  • 11. Data: 2010-06-19 08:55:46
    Temat: Re: Spis powszechny -zagadki prawne
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 18 Jun 2010, cranky wrote:

    > Żadna ustawa nie jest najważniejszą, oprócz konstytucji. Kto będzie
    > decydował ktora jest ważniejsza? Sąd,

    Sąd.
    W oparciu o tzw. "zasady prawne", przepisy nie stanowią same w sobie
    opisu całego prawa.

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2010-06-20 17:05:06
    Od: cranky <c...@o...pl>

    Dnia Sat, 19 Jun 2010 10:55:46 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Sąd.
    > W oparciu o tzw. "zasady prawne", przepisy nie stanowią same w sobie
    > opisu całego prawa.
    >
    > pzdr, Gotfryd
    Który - orzeczenia sądowe są równie sprzeczne jak przepisy.

    To mam czekać aż jakiś sąd się wypowie, czy może to prawo powinno być
    tworzone bez sprzeczności?

  • 13. Data: 2010-06-21 08:18:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 20 Jun 2010, cranky wrote:

    > To mam czekać aż jakiś sąd się wypowie, czy może to prawo powinno być
    > tworzone bez sprzeczności?

    Piszesz o teorii czy praktyce?
    Praktyka, szczególnie w Polsce, jest właśnie taka - na podstawie wielu
    rozstrzygnięć dotyczących np. spraw podatkowych doskonale to widać
    - że w praktyce trzeba poczekać aż komuś będzie się chciało iść "ze
    sprawą" aż do apelacji do NSA.
    Ostatni temat z tej kategorii, na razie na etapie rozstrzygania
    drobnej cząstki problemu, to "faktury w PDF" (niepodpisane cyfrowo,
    zdaniem US nie kwalifikujące się na dokument).
    Albo jakaś sprawa w rodzaju "sprawy piekarza" spowoduje szum medialny.
    (przypomnę: w "sprawie piekarza" fakt, że ew. "chleb dla biednych" mógł
    stanowić promil całości sprawy która mogła być przekrętem, w niczym
    nie zmienia faktu iż US *MUSIAŁ* zaaplikować "domiar" od darowanego
    biednym pieczywa - w kwocie w której darowizna była udowodniona).

    pzdr, Gotfryd