  • 31. Data: 2008-06-02 07:15:10
    Temat: Re: Sprawa serwisu napisy.org
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 02 Jun 2008 08:57:34 +0200, Henry(k) napisał(a):

    > A jak to wygląda w praktyce? Jeżeli ktoś wyda folder z moimi zdjęciami
    > to owszem - mogę mu wytoczyć proces cywilny. Ale jak ktoś puści w świat
    > skan mojej książki, to co ja mogę zrobić wszystkim którzy ją ściągną -
    > co najwyżej się na nich obrazić...

    Nie wiem jak to wyglądałoby u nas, zdaje się, że takich spraw --
    przynajmniej na tyle głośnych, żeby o tym można było gdzieś przeczytać --
    nie było, ale w usiech to kto wie... W sumie bezprawność można w takim
    przypadku łatwo wykazać, a stąd już tylko krok do odszkodowania.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    czytej Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 32. Data: 2008-06-02 07:22:20
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > A skad masz dane, ze tak nie jest?

    Ja się na ten argument w ogóle nie powoływałem - Ty to zrobiłeś, więc
    uzasadnij.

    > Na tym polega demokracja.

    A od kiedy demokrację buduje się na kradzieży cudzej własności?

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 33. Data: 2008-06-02 07:33:36
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Any User napisał(a):

    > Ja się na ten argument w ogóle nie powoływałem - Ty to zrobiłeś, więc
    > uzasadnij.

    Ludzie zwykle, w takiej skali, glosuja nogami.

    > A od kiedy demokrację buduje się na kradzieży cudzej własności?

    W przypadku rzeczy nie materialnych praktycznie od zawsze.

    j.

  • 34. Data: 2008-06-02 07:35:03
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Olgierd napisał(a):

    > art. 23 ust. 2 pr.aut.: Zakres własnego użytku osobistego obejmuje
    > korzystanie z pojedynczych egzemplarzy utworów przez *krąg osób
    > pozostających w związku osobistym*, w szczególności pokrewieństwa,
    > powinowactwa lub stosunku towarzyskiego.

    Hmm... Czyli gdyby serwis spolecznosciowy (np NK) wprowadzil w ramach
    znajomych wymiane plikow via p2p to - no wlasnie to co?

    j.

  • 35. Data: 2008-06-02 08:15:39
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 02 Jun 2008 09:12:32 +0200, Jacek Krzyzanowski napisał(a):

    > Czyli jak znajde plyte na spacerze z psem, to nie moge z niej korzystac?

    A to już w ogóle zależy, bo jednak nabycie własności rzeczy znalezionej
    (nośnika) to dopiero po 3 latach następuje. Zresztą przepisy mówią, że
    trzeba powiadomić organ i ew. oddać rzecz do biura rzeczy znalezionych.
    To tak, żeby od początku zaczynać dywagacje ;-)

  • 36. Data: 2008-06-02 08:16:31
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Any User napisał(a):

    > A od kiedy demokrację buduje się na kradzieży cudzej własności?

    Od czasu, kiedy wymyślono podatki.

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 37. Data: 2008-06-02 08:18:06
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 02 Jun 2008 09:35:03 +0200, januszek napisał(a):

    > Hmm... Czyli gdyby serwis spolecznosciowy (np NK) wprowadzil w ramach
    > znajomych wymiane plikow via p2p to - no wlasnie to co?

    Jeśli to są faktyczni znajomi to pewnie OK, chociaż ja nadal się upieram,
    że dopóki nie jest jasne pojęcie "pojedynczych egzemplarzy" to
    niewykluczone, że jednak nie ;-))

  • 38. Data: 2008-06-02 08:31:46
    Od: KRZYZAK <k...@g...com>

    On 2 Cze, 10:15, Olgierd <n...@r...org> wrote:

    > A to już w ogóle zależy, bo jednak nabycie własności

    Ja sie nie pytam o wlasnosc, tylko o korzystanie z utworu.
    Jak widzisz, utwor, z ktorego moge zgodnie z prawem korzystac wcale
    nie musi pochodzic od najblizszych osob.

  • 39. Data: 2008-06-02 08:34:53
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 02 Jun 2008 10:16:31 +0200, Dominik & Co napisał(a):

    > Od czasu, kiedy wymyślono podatki.

    Brzmi nośnie, ale zdanie jest nieprawdziwe. Podatki są znakomicie
    starsze, niż demokracja. Są jednak podatki i podatki, do tych drugich
    zaliczamy podatek dochodowy.

    Ba, żeby nie było prościej: nawet demokracja nie implikuje takowych,
    wystarczy przypomnieć, że w usiech musieli zmienić konstytucję, aby
    dopuścić pobieranie podatku dochodowego (XVI poprawka 1909/13).

  • 40. Data: 2008-06-02 08:37:47
    Od: KRZYZAK <k...@g...com>

    On 2 Cze, 09:22, Any User <u...@a...pl> wrote:

    > Ja się na ten argument w ogóle nie powoływałem - Ty to zrobiłeś, więc
    > uzasadnij.

    Napisales, ze kopiowanie utworow to patologia. Uzasadnij.

    > A od kiedy demokrację buduje się na kradzieży cudzej własności?

    To wiekszosc ustala co jest kradzieza, a co nie.