  • 21. Data: 2007-08-02 14:08:07
    Temat: Re: Sprawa w sądzie i wolne....
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Krzysztof pisze:

    > Czyli rozumiem że np. koszty mojego dojazdu, czy za wynajęcie
    > mecenasa/prawnika też?

    Albo-albo. Jak wynajmujesz mecenasa, to nie musisz brać wolnego w pracy.

    > A na jakiej podstawie Sędzia wylicza koszty mecenasa? Przecież jak wygram to
    > wtedy mogę przedstawić rachunek na jakąś astronomiczną kwote i co strona
    > przegrana ma za to zapłacić???

    Są pewne kwoty maksymalne, które zależą od wartości przedmiotu sporu.
    Jak uda Ci się wynająć adwokata za taką kwotę - wyjdziesz na zero. Jak
    Cię namówi na więcej - będziesz w plecy.

    > Bardziej mam na myśli w drugą strone. Zakład na pewno będzie miał swojego
    > prawnika, czy tam pełnomocnika. I w przypadku mojej przegranej, każda kwote
    > co on poda mam zapłacić, czy może są jakieś widełki ustawowe na których Sąd
    > będzie się opierał?

    Są widełki. Przed chwilą w necie znalazłem takie widełki z 2002r.:
    1) do 500 zł - 60 zł;

    2) powyżej 500 zł do 1.500 zł - 180 zł;

    3) powyżej 1.500 zł do 5.000 zł - 600 zł;

    4) powyżej 5.000 zł do 10.000 zł - 1.200 zł;

    5) powyżej 10.000 zł do 50.000 zł - 2.400 zł;

    6) powyżej 50.000 zł do 200.000 zł - 3.600 zł;

    7) powyżej 200.000 zł - 7.200 zł.

    http://www.wsa.gliwice.pl/index.php?id_kat=41

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 22. Data: 2007-08-02 14:41:45
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Krzysztof pisze:

    > Dziękuje i pozdrawiam!

    Ty weź jeszcze zasiw2adczenie o zarobkach (jednodniowym) dla potrzeb
    sądu bo inaczej sąd może uznać wysokość twojego utraconego zarobku za
    nieudowodniony.

    --
    @2007 Johnson
    http://johnsonpl.blogspot.com/

  • 23. Data: 2007-08-03 11:06:07
    Od: "Krzysztof " <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Ty weź jeszcze zasiw2adczenie o zarobkach (jednodniowym) dla potrzeb
    > sądu bo inaczej sąd może uznać wysokość twojego utraconego zarobku za
    > nieudowodniony.

    Bardzo słuszna uwaga. Nawet o tym nie pomyślałem.