy jednak narodowcow-patriotow ?

    Że się tak głupio zapytam...

    Jak odróżniasz faszystów od narodowców-patriotów?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 429. Data: 2020-09-18 12:50:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > No ale te argumenty były kontestowane, więc w skrócie dla przypomnienia...

    > Jak ktoś do niego przyszedł i poprosił o pomoc to nie wygląda aby
    > konieczna pomoc była udzielana.

    OK! Ale nie mamy przepisu karnego na pomaganie pomagającemu. A wszyscy
    chyba są zgodni, że osobiście iść tam nie musiał - tu już mamy przepis
    karny. Gdyby ów AED pożyczył, to nikt by sie o brak osobistej wizyty
    pewnie nie pieniaczył.

> [...]
    > Ratownik miał na basenie inne osoby, które mogły sprawowac pieczę.
    > Powinien albo bezwłocznie sam pójść zweryfikować, albo kogoś posłać,

    Wskaż przepis obligujący go do tego - 162 kk mówi o udzielaniu pomocy
    przez świadka i nie jest podstawą prawną do ścigania całego miasta, że
    dowiedziawszy się o zasłabnięciu nie pobiegli.

    > Nie wiemy czy nie widziała potrzeba.

    To dowód z odwrotnej strony - czemu nie zabrała? Bo na chwilę obecną nie
    mamy żadnej przesłanki, ze chciała zabrać i przykładowo ratownik też jej
    nie dał. Może tak było, ale uważam, ze wówczas "kobieta" na pewno by nie
    omieszkała o tym wspomnieć dziennikarzom, a Ci by rozjechali tym
    argumentem ratownika.

    > Zależy jak interpretujemy 162kk, a jak to się mówi, rozumując rozsądnie,
    > istotą tego przepisu nie jest wymuszenie obecności osoby trzeciej przy
    > poszkodowanym, a dostępna pomoc, którą moze ta osoba w danych warunkach
    > udzielić. Wieć nawet, jeśli przyjmiemy za prawidłowy Twój p. o braku
    > przepisu na świadczenie rzeczowe, to w tym momencie mamy sytuacje gdzie
    > ratownik+AED jest osobą, która może udzielić skutecznej pomocy, a
    > pozostałe osoby już niekoniecznie.

    Koncepcja obligująca do udania się tam z AED byłaby moim zdaniem
    najrozsądniejsza. Bo i ma obowiązek pomocy, i ma AED. Ale tu wpadamy w
    pułapkę z innej strony.

    Sprawa wielokrotnie wałkowana na rożnych szkoleniach z pierwszej pomocy.
    W Polsce od wielu lat uznano za właściwą konstrukcję, ze taki
    niezawodowy udzielający pierwszej pomocy nie ponosi odpowiedzialności
    karnej za błędy - dokąd nie udowodni się, ze celowo działał wbrew
    logiki. Chodzi o to, by ludzie się nie bali udzielania pomocy i by wybić
    im z ręki argument, ze nie pomagał, boi się nie zn a i bał się
    odpowiedzialności karnej. Ale tu skutkiem ubocznym jest to, że
    zakładając teoretycznie, ze ratownik poszedł i ów AED zabrał, to jeśli
    by się uparł i go nie użył, to też nie możemy go ścigać.

    Tu opinia naszych lokalnych specjalistów, ze nie zaszkodzi nie ma
    zastosowania. On tak uznał i to jego prawo prowadzącego akcję. Dalsza
    konsekwencja tego jest taka, że jeśli nie ma przepisu nakazującego mu
    iść, to nadal nie mamy podstawy do jego ścigania.

    --
    Robert Tomasik

  • 430. Data: 2020-09-18 13:52:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

    >Że się tak głupio zapytam...
    >Jak odróżniasz faszystów od narodowców-patriotów?

    No wlasnie nie wiem.

    Ale jak mowi:
    -przyszlismy ta ten marsz, bo jestesmy Polakami-patriotami,
    -Polska dla Polakow,
    -nie chcemy tu islamskich emigrantow,
    -Polska rzadza Zydzi,
    -ci rzadzący Zydzi musza odejsc

    To gdzie sie tu faszyzm zaczyna ?

    Albo to
    https://www.youtube.com/watch?v=4im29VpVYs8
    Gdzie tu jest faszyzm ? Od samego poczatku ?

    P.S. Tak sobie wypatruje od 6:30 i 7:00 ... ilu ludzi skanduje hasła,
    a ilu nie ?
    Faszysci, narodowcy, aktywisci koscielni ?

    PPS. Atmosfera mozna by rzec jak na przemowieniu Hitlera ... ale czy
    na wiecu Dudy nie bylo podobnie ?
    Bo u Trzaskowskiego to nie :-)
    https://youtu.be/p8uy8oPk1eg?t=459

    Ale to chyba juz po przegranej, to moze entuzjazm odpadl

    Ale przed wyborami tez bylo cienko :-)
    https://youtu.be/ZuDkR11kHog?t=1154

    J.