  • 31. Data: 2011-08-16 11:59:50
    Temat: Re: Sposób na -sąd - to działa
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2011-08-16 13:14, Liwiusz pisze:

    > Podpowiesz zatem jak strona może się dowiedzieć o miejscu pracy
    > pozwanego? (zakładam, że jest to jakaś forma zapytania do ZUS?)

    A nie prościej się dowiedzieć o miejscu zamieszkania?

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 32. Data: 2011-08-16 12:01:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-08-16 13:59, Johnson pisze:

    > A nie prościej się dowiedzieć o miejscu zamieszkania?

    Jak? (zamieszkania, nie zameldowania).

    --
    Liwiusz

  • 33. Data: 2011-08-16 12:12:01
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2011-08-16 13:18, Liwiusz pisze:

    > Zakładasz (statystycznie się mylisz), że pozwany będzie miał jakieś
    > sensowne zarzuty do złożenia.

    Jakby tylko sensowne zarzuty mogły być podstawą apelacji to by ich
    (apelacji) prawie nie było. A jest dużo, co oznacza że ludzie składają
    apelacje niezależnie od tego czy mają sensowne argumenty czy nie. Tak
    czy inaczej pozwany bedzaie4 miał świetny preteksty po "przełożyć"
    egzekucję na później.

    > Widzisz, akurat nie zawsze jest to to samo. Oficjalnie pozew powinien
    > zawierać miejsce zamieszkania, a nie miejsce pracy.
    >
    > Natomiast wniosek egzekucyjny może już zawierać miejsce pracy, bez
    > adresu zamieszkania.

    Tak ci się tylko wydaje. Art. 797 kpc nie zawiera w tym zakresie
    uregulowań a więc przez art. 13 §2 kpc stosuje się odpowiednio część
    pierwsza kpc.

    > Tak wynika z postanowienia o odmowie ustanowienia kuratora dla doręczeń
    > w postępowaniu egzekucyjnym, które miałem przyjemność otrzymać od
    > pewnego warszawskiego sądu.

    Sądy w warszawie to wszystko napiszą by sprawę wypchnąć.

    Ale akurat co do kuratora to postępowanie egzekucyjne zawiera nieco
    odmienne uregulowanie (802 kpc). Każdy wniosek o ustanowienie kuratora
    dla doręczeń w postępowaniu egzekucyjnym należy oddalić, bo tam się
    ustanawia kuratora dla postępowania egzekucyjnego. Choć moim zdaniem
    Sąd warszawski nie powinien być taki dosłowny i zrozumieć intencje.

  • 34. Data: 2011-08-16 12:13:42
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2011-08-16 14:01, Liwiusz pisze:

    > Jak? (zamieszkania, nie zameldowania).

    Wracając, skoro można potem to można i wcześniej. Egzekucji bez tego i
    tak sensownie się nie popchnie. Tak trzeba zro9bić jakby się zrobiło
    szukając go na potrzeby egzekucji.

  • 35. Data: 2011-08-16 12:26:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-08-16 14:12, Johnson pisze:

    > apelacje niezależnie od tego czy mają sensowne argumenty czy nie. Tak
    > czy inaczej pozwany bedzaie4 miał świetny preteksty po "przełożyć"
    > egzekucję na później.

    Świat się od tego nie zawali. O to właśnie chodzi, aby wywołać pozwanego
    z nory.

    > Tak ci się tylko wydaje. Art. 797 kpc nie zawiera w tym zakresie
    > uregulowań a więc przez art. 13 §2 kpc stosuje się odpowiednio część
    > pierwsza kpc.

    Powtórzę: warszawski sąd rejonowy miał na ten temat inne zdanie. "Skoro
    znane jest miejsce pracy dłużnika, to nie można twierdzić, że wniosek o
    ustanowienie kuratora dla doręczeń jest zasadny,skoro korespondencję
    można dostarczać do zakładu pracy" - coś w ten deseń. Mi to było na
    rękę, więc się nie żaliłem.

    --
    Liwiusz

  • 36. Data: 2011-08-16 12:28:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-08-16 14:13, Johnson pisze:

    > Wracając, skoro można potem to można i wcześniej. Egzekucji bez tego i
    > tak sensownie się nie popchnie. Tak trzeba zro9bić jakby się zrobiło
    > szukając go na potrzeby egzekucji.

    Implikacja "można później -> można wcześniej" jest fałszywa. Zresztą
    nikomu nie zależy na znalezieniu "miejsca zamieszkania" tylko "miejsca
    pracy".

    --
    Liwiusz

  • 37. Data: 2011-08-16 12:39:08
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

    W dniu 2011-08-16 13:12, pwz pisze:

    > Ale jak to? To ty masz pouczać sąd, jaka jest procedura procesowa w
    > takim przypadku? Tobie jest znany ten adres, który wskazałeś. Jeżeli sąd
    > nie potrafi zlokalizować człowieka celem doręczenie pisma procesowego,
    > to niech poczyta kodeks postępowania...
    > pwz

    mozesz rozwinac?

    P.

  • 38. Data: 2011-08-16 13:08:23
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2011-08-16 14:39, Pendrive pisze:

    > mozesz rozwinac?

    Szkoda rozwijać. Lepiej streścić: głupoty.

  • 39. Data: 2011-08-16 14:15:38
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    > Ja korzystam z tej instytucji wielokroć. Schemat z którym ja się spotykam:

    Szczerze mówiąc po tym co piszesz to wydaje mi się że twój kontakt z
    sądem to AMW ;) no może jeszcze Sąd Rodzinny.

  • 40. Data: 2011-08-16 14:21:08
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    > Ja korzystam z tej instytucji wielokroć. Schemat z którym ja się spotykam:

    Szczerze mówiąc po tym co piszesz to wydaje mi się że twój kontakt z
    sądem to AMW no może jeszcze Sąd Rodzinny ;)

    To co piszesz - w zakresie pkt 5 nie jest możliwe (art. 502 [1] kpc)

    Nakazu nie można doręczyć kuratorowi, a więc nie może się on
    uprawomocnić a więc po prostu zmyślasz.