  • 21. Data: 2006-12-09 15:08:45
    Temat: Re: Spolka z.o.o zamiast samozatrudnienia
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    mr.all napisał(a):

    > Jesli samozatrudniajacy nie moze wykonywac dla firmy uslug, ktore wykonywal
    > na etacie i dlatego przeszedl na DG, to wystarczy, ze bedzie mial druga
    > umowe z inna firma na wykonywanie uslug zgloszonych w DG i bedzie wystawial
    > tej firmie druga fakture w miesiacu. W sumie moga to byc dokladnie te same
    > uslugi, jak dla firmy pierwszej.

    Nadal nie rozumiem. Ale dziś jestem w kiepskiej formie. Jakiś trzeci
    pośrednik dokumentowy?
    Namawiasz pana do przestępstwa?

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 22. Data: 2006-12-09 16:43:58
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Johnson* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > Nowe durne uregulowania podobno (dokładnie nie czytałem) wskazują czym
    > nie może się charakteryzować "samozatrudnienie" i są tam 3 elementy.
    > Wystarczy że jednego nie ma i może być "samozatrudnienie".
    > Naprawdę nie trudno napisać umowę by to ominąć.

    Co więcej one są nie inne niż wynikające z kodeksu pracy:
    ryzyko biznesowe, podległość i bodajże miejsce świadczenia pracy
    (albo narzędzia).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    JID:o...@j...org || http://olgierd.bblog.pl

  • 23. Data: 2006-12-09 18:33:18
    Od: "mr.all" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Johnson" <johnson@

    > Nadal nie rozumiem. Ale dziś jestem w kiepskiej formie. Jakiś trzeci
    > pośrednik dokumentowy?
    > Namawiasz pana do przestępstwa?

    Jesli kto jest specjalista w danej dziedzinie, to jaki problem poszukac
    drugiej firmy na swoje uslugi i wystawiac druga fakture, bo - miedzy
    innymi - ustawodawcy idzie o tych, co wystawiaja fakture raz w miesiacu
    jednej i tej samej firmie.
    Czy to juz przestepstwo? Nie wiem. Ocen Wasc sam.
    --
    --pozdr.czes

  • 24. Data: 2006-12-10 12:00:46
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    Johnson napisał(a):

    > Nadal nie rozumiem. Ale dziś jestem w kiepskiej formie. Jakiś trzeci
    > pośrednik dokumentowy?

    Jaki posrednik? Nowy kontrahent - klient...

    > Namawiasz pana do przestępstwa?

    Raczej do rozwoju firmy ;)

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 25. Data: 2006-12-11 09:01:43
    Od: Pi23 <p...@t...pl>

    > f) Na Slowacji spolki sa zwolnione z podatku od dywidendy...wobec
    > czego, aby uniknac podwojnego opodatkowania chcialbym 99% dywidendy
    > przekazywac spolce slowackiej. Czy takie rozwiazanie jest mozliwe.
    > Bardzo dziekuje za wszelka pomoc i informacje

    No a co bedzie z wyplata dywidendy przez spolke Slowacka Polakowi?
    Wydaje mi się, że będziesz wtedy musial zaplacic 10% podatek, ktory
    wynika z umowy o unikaniu podwojnego opodatkowania. AFAIR mamy takowa ze
    Slowacja.

  • 26. Data: 2006-12-11 14:01:55
    Od: "Lemor" <d...@g...pl>

    znajomy rejestrowal spolke na Słowacji przez www.bratyslawa.pl