  • 1. Data: 2009-08-07 07:24:17
    Temat: Spółdzielnie mieszkaniowe?
    Od: Tomek Głowacki <t_gl_nospam_wyalto@wytnijto_o2.pl>

    Witam serdecznie,

    Do jakiej "wyższej instancji" należy zgłaszać problemy związane z
    dogadaniem się ze spółdzielnią mieszkaniową? Tak w ogólności? Są jakieś
    instancje, które mogą wpłynąć na pewne czynności wykonywane przez
    spółdzielnię? Np. mogą w spółdzielni zarządzić kontrolę?

    Konkretnie chodzi o taką ciekawą rzecz - jest sobie rozliczenie wody z
    licznika głównego i z liczników mieszkańców. Na blok wychodzi różnica
    około 3000 z dużym hakiem metrów sześciennych wody (!).

    Różnica jest pomiędzy sumą odczytów cząstkowych w mieszkaniach, a
    odczytem z głównego licznika bloku. Efekt jest taki, że spółdzielnia
    chce teraz od każdego mieszkańca po ok. 50 zł ode łba za tą wodę, która
    "gdzieś wyparowała". Co więcej, woda na cele techniczne to ledwo 400
    metrów sześciennych in total.

    Prawdę mówiąc, ja się z tym nie chcę zgodzić. Oczywiście, spółdzielnia
    ma to gdzieś, bo to jest zupełnie nie w ich interesie coś z tym robić -
    lepiej zchargować mieszkańców na te pięć dych i spokój, zawsze grosz
    wpadnie do kasy.

    Rozwiązaniem jest kontrola stanu technicznego liczników u mieszkańców,
    ale jak do tego zmusić spółdzielnię?

    Pozdr,
    Tomek

  • 2. Data: 2009-08-07 07:50:12
    Temat: Re: Spółdzielnie mieszkaniowe?
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Zacznij od lektury statutu własnej spółdzielni.
    JaC

    -----

  • 3. Data: 2009-08-07 08:06:15
    Od: spp <s...@o...pl>

    Tomek Głowacki pisze:
> [...]
    > dogadaniem się ze spółdzielnią mieszkaniową? Tak w ogólności? Są jakieś
    > instancje, które mogą wpłynąć na pewne czynności wykonywane przez

    Sąd.

    > Rozwiązaniem jest kontrola stanu technicznego liczników u mieszkańców,
    > ale jak do tego zmusić spółdzielnię?

    Przeczytać Prawo Spółdzielcze, statut.
    Zupełnie nie rozumiem po co dodatkowe instancje kontrolne nad
    samorządnym ciałem jakim jest Spółdzielnia?

    --
    spp

  • 4. Data: 2009-08-07 09:11:34
    Od: "ALEX Przekliniak" <k...@s...us>

    spp ni au koto ha itsumo tanosii

    > Sąd.

    > Przeczytać Prawo Spółdzielcze, statut.
    > Zupełnie nie rozumiem po co dodatkowe instancje kontrolne nad
    > samorządnym ciałem jakim jest Spółdzielnia?

    A dlaczego nie? Półtora roku temu zmarła moja babcia i po niej
    odziedziczyłem mieszkanie. Byłem u nich i wszystko dałem im na tacy, łącznie
    z wyrokiem/orzeczeniem sądu. Nadal głównym najemcą jest moja babcia, która
    jest na tym lepszym ze światów. Od pół roku próbuję przekonać ich że to
    jestem spadkobiorcą. I zupełnie bez efektu. Zupełnie jakbym walił głową o
    mur.

    --
    ALEX Przekliniak, Mobilizacja to wojna i innego wytłumaczenia dla niej nie
    ma, B M Szaposznikow, Marszałek ZSRR.

  • 5. Data: 2009-08-07 09:37:25
    Od: spp <s...@o...pl>

    ALEX Przekliniak pisze:

> [...]
    > babcia, która jest na tym lepszym ze światów. Od pół roku próbuję
    > przekonać ich że to jestem spadkobiorcą. I zupełnie bez efektu. Zupełnie

    Nie rozumiem, przecież jakoś to muszą Ci wyjaśniać. Dlaczego nie wpisali
    Ciebie w poczet członków czy cokolwiek tam chcesz od nich?

    --
    spp

  • 6. Data: 2009-08-07 10:25:11
    Od: "ALEX Przekliniak" <k...@s...us>

    spp ni au koto ha itsumo tanosii

    > Nie rozumiem, przecież jakoś to muszą Ci wyjaśniać

    Mi niczego nie musza wyjaśniać. Nawet nie jestem członkiem spółdzielni

    . Dlaczego nie
    > wpisali Ciebie w poczet członków czy cokolwiek tam chcesz od nich?

    bo nie jestem ich członkiem

  • 7. Data: 2009-08-07 10:29:21
    Od: spp <s...@o...pl>

    ALEX Przekliniak pisze: