  • 1. Data: 2005-11-30 09:31:51
    Temat: Spłata kredytu
    Od: "Banderola" <b...@N...gazeta.pl>

    Witam, jakiś czas temu będąc w SC zaciągnęłam kredyt na spółke w celu zakupu
    samochodu, dzisiaj już nie jestem w tej firmie( odeszłam ze spółki ) ale
    kredyt nie został jeszcze spłacony. Byli współnicy nie spłacają rat i bank
    grozi zerwaniem umowy kredytu, przysyłają do mnie wezwania do zapłaty jako że
    nadal jestem poręczycielem. Mam pytanie od kogo zaczną ściągać zadłużenie,
    jeśli firma która brała kredyt nadal działa i prowadzi działalność
    gospodarczą, używa wspomnianego samochodu do działalności, dysponuje
    majątkiem, dodatkowo jeden z pozostałych w spółce kolegów także jest
    poręczycielem ?

    Beata

  • 2. Data: 2005-11-30 10:05:17
    Temat: Re: Spłata kredytu
    Od: boguslaw <b...@a...edu.pl>

    Banderola napisał(a):
> [...]
    > gospodarczą, używa wspomnianego samochodu do działalności, dysponuje
    > majątkiem, dodatkowo jeden z pozostałych w spółce kolegów także jest

    Bank oczywiście zrobi to, co jest najłatwiejsze...

    A najłatwiejsdze zazwyczaj jest zajęcie części wynagrodzenia pracownika..

    Ale coś tunie gra..
    kredyt zaciągnięty na samochód WSPÓŁNY ?

    Jeśli bank dojdzie do wnisku, że najlepiej zabrac Tobie - zrobi to..
    Wtedy Tobie przysługuje roszczenie wobec pozostałych kredytobiorców..

    Bogusław

  • 3. Data: 2005-11-30 10:30:16
    Od: "beata kuśmierek" <b...@g...pl>

    boguslaw <b...@a...edu.pl> napisał(a):

    > Bank oczywiście zrobi to, co jest najłatwiejsze...
    >
    > A najłatwiejsdze zazwyczaj jest zajęcie części wynagrodzenia pracownika..

    aktualnie nie pracuje

    > Ale coś tunie gra..
    > kredyt zaciągnięty na samochód WSPÓŁNY ?

    samochód kupiony na firme ja byłam wtedy wspólniczką jedną z trzech, faktura
    wystawiona na firmę aby min. odliczyć vat, w trójkę podpisywaliśmy umowę
    kredytową, na samochodzie jest zastaw sądowy

    > Jeśli bank dojdzie do wnisku, że najlepiej zabrac Tobie - zrobi to..
    > Wtedy Tobie przysługuje roszczenie wobec pozostałych kredytobiorców..

    czyli musiałabym iść do sądu ??

    Beata

  • 4. Data: 2005-11-30 10:55:18
    Od: boguslaw <b...@a...edu.pl>

    beata kuśmierek napisał(a):

    > aktualnie nie pracuje

    No to bank ma kłopot, może się on stać też Twoim kłopotem.

    > samochód kupiony na firme ja byłam wtedy wspólniczką jedną z trzech, faktura
    > wystawiona na firmę aby min. odliczyć vat, w trójkę podpisywaliśmy umowę
    > kredytową, na samochodzie jest zastaw sądowy

    S.C nie ma "własnego majątku", jest to wspólny majątek wspólników.

    Tak więc powinnas być współwłaścicielką samocghodu niezaleznie od tego
    czyjesteś, czy niejesteś wspólniczka, chyba że dokonaliście podziału
    majątku wspólnego i w ramach tego podziału samochód zostawiłaś pozostałym.

    Niemniej jednak jesteś "kredytobiorcą" i to w dodatku "niesolidnym"
    i wylądujesz albo juz wylądowałaś w BIK-u (bazie o niesolidnych
    klientach) i to jest tej Twój kłopot JUŻ.

    > czyli musiałabym iść do sądu ??

    Z e wslnikami można rozliczyć się polubownie, a jeśli się nie da to
    pozostaje
    przeboleć stratę lub iść do sądu..

    Jeśli samochód jest niedawno kupiony, to może jest własnością banku,
    bank go moze zabrać i zlicytować..

    Z opisanego stanu wynika, że jestes zainteresowana by zrobił to jak
    najwcześniej...

    Bogusław

  • 5. Data: 2005-12-01 07:57:11
    Od: "beata kuśmierek" <b...@g...pl>

    boguslaw <b...@a...edu.pl> napisał(a):

    > No to bank ma kłopot, może się on stać też Twoim kłopotem.

    to już zauważyłam ;-( ale jak pisałam poza mną jest jeszcze dwuch byłych
    wspólników z czego jeden nadal prowadzi działalność w firmie na którą był
    brany kredyt

> [...]
    > czyjesteś, czy niejesteś wspólniczka, chyba że dokonaliście podziału
    > majątku wspólnego i w ramach tego podziału samochód zostawiłaś pozostałym.

    mam pismo o wzajemnym rozliczeniu końcowym w którym napisaliśmy ze wszystkie
    zobowiązania zostały uregulowane, ponieważ auto było kupione na firme musiało
    zostać, a mnie wypłacono gratyfikacje pieniężną

    > Niemniej jednak jesteś "kredytobiorcą" i to w dodatku "niesolidnym"
    > i wylądujesz albo juz wylądowałaś w BIK-u (bazie o niesolidnych
    > klientach) i to jest tej Twój kłopot JUŻ.

    czyli będę miała kłopot z zaciągnięciem kredytu w przyszłości ?? czy można
    zostać z tej listy jakoś usuniętym ??

    > Jeśli samochód jest niedawno kupiony, to może jest własnością banku,
    > bank go moze zabrać i zlicytować..
    >
    > Z opisanego stanu wynika, że jestes zainteresowana by zrobił to jak
    > najwcześniej...

    ma ponad 2 lata, w dowodzie jest wpisany jeden ze wspólników, oraz adnotacja
    ze samochód ma "współwłasność" czy wobec tego zaczną od zabrania samochodu ??

    Beata