  • 11. Data: 2011-05-08 12:37:06
    Temat: Re: Spis powszechny - sprzeczne dane
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > a w spisie jest tylko
    > rubryka "adres firmy w której pracujesz"

    Wiem o co Ci chodzi. Niby logiczne, ale nie dla wszystkich. Dla urzędu
    na pewno nie.
    Nie pracujesz w tej firmie (nie jesteś pracownikiem), tylko
    przedsiębiorcą-właścicielem (DG) - czyli jednak dalej logiczne z punktu
    widzenia formularza. Formularz tylko pewnie nie przewidywał, że ktoś
    może mieć DG.

    Taka pokrętna logika, wg której np. pracownikowi trzeba sfinansować
    okulary do pracy przy komputerze i można to wliczyć w koszty, ale już
    sam właściciel DG nie może sobie wliczyć w koszty zakupu okularów dla
    siebie.

    --
    Krzysztof

  • 12. Data: 2011-05-08 13:01:01
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-05-08 14:37, Krzysztof Jodłowski pisze:
    > Formularz tylko pewnie nie przewidywał, że ktoś może mieć DG.
    No oczywiście, w tym spisie to widać, po co, w Polsce może parę osób ma
    działalność gospodarczą. Za to 99% społeczeństwa jest w jakiś sposób
    związana z działalnością rolniczą, pomagają w gospodarstwie itp, i są
    lekko upośledzone ale nie chcą tego podawać.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 13. Data: 2011-05-08 13:38:59
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    BartekK wrote:
> [...]
    > odpowiedzi, by móc uzyskać zamierzone wyniki spisu ;) a nie
    > odzwierciedlenie rzeczywistości.
    >
    > Prosty przykład z prawdziwych pytań, które miałem: dział praca,
    > pytania typu "gdzie pracujesz" - mam DG, zarejestrowana w tym samym
    > budynku, więc podaje adres ten sam. Pytanie któreśtam - ile
    > dojeżdżasz do pracy to wpisuję 200km - średnio dziennie robię
    > 100-400km bo jeżdżę "po klientach" u których faktycznie działalność
    > wykonuję, każdy hydraulik czy ślusarz ma podobnie ;). A spis
    > stwierdza błąd, bo jak mogę robić 200km z adresu A do adresu A

    obawiam sie że to jest debilizm informatyków? którzy pisali aplikacje,
    ciekawe czy ktoś w ogóle sie głębiej zastanowił nad logiką tego wszystkiego.
    Niestety wiele wskazuje ze cały system spisowy to koszmarna amatorszczyzna.

  • 14. Data: 2011-05-08 15:48:16
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Marek Dyjor pisze:

> [...]
    > Niestety wiele wskazuje ze cały system spisowy to koszmarna amatorszczyzna.

    ale zdajesz sobie sprawę, jakie miejsce w tak dużym projekcie zajmuje
    informatyk, i za co odpowiada? Bo na pewno nie za założenia projektowe -
    czyli, pisząc prosto, za pytania i odpowiedzi

    andy_nek

  • 15. Data: 2011-05-08 16:19:17
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Andrzej Kłos wrote:

    > ale zdajesz sobie sprawę, jakie miejsce w tak dużym projekcie zajmuje
    > informatyk, i za co odpowiada? Bo na pewno nie za założenia
    > projektowe - czyli, pisząc prosto, za pytania i odpowiedzi

    informatyk jako synonim pracownika firmy która pisała i wdrażała aplikację.

  • 16. Data: 2011-05-08 17:35:12
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    > informatyk jako synonim pracownika firmy która pisała i wdrażała
    > aplikację.
    Taki nie może być synonimem. To zwykły robol - kazali mu wykonać określoną
    robotę z określonym skutkiem i on to zrobił. Nie ma znaczenia na jakim
    etapie/poziomie realizacji działał.

    --
    Jotte

  • 17. Data: 2011-05-08 18:04:28
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jotte wrote:

    > Taki nie może być synonimem. To zwykły robol - kazali mu wykonać
    > określoną robotę z określonym skutkiem i on to zrobił. Nie ma
    > znaczenia na jakim etapie/poziomie realizacji działał.

    Z mojej dawnej praktyki wynika że zleceniodwcy zwykle nie mają pojęcia czego
    chcą, albo ich pojęcie jest dość marne.

  • 18. Data: 2011-05-08 20:01:40
    Od: mi <m...@o...pl>

    On 08.05.2011 18:19, Marek Dyjor wrote:
    > informatyk jako synonim pracownika firmy która pisała i wdrażała aplikację.

    On nie ma żadnego pojęcia o treści pytań. Które na tym etapie zapewne
    jeszcze nie istnieją. Wprowadza funkcjonalności abstrakcyjne wg.
    otrzymanej dokumentacji. Zaś pytania w ustalonym formacie zostaną
    zintegrowane z aplikacją później.

    btw, w łańcuszku występują jeszcze inne funkcje, w tym analityka i
    projektanta. Jeśli analityk nie przewidział określonych relacji między
    pytaniami to nie licz, że projektant zaprojektuje a programista wykona.

    AFAIK analizę wykonał sam GUS.

  • 19. Data: 2011-05-08 21:08:20
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    mi wrote:

> [...]
    > projektanta. Jeśli analityk nie przewidział określonych relacji między
    > pytaniami to nie licz, że projektant zaprojektuje a programista

    czego efekty niestety widać.

    ktos chciał dobrze, chciał wyeliminowac błędy, nie pomyślał że to sa błędy
    wg niego a nie w realnym życiu.

  • 20. Data: 2011-05-09 08:40:04
    Od: mi <m...@o...pl>

    On 08.05.2011 23:08, Marek Dyjor wrote:
    > ktos chciał dobrze, chciał wyeliminowac błędy, nie pomyślał że to sa
    > błędy wg niego a nie w realnym życiu.

    Dlatego niezwykle istotny jest etap analizy, by dostrzec i przygotować
    się na różne mielizny. Potem kosztuje więcej czasu i środków. Na etapie
    analizy można albo wprowadzić potrzebne funkcjonalności, albo założyć
    możliwość późniejszą ich wprowadzenia albo kategorycznie wykluczyć i tym
    samym przygotować system na unikanie określonych działań.

    Błąd mogła popełnić osoba przygotowująca pytania, która albo źle
    sformułowała pytanie albo błędnie dodała warunki i relacje.

    Nie wypowiadam się konkretnie, nie spisałem się i leję na to po całości.