  • 11. Data: 2006-11-24 12:12:43
    Temat: Re: Sprawa o alimenty
    Od: Sowiecki Agent <p...@g...pl>

    Artur Drzewiecki wrote:

    > Za badania zawsze płaci pozwany (wyjątkowo Skarb Państwa) niezależnie od
    > wyniku. :-)
    > Tak więc kobieta może pozywać kolejnych aż "któryś się nada". :-)

    chore , babka nie dosc ze powinna zaplacic to jeszcze miiec sprawe za
    usilowanie oszustwa.

    uważam się za człowieka inteligentnego dlatego
    ja na PiS juz więcej (!) nie zagłosuje!
    http://www.zbigniewziobro.org -> Obrona Konienczna

  • 12. Data: 2006-11-24 13:17:34
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    jacobs napisał(a):

    > Najciekawsze w tym jest to, iż jeśli okaże się iż faktycznie nie jest ojcem
    > dziecka, to kobieta nie ponosi żadnych konsekwencji,
    > z tego tytułu.

    A koszty procesu?
    A poza tym co byś chciał jeszcze? Karę śmierci?
    Przecież jak się sypia z kilkoma mężczyznami, to można nie wiedzieć
    który jest ojcem.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 13. Data: 2006-11-24 15:04:36
    Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>

    Johnson napisał/a:
    >A koszty procesu?
    Zazwyczaj jest zwalniana, czyli płaci Skarb Państwa.

    >A poza tym co byś chciał jeszcze? Karę śmierci?
    >Przecież jak się sypia z kilkoma mężczyznami, to można nie wiedzieć
    >który jest ojcem.
    Dlatego też w większości krajów Europy (np. Niemcy, państwa
    skandynawskie) jest przyjęta zasada, że kobieta może tylko _raz_ złożyć
    taki pozew podając wszystkich "kandydatów".
    Podczas gdy w Polsce można pozywać, ile się chce facetów aż do skutku..
    :-)

  • 14. Data: 2006-11-24 15:13:57
    Od: "jacobs" <andrzej@no_spam_marzyciel.pl>

    > A koszty procesu?
    > A poza tym co byś chciał jeszcze? Karę śmierci?
    > Przecież jak się sypia z kilkoma mężczyznami, to można nie wiedzieć który
    > jest ojcem.

    Sprawa o ustalenie ojcostwa jest po to jak kobieta *wie* kto jest ojcem,
    lecz ten pan tego nie uznaje.

    Kto zwróci szkody moralne i zdruzgotaną reputację mężczyźnie, który w tym
    samym czasie co "matka" przebywał w tym samym hotelu i został "powołany" na
    ojca. Czasem może to prowadzić do rozpadu rodziny, więzi itp.
    Dla sądu wystarczy że przebywałeś w tym samym miejscu i tym samym czasie.

    Kobieta jak nie wie kto jest ojcem dziecka to powinna to ustalić przed
    pójściem do sądu, nie robić loterię.

    J.

    Powinni troszkę zmienić prawo w tym zakresie.

  • 15. Data: 2006-11-24 15:52:05
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    jacobs napisał(a):

    > Sprawa o ustalenie ojcostwa jest po to jak kobieta *wie* kto jest ojcem,
    > lecz ten pan tego nie uznaje.

    Każda sprawa cywilna jest zasadniczo wtedy gdy powód *wie* że coś mu się
    należy. I co nie słyszałaś by powodowie przegrywali sprawy?
    Krótko mówiąc sprawy cywilne są wtedy gdy powodowi wydaje się że coś mu
    się należy.

    > Kto zwróci szkody moralne i zdruzgotaną reputację mężczyźnie, który w tym
    > samym czasie co "matka" przebywał w tym samym hotelu i został "powołany" na
    > ojca. Czasem może to prowadzić do rozpadu rodziny, więzi itp.

    Jakie szkody moralne?
    Zapominasz że to kobieta ma udowodnić że facet z nią co najmniej sypiał.
    A skoro z nią sypiał to musiał wkalkulować *moralnie* ryzyko
    bezpodstawnego procesu.
    A co rodzina na to że facet sypia z kim popadnie? To nie prowadzi do
    rozpadu rodziny?
    I nie wierze że kobieta strzela z książki telefonicznej w facetów z
    którymi sie nie zadaje, nie w obecnych czasach.

    > Dla sądu wystarczy że przebywałeś w tym samym miejscu i tym samym czasie.

    Ciekawe dla którego sądu? Chyba chińskiego.

    > Kobieta jak nie wie kto jest ojcem dziecka to powinna to ustalić przed
    > pójściem do sądu, nie robić loterię.

    Jak ustalić? Zwłaszcza gdy potencjalny ojciec nie chce współpracować.
    Zresztą znacząca większość spraw o ustalenie ojcostwa tak sie kończy.
    Procent błędnych trafień (oddaleń powództwa) zmniejszył sie bardzo9, bardzo.

  • 16. Data: 2006-11-24 16:01:33
    Od: "kepork" <k...@p...onet.pl>

    niezaleĹźnie od

    > chore , babka nie dosc ze powinna zaplacic to jeszcze miiec sprawe za
    > usilowanie oszustwa.

    Mam nadzieje ze nie piszesz tych slow na temat tego, konkretnego przypadku.
    Jezeli tak to pragne Cie poinformowac ze owa "babka" jest pewna kto jest ojcem,
    lecz sa spore przypuszczenia ze mezczyzna bedzie probowal sie z tego wywinac.

    Jezeli natomiast uogolniasz cala sprawe, odwolujac sie do powyzszych watkow na
    temat naszego prawa to uwazam ze przesadzasz z tym "placeniem i sprawa za
    usilowanie oszustwa" gdzyz w przypadku kobiet ktore czesto zmieniaja partnerow
    ktorzy nie mysla o nalezytym zabezpieczeniem przed niechciana ciaza moze dojsc w
    pewnym momencie do... nazwijmy to zagubienia sie w tym kto tak naprawde jest
    ojcem. Nie mozna tego nazwac oszustwem. Slusznie ktos zauwazyl, ze takie
    bawienie sie w kotka i myszke w poszukiwaniu "sprawcy" potrafi zruinowac zycie
    mezczyznie. No ale prawo jest prawem i nie pozostaje nam nic innego niz sucha
    debata jakie rozwiazania bylyby najlepsze. Problem w tym ze do niczego po za
    frustracja to nie prowadzi.

    Zwrocilem sie do Was Grupowiczow o wyjasnienie na ile skomplikowana bedzie taka
    sprawa. Odpowiedz dostalem za co niezmiernie dziekuje, chociaz nie wiedziec
    czemu podwazylbym post ze stwierdzeniem ze badania genetyczne celem ustalenia
    ojcostwa mozna wykonac w dowolnym momencie. Zdaje mi sie ze jest okreslona jakas
    granica wiekowa powyzej ktorej takowe badanie mozna wykonac.

    Zyczac udanego weekendu,
    Kepork

  • 17. Data: 2006-11-24 16:22:13
    Od: Sowiecki Agent <p...@g...pl>

    kepork wrote:

> [...]
    > kto jest ojcem, lecz sa spore przypuszczenia ze mezczyzna bedzie probowal

    pisze ogolnie, ze osoba falszywie oskarzajaca powinna ponosic srogie
    konsekwencje tego. A jezeli nine jest pewna kto jest tojcem nalezy o tym
    jasno mowic. Nie komentuje tegeo konkretnego przypadku.

> [...]
    > zmieniaja partnerow ktorzy nie mysla o nalezytym zabezpieczeniem przed
    > niechciana ciaza moze dojsc w pewnym momencie do... nazwijmy to zagubienia

    no sorry i z tego powodu ma placic 4 tys kazdy z facetow? ten koszt zawsze
    przy 'przegranej' powinna ponosic ta ktora oskarza, natomiast co do
    oszustwa tu mam na mysli przypadek jezeli z calal stanowczoscia babka
    twierdzdi ze ta osoba jest ojcem ukrywajac cninepewwnosc lub wtedy gdy
    swiadomie falszywie goscia oskarza.

  • 18. Data: 2006-11-24 17:06:36
    Od: "kepork" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > oszustwa tu mam na mysli przypadek jezeli z calal stanowczoscia babka
    > twierdzdi ze ta osoba jest ojcem ukrywajac cninepewwnosc lub wtedy gdy

    Nie wiem skad pojawila sie kwota 4tys, no chyba ze zawieraja sie w tym rowniez
    koszta sadowe. Wydaje mi sie ze dyskutujemy na temat ktorego nie ma. Tzn. uwazam
    ze autor takiego stwierdzenia mogl sie pomylic. Wydaje mi sie to
    maloprawdopodobne. A swoja droga to rozumiem juz Twoje oburzenie i tym razem sie
    zgadzam, chociaz jednoczesnie ciezko byloby udowodnic "ukrywanie niepewnosci".

  • 19. Data: 2006-11-24 17:28:42
    Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>

    Johnson napisał/a:
    >Jakie szkody moralne?
    Niesłusznie pozwanemu.
    Wbrew pozorom to nie tak mało, bo ponad 1/4 spraw.

    >Zresztą znacząca większość spraw o ustalenie ojcostwa tak sie kończy.
    >Procent błędnych trafień (oddaleń powództwa) zmniejszył sie bardzo9, bardzo.
    Wg prof. Marka - b. kierownika Katedry Medycyny Sądowej z Krakowa od lat
    procent wykluczeń utrzymuje się na poziomie 25% - 30%.
    Wynika to z naszego systemu prawnego, który pozwala składać takie pozwy
    w nieskończoność.
    W Niemczech/Skandynawii kobieta ma prawo złożyć taki pozew tylko _raz_,
    więc musi ujawnić wszystkich "kandydatów".
    Tam też w sytuacji, gdy jest jeden pozwany wykluczeń mamy 2% - 3% -
    prawie wszystkie wynikają z jednego "niuansu" fizjologicznego.
    Zdarza się, że we wczesnej ciąży może wystąpić do 2 pseudokrwawień
    miesięcznych, więc kobiety współżyjąc z kolejnym partnerem może myśleć,
    iż nie jest w ciąży a de facto jest.
    Takie sytuacje załatwia tam prokurator (lub podobnie), jak u nas też
    jest.
    Nie sądzę, żeby Polki miały ww. "niuans" częściej niż Niemki. A zatem te
    >20% wykluczeń musi wynikać z czegoś innego.
    Przyjmijmy, że w części kobieta próbuje ukrywać, że sypiała z kilkoma.
    Jednakże są (i wcale nie tak rzadko) ewidentnie fałszywie pozywani. Tyle
    tylko, że wiedza o badaniach DNA i testy pozwalające wykryć wczesną
    ciążę zmieniły profil niesłusznych pozwów.
    Ongiś było tak, że kobieta pozywała np. bogatego sąsiada, z którym nie
    spała, bo była przekonana, że badania krwi rzadko wykluczą ojcostwo.
    Teraz po np. "przygodzie" (i szybkim teście) próbuje jak najszybciej
    poderwać przygodnego delikwenta i wmówić mu ojcostwo. A gdy się nie uda,
    to i tak za badania DNA nie ona płaci. :-)

  • 20. Data: 2006-11-24 17:32:29
    Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>

    kepork napisał/a:
    > Zdaje mi sie ze jest okreslona jakas
    >granica wiekowa powyzej ktorej takowe badanie mozna wykonac.
    Formalnie nie istnieje, ale zaleca się wykonywanie takich badań, kiedy
    dziecko ukończy 6 miesięcy.
    Po prostu trzeba pobrać trochę krwi (te badania z wymazu nie są uznawane
    jako dowód) i lepiej, żeby dziecko podrosło.:-)