  • 1. Data: 2008-12-04 15:28:41
    Temat: Re: Sprawa służbowa - samochód prywatny
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gh8ud9$q39$1@z-news.pwr.wroc.pl Piotr [trzykoty]
    <r...@o...pl> pisze:

    > Jest potrzeba wyslania ludzi na drugi koniec miasta, a nie ma sluzbowego
    > samochodu, i co?
    I nic. Wysyła go tramwajem, autobusem, taksówką itp. (wchodzą tu jeszcze
    inne czynniki w grę, ale to osobna sprawa).
    Natomiast pytanie było o to, czy może nakazać pracownikowi jechać jego
    własnym samochodem.
    Nie, nie może.

    --
    Jotte

  • 2. Data: 2008-12-04 15:39:07
    Temat: Sprawa służbowa - samochód prywatny
    Od: "Marcin Z." <m...@p...onet.pl>

    Witam.
    Czy pracodawca moze nakazac mi jechac zalatwiac sprawe sluzbowa moim
    samochodem prywatnym?
    Nie jest daleko bo w tym samym miescie ale z jakiej racji mam jezdzic
    samochodem prywatnym.

    Marcin.

  • 3. Data: 2008-12-04 15:40:37
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gh8tir$4uk$1@inews.gazeta.pl Marcin Z.
    <m...@p...onet.pl> pisze:

    > Czy pracodawca moze nakazac mi jechac zalatwiac sprawe sluzbowa moim
    > samochodem prywatnym?
    Oczywiście, że nie.

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2008-12-04 15:50:19
    Od: "Haribo" <h...@p...pl>

    Jedź na stacje, zatankuj i weź fakture na firme. Następnym razem Cie nie wyśle.

  • 5. Data: 2008-12-04 15:53:16
    Od: "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl>

    > Oczywiście, że nie.

    Jest potrzeba wyslania ludzi na drugi koniec miasta, a nie ma sluzbowego
    samochodu, i co? To jak pracodawca w takim razie powinien to załatwić
    formalnie? Wypisać delegację?

  • 6. Data: 2008-12-04 17:37:16
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    Haribo wrote:
    > Jedź na stacje, zatankuj i weź fakture na firme. Następnym razem Cie nie wyśle.
    >

    > Użytkownik "Marcin Z." <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Po pierwsze - odpowiadaj pod spodem.
    Po drugie - ty chyba zartujesz.
    Po trzecie - jak juz to nalezy sie zwrot kilometrowki, + ewentualna
    delegacja. Jak zwroci wiecej to polecam watki o US. :D

    --
    Regards,
    Maverick

  • 7. Data: 2008-12-04 17:49:55
    Od: Czarek <...@...pl>

    Maverick wrote:
    > Po trzecie - jak juz to nalezy sie zwrot kilometrowki, + ewentualna
    > delegacja. Jak zwroci wiecej to polecam watki o US. :D

    AFAIR należy się tyle, na ile się umówią. A jak umówią się na więcej niż
    pozwala kilometrówka (zakładam, że firma prywatna), to po prostu trzeba
    będzie oskładkować różnicę.

    Pozdrawiam

    Czarek

  • 8. Data: 2008-12-05 10:06:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Dec 2008, Czarek wrote:

    > AFAIR należy się tyle, na ile się umówią. A jak umówią się na więcej niż
    > pozwala kilometrówka (zakładam, że firma prywatna), to po prostu trzeba
    > będzie oskładkować różnicę.

    ...i nie zaliczyć jej w koszty.
    Czyli firma wypłaca z zysku (pieniędzy opodatkowanych CIT) i jest to
    przychód dla pracownika (opodatkowanych później PIT).
    potrzebne pieniądze = kwota_dla_pracownika*(1+CIT)*(1*(1+ZUS)+PIT)

    To już dużo taniej premię w tej wysokości wypłacić :]

    pzdr, Gotfryd