  • 1. Data: 2003-04-02 21:00:39
    Temat: Sprawa kupna mieszkania
    Od: "Grzesiek" <d...@i...net.pl>

    Witam,

    Wraz z żoną chcemy kupić mieszkanie na rynku wtórnym.
    Znaleźliśmy już mieszkanie które chcielibyśmy kupić.
    Osoba sprzedająca żeby się wyprowadzić z tego lokalu, potrzebuje pieniędzy
    na to, aby wykupić inne mieszkanie.
    My, te pieniądze możemy jej dać dopiero po podpisaniu aktu notarialnego itd.
    Osoba sprzedająca musiała by więc mieć jeszcze czas , powiedzmy 2 tygodnie
    na to aby się wyprowadzić, mimo iz to mieszkanie prawnie należało by już do
    nas.
    Moje pytanie polega na tym, co należy zrobić lub jaką umowe zawrzeć, żeby ta
    osoba wyprowadziła się w podanym terminie (nie późniejszym) , zostawiając
    mieszkanie w takim stanie na jaki sie umawialiśmy, czyli przykładowo nie
    wyniosła ze sobą urządzeń sanitarnych, podłóg itd.
    W jaki sposób można zapewnić sobie coś takiego , oczywiście nie licząc tylko
    na uczciwość sprzedającego ?

    Pozdrawiam.
    G.

  • 2. Data: 2003-04-02 22:04:29
    Temat: Re: Sprawa kupna mieszkania
    Od: "Krysia" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > wyniosła ze sobą urządzeń sanitarnych, podłóg itd.
    > W jaki sposób można zapewnić sobie coś takiego , oczywiście nie licząc

    byłam w takiej sytuacji z drugiej strony, mieszkanie sprzedawałam. Były
    dwie umowy notarialne wstępna i nazwijmy ją końcowa. Umowa wstępna -
    otrzymałam [za obopólną zgodą 50% kwoty umówionej], po dwóch miesiącach
    spisaliśmy umowę końcową. Po umówionych dwóch tygodniach wyprowadziłam
    się.
    Do pierwszej umowy załączyliśmy spis z natury [kafelkóe itp nie
    opisaliśmy, ale przecież można]. Przy przekazaniu kluczy - sprawdzenie
    spisu. W twoim przypadku np. przy przekazaniu drugie partii pieniążków.

    Pozdrawiam
    Krystyna

  • 3. Data: 2003-04-03 05:42:59
    Od: "Janusz" <j...@a...net.pl.nospam.pl>

    "Grzesiek" <d...@i...net.pl> wrote in message
    > Osoba sprzedająca żeby się wyprowadzić z tego lokalu, potrzebuje pieniędzy
    > na to, aby wykupić inne mieszkanie.

    Ja to zalatwilem umieszajac odpowiedni zapis na akcie notarialnym. Akt
    teraz, przekazanie pieniedzy nie pozniej niz do 10 dni (to byl czas dla
    mnie, az bank przeleje kase), opusczenie mieszkania przez aktualnych
    wlascicieli nie pozniej niz 21 dni od daty otrzymania pieniedzy.
    I to tyle po prostu.

    Janusz