  • 1. Data: 2008-05-28 18:58:27
    Temat: Spółdzielnia mieszkaniowa dolicza sobie jakieś opłat
    Od: "Dominika" <b...@m...pl>

    Witam i proszę o pomoc.

    Moi rodzice posiadają spółdzielcze własnościowe prawo do mieszkania. Nie są
    jednak członkami spółdzielni.

    Czy w takiej sytuacji spółdzielnia może sobie doliczać do opłat
    eksploatacyjnych opłaty "za obłsugę"?
    Zestawienie opłat wygląda w ten sposób, że najpierw są wyszczególnione opłat
    za CO, śmieci, fundusz remontowy, późńiej jest to posumowane (powiedzmy x
    zł).
    Następnie w nowej linii jest tekst "opłata za obsługę - 20% = .... i niżej:

    "Czynsz za Pana mieszkanie od 1 stycznia wynosi .... (tutaj suma opłat
    eksloatacyjnych powiększona o 20%).

    Nagle, nie wiedzieć czemu, przysłali właśnie takie pismo, w którym domagają
    sie opłat o 20% większych właśnie tytułem tej "obsługi".

    Czy mają do tego prawo? Przecież równie dobrze mogą sobie liczyć nie 20% a
    200% za obsługę i co wtedy?

    Pozdrawiam
    Dom

  • 2. Data: 2008-05-28 21:49:45
    Od: "Newsy" <h...@c...pl>

    Spoldzielnia moze wszystko a to dzieki naszemu bezprawiu i nie pytaj
    dlaczego bo to normalne w tym pierdolnietym kraju !

  • 3. Data: 2008-05-28 21:57:48
    Od: "Newsy" <h...@c...pl>

    Dodam tylko ze widzialem w swoim zyciu kilka prawdziwych spoldzielni i
    niemialy wiele wsponego z tym co u nas nazywa sie spoldzielnia a jest zwykla
    "Dojalnia Frajerow"

  • 4. Data: 2008-06-04 18:27:43
    Od: "Dominika" <b...@m...pl>

    > Moi rodzice posiadają spółdzielcze własnościowe prawo do mieszkania. Nie

    > jednak członkami spółdzielni.
    >
    > Czy w takiej sytuacji spółdzielnia może sobie doliczać do opłat
    > eksploatacyjnych opłaty "za obłsugę"?

    Czy ktoś jest w stanie nam pomóc?

    Pozdrawiam
    Dom

  • 5. Data: 2008-06-05 16:13:21
    Od: prefi <p...@g...pl>

    Dominika pisze:
    > są

    > Czy ktoś jest w stanie nam pomóc?
    >
    > Pozdrawiam
    > Dom

    Zaproponuj rodzxicom, aby wyslali poleconym pismo do prezesa
    spoldzielni z grzecznym pytaniem o:

    1/ wskazanie podstawy prawnej naliczania oplaty "za obsluge"
    2/ doprecyzowania co kryje sie pod pojeciem "obsluga"
    3/ wskazania sposobu kalkulacji oplaty za ta "obsluge"

    Jak uzyskasz odpowiedzi, skontaktuj sie ze mna, to podpowiem
    Ci co dalej. Jak nie uzyskasz - co tez prawdopodobne - tez
    daj znac.

    pozdrawiam:)

  • 6. Data: 2008-06-25 21:30:54
    Od: "Dominika" <b...@m...pl>

> [...]
    >
    > Jak uzyskasz odpowiedzi, skontaktuj sie ze mna, to podpowiem
    > Ci co dalej. Jak nie uzyskasz - co tez prawdopodobne - tez

    No więc pismo zostawione w spółdzielni za potwierdzeniem odbioru 6 czerwca.
    Mija trzeci tydzień i brak odpowiedzi...
    Pozdrawiam
    Dom

  • 7. Data: 2008-06-25 23:33:13
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-06-25 23:30 Dominika pięknie wystukał/a:

    Sami sobie zrobili uchwałę.

    Zobacz np. tu:
    http://www.msmenergetyka.pl/

    --
    animka

  • 8. Data: 2008-06-26 16:55:05
    Od: "Dominika" <b...@m...pl>

    > Sami sobie zrobili uchwałę.
    >
    > Zobacz np. tu:
    > http://www.msmenergetyka.pl/

    No dobrze, ale czy mają do tego prawo? To znaczy nie do robienia uchwał,
    tylko do robienia takich uchwał jak w moim przypadku. W przypadku MSM
    Energetyka i kosztów wykupienia mieszkania, to jak najbardziej rozumiem -
    trudno, żeby to spółdzielnia te koszty pokrywała.

    A co, gdyby sobie uchwalili, że będą pobierać nie 20%, ale 100% albo 500% za
    obsługę?

    Pozdrawiam
    Dom