  • 1. Data: 2009-02-18 09:22:58
    Temat: Spółka
    Od: Tadek <t...@o...pl>

    Czy prezesem zarządu lub członkiem zarządu spółki z oo może być osoba
    skazana prawomocnym wyrokiem sadu np za oszustwo?

  • 2. Data: 2009-02-18 19:30:26
    Temat: Re: Spółka
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Wed, 18 Feb 2009 10:22:58 +0100, Tadek napisał(a):

    > Czy prezesem zarządu lub członkiem zarządu spółki z oo może być osoba
    > skazana prawomocnym wyrokiem sadu np za oszustwo?

    Nie chce mi się teraz szukać, ale jeśli jest takie ograniczenie to w
    kodeksie spółek handlowych. Z tego co pamiętam, to ograniczenia takiego nie
    ma. Może być nawet i morderca.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Kebab http://foto.3mam.net/Galeria_1_sty/slides/warszawa_k
    ebab_8.php

  • 3. Data: 2009-02-18 20:09:56
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wyskrobał(a):

    > Nie chce mi się teraz szukać, ale jeśli jest takie ograniczenie to w
    > kodeksie spółek handlowych. Z tego co pamiętam, to ograniczenia
    > takiego nie ma. Może być nawet i morderca.

    Jest w art. 18 KSH. Ale teraz mi się nie chce sprawdzić czy skazany za
    akurat oszustwo nie może być członkiem zarządu. Na pewno skazany za niektóre
    przestępstwa nie może nim być. I jest też swoiście uregulowany okres
    zatarcia skazania.

    --
    .B:artek.

  • 4. Data: 2009-02-18 20:41:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > akurat oszustwo nie może być członkiem zarządu. Na pewno skazany za
    > niektóre przestępstwa nie może nim być. I jest też swoiście uregulowany

    Nie zapominajmy o ewentualnych skutkach ubocznych związanych z udziałem w
    przetargach publicznych. Przypominam sobie, ze pewne ograniczenia w tym
    zakresie zawierają chyba przepisy dotyczące papierów wartościowych,
    ubezpieczeń, banków itd. Trzeba by poszperać, ale generalnie warto by było
    wiedzieć, co to za profil firmy, bo inaczej sporo szukania.

  • 5. Data: 2009-02-22 15:17:21
    Temat: Re: Spólka
    Od: Leszek <r...@p...nospam.pl>

    In article <gnhpuk$42b$1@news.onet.pl>, m...@n...ma.i.nie.bylo.pl
    says...>
    > Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wyskroba?(a):

    > Jest w art. 18 KSH. Ale teraz mi si? nie chce sprawdzi? czy skazany za
    > akurat oszustwo nie mo?e by? cz?onkiem zarz?du. Na pewno skazany za niektóre
    > przest?pstwa nie mo?e nim by?. I jest te? swoi?cie uregulowany okres
    > zatarcia skazania.

    Skazany akurat za oszustwo nie moze.

    Art. 18. § 1. Cz?onkiem zarza;du, rady nadzorczej, komisji rewizyjnej
    albo likwidatorem moz.e byc' tylko osoba fizyczna maja;ca pe?na;
    zdolnos'c' do czynnos'ci prawnych.
    § 2. Nie moz.e byc' cz?onkiem zarza;du, rady nadzorczej, komisji
    rewizyjnej albo likwidatorem osoba, która zosta?a skazana prawomocnym
    wyrokiem za przeste;pstwa okres'lone w przepisach rozdzia?ów XXXIII-
    XXXVII Kodeksu karnego oraz w art. 585, art. 587, art. 590 i w art. 591
    ustawy.

    Oszustwo to rozdzia? XXXV.