  • 41. Data: 2014-01-27 20:41:03
    Temat: Re: Sprawa weksli
    Od: "Maria" <...@...com.pl>

    > Można uzależnić dopuszczalną wysokość zobowiązania od okoliczności.

    Kiedy? Jeśli na etapie podpisywania weksla to juz za późno.
    Jeśli przy ewentualnym odwołaniu gdy zgłasza się oszust,
    to na wekslu musiałoby być napisane za co to było, a jak wynika
    z wcześniejszych informacji w tym wątku, to tego na wekslu nie ma.

    Maria

  • 42. Data: 2014-01-27 20:51:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "animka" <a...@t...wp.pl> napisał w wiadomości

    > W tym SKOK-u nie wpisali na wekslu jaka pożyczka, nie wpisali daty, czyli
    > pusty weksel a kazali napisać, że zgadzam się z całą odpowiedzialnością
    > (czy jakoś tak) oraz trzeba było się podpisać na tej pustej kartce. To mi
    > się nie podoba.

    I dobrze, ze Ci się nie podoba. Przede wszystkim wpisuje sie remitenta,
    czyli ów SKOK. To ogranicza im możliwość zbycia tego dokumentu. Po za tym
    umożliwi jego identyfikację, jeśli go zgubią.

  • 43. Data: 2014-01-27 20:56:13
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2014-01-25 17:50, Maria pisze:
    > Ostatnio w TV pokazywano program na temat weksli,
    > które różne osoby podpisały lata temu przy kupowaniu
    > na raty różnych mebli, a potem weksle te wpadły w
    > niepowołane ręce.
    > Przypomniało mi się, że na początku lat 90-tych jakiś
    > weksel podpisałam przy okazji wypożyczenia filmu.
    > Nie wiem czy ta wypożyczalnie jeszcze istnieje.
    > Czy teraz można się jakoś zabezpieczyć na wypadek
    > gdyby i z tym wekslem miało być coś nie tak?
    >
    > Proszę o odpowiedź i pozdrawiam
    > Maria

    jesli podpisałaś się na blankiecie urzędowym, to ma on górną granicę
    wypisaną na nim, do dziś, ze wzgledu na inflację, będzie to niewielka suma.

    --
    @foe_pl

  • 44. Data: 2014-01-27 21:01:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-01-27 20:56, the_foe pisze:

    > jesli podpisałaś się na blankiecie urzędowym, to ma on górną granicę
    > wypisaną na nim, do dziś, ze wzgledu na inflację, będzie to niewielka suma.

    Nieprawda, górna granica informowała tylko do jakiej sumy weksla
    zupełnego została uiszczona opłata skarbowa, a nie do jakiej sumy można
    wypisać weksel. Na przykład opłata skarbowa od weksla in blanco wynosiła
    zawsze 15zł, a sumę można było wpisać dowolnie dużą.

    --
    Liwiusz

  • 45. Data: 2014-01-27 21:16:25
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2014-01-27 20:51, Robert Tomasik pisze:

    > I dobrze, ze Ci się nie podoba. Przede wszystkim wpisuje sie remitenta,
    > czyli ów SKOK. To ogranicza im możliwość zbycia tego dokumentu. Po za
    > tym umożliwi jego identyfikację, jeśli go zgubią.

    nie ogranicza w zaden sposob (chyba ze chce działac w złej wierze to mu
    utrudnia przewał), chyba, ze doda sie klauzule "nie na zlecenie", wtedy
    nie mozna przeniesc prawa do tego weksla. Sadze jednak, ze zaden bank na
    to nie pojdzie bo lubią płynność wierzytelnosci.

    --
    @foe_pl

  • 46. Data: 2014-01-27 21:23:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-01-27 21:16, the_foe pisze:

> [...]
    > nie mozna przeniesc prawa do tego weksla. Sadze jednak, ze zaden bank na
    > to nie pojdzie bo lubią płynność wierzytelnosci.

    Przynajmniej jednak wiadomo od kogo ten weksel wyciekł i do kogo można
    się kierować po odszkodowanie.

    --
    Liwiusz

  • 47. Data: 2014-01-27 22:31:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "the_foe" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > jesli podpisałaś się na blankiecie urzędowym, to ma on górną granicę
    > wypisaną na nim, do dziś, ze wzgledu na inflację, będzie to niewielka
    > suma.

    W znanej mi sprawie po prostu podnoszono opłatę skarbową poprzez
    znalezienie znaczkówopłaty skarbowej, ale i ich brak nie powoduje, ze
    weksel jest nieważny.

  • 48. Data: 2014-01-27 23:05:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Jan 2014, the_foe wrote:

    > jesli podpisałaś się na blankiecie urzędowym, to ma on górną granicę
    > wypisaną na nim

    Największą wadą urzędowych blankietów wekslowych było właśnie
    nieuzasadnione domniemanie jak wyżej :)

    pzdr, Gotfryd

  • 49. Data: 2014-01-28 00:22:10
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    > Największą wadą urzędowych blankietów wekslowych było właśnie
    > nieuzasadnione domniemanie jak wyżej :)
    >
    > pzdr, Gotfryd

    wiec dobrze, ze sie nigdy wekslami nie "bawiłem" ;)
    a tak serio, to zastanawia mnie czy komus udało sie obalic weksel
    korelując opłatę skarbową z wielkoscią zobowiazania? Mozna było podwazac
    dobra wolę skupujacego weksel wlasnie na podstawie tego, ze weksel
    urzedowy miał wysokosc kwoty od ktorej odprowadzono oplate o rząd niższą
    niz ta wpisana. Oczywiscie mówię tu o sytuacji w której udało się
    podważyc zasadnosc obrotu wekslem, ale przychodzi gostek i mówi "dawaj
    kase za ten lewy weksel bo skupiłem go w dobrej wierze".

    --
    @foe_pl

  • 50. Data: 2014-01-28 10:36:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 28 Jan 2014, the_foe wrote:

    > a tak serio, to zastanawia mnie czy komus udało sie obalic weksel korelując
    > opłatę skarbową z wielkoscią zobowiazania?

    Nie sądzę, bo to po prostu było wykroczenie skarbowe i tyle.
    Co najwyżej dłużnik mógłby się bronić, jakby umiał wykazać, że
    ustalono inny limit niż wpisany na wekslu i sąd uznał że mamy
    oszustwo - ale wtedy mogłaby to być dowolna inna kwota, niekoniecznie
    "wartość skarbowa".

    Hm.

    pzdr, Gotfryd