-
21. Data: 2008-05-14 07:29:57
Temat: Re: Spam telefoniczny
Od: "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl>
>> Ponieważ zazwyczaj nie łączy się to z przetwarzaniem danych osobowych
>> (telemarketer często nawet nie wie do kogo dzwoni), groźba zgłoszenia do
>> GIODO jest bezpodstawna.
>
> ciekawe do mnie zawsze jak dzwonia to sie upewniaja z kim rozmawiaja.
> czyli jednak skas dane posiadaja
W celach marketingowych dane mogą posiadać, przetwarzać i przekazywać innym.
Wystarczy pozwolić na to tylko pierwszej firmie. Ta sprzedaje nastepnej,
nastepnej itd.
--
Lukasz
-
22. Data: 2008-05-14 10:57:27
Temat: Re: Spam telefoniczny
Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>
Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał
>Ale zawsze możesz udawać zachwyconego ofertą i prosić o przybycie ich
>przedstawiciela osobiście. jak się jedne z drugim kilka razy kopnie przez
>pół miasta, to zapamiętają, że nie należy dzwonić.
Raczej nie. Zazwyczaj te firmy wszystko podzlecają, kto inny rozmawia, inny
podmiot doręcza, inny sprzedaje itp...
-
23. Data: 2008-05-14 11:08:06
Temat: Re: Spam telefoniczny
Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>
Użytkownik "LukaszS" <l...@p...onet_WYTNIJ_.pl> napisał
> broń boże żadnym Otto, Readers Digest itp. Te i inne takie firmy handlują
> danymi i mogą to robić bez Twojej zgody. Później idzie to lawinowo z firmy
> do firmy. Możesz oczywiścicie podpisując zgodę na wykorzystanie danych
> osobowych zastrzec, że nie zgadzasz się na udostępnianie innym firmom, ale
> nikt tego nie czyta.
Nie ma co się rozwodzić o danych osobowych. Ogromna, podkreślam OGROMNA
większość call center numery bierze generując losowo lub kolejno, żadne dane
osobowe nie są potrzebne i przetwarzane przed zawarciem transakcji. Daje to
dotarcie do największej liczby osób i brak przeszkód prawnych.
Spam informatyczny, pewnie i sms-y reguluje Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r.o
świadczeniu usług drogą elektroniczną, ale telefonowanie chyba nie
obejmuje(?) Może ktoś wie, gdzie jest granica obowiązwania tej ustawy?
-
24. Data: 2008-05-14 11:11:36
Temat: Re: Spam telefoniczny
Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>
Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał
> Spam informatyczny, pewnie i sms-y reguluje Ustawa z dnia 18 lipca 2002
> r.o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ale telefonowanie chyba nie
> obejmuje(?) Może ktoś wie, gdzie jest granica obowiązwania tej ustawy?
Pytam, bo w końcu centrale są urządzeniami teleinfomatycznymi już zazwycza,
telefony odbiorców też są dość skomlikowanymi i oprogamowanymi zabawkami,
nie mówiąc już o takich rzeczach jak Voip itp.
-
25. Data: 2008-05-14 11:16:09
Temat: Re: Spam telefoniczny
Od: "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl>
> Ogromna, podkreślam OGROMNA większość call center numery bierze generując
> losowo lub kolejno
W takim razie dlaczego dzwonią tylko na numery prywatne, a nie dzwonią na
firmowe?
--
Lukasz
-
26. Data: 2008-05-14 11:16:55
Temat: Re: Spam telefoniczny
Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>
Użytkownik "LukaszS" <l...@p...onet_WYTNIJ_.pl> napisał
> Zmiana numeru z zastrzeżeniem zaskutkuje. W książce tel. nie ma numerów
> zastrzeżonych.
Do czasu, aż ktoś wylosuje numer zastrzeżony i zadzwoni z ofertą. Taki numer
będzie już uważany za aktywny i istniejący i przetwarzany dalej. Nie jest to
dana osobowa, więc nie podlega ochronie w przetwarzaniu. Sprzedawcy (firmy
call center) też dzwonią na zastrzeżone, wcale nie muszą mieć pojęcia o
zastrzeżeniu, po prosu kiedyś go wylosowały.
-
27. Data: 2008-05-14 11:20:34
Temat: Re: Spam telefoniczny
Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>
Użytkownik "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl> napisał w wiadomości
news:g0ehlp$r41$1@news.onet.pl...
>> Ogromna, podkreślam OGROMNA większość call center numery bierze generując
>> losowo lub kolejno
>
> W takim razie dlaczego dzwonią tylko na numery prywatne, a nie dzwonią na
> firmowe?
Po pierwsze, numer można wylosować raz, a potem go przetwarzać już dalej,
zaznaczając czy był to prywatny i inne dane NIEosobowe jakie się ustaliło w
rozmowie. Potem mamy gotową wyselekcjonowaną bazę do wielokrotnego
obdzwaniania.
Po drugie, czasem się zdarze, że dzwonią do firm, a nawet instytucji
państwowych.
Może metody są też inne.
-
28. Data: 2008-05-14 12:43:17
Temat: Re: Spam telefoniczny
Od: "Robert Sadłowski" <nospam_rsad@nospam_zak.com.pl>
Użytkownik "grim" napisał w wiadomości
> Witam!
> Czy ktoś z grupowiczów ma jakiś sposób na ukrócenie spamu telefonicznego.
>
Witam !
Od dluzszego czasu przysluchuje sie grupie.
W tej konkretnej sprawie zastanawiam sie na innym tokiem rozumowania
Zalozenie 1 telefon z firmy X dzwoni na numer prywatny
Zalozenie 2 nie jestem prawnikiem stad moje opinie moga byc "naiwne" i
ewentualnie prosze o ich wyprostowamnie
Ja bym poszedl w kierunku Ustawy o Nieuczciwej Konkurencji, gdzie miedzy
innymi jest zapisane, ze (z zastrzezeniem punktu 2):
- do nieuczciwych praktyk zaliczamy rowniez zaklocanie miru domowego.
Niestety ta sama Ustawa mowi ze zglaszanie praktyk nieuczciwej konkurencji
nalezy do rzecznika praw konsumenta (nie moge jako prywatna osoba zglosic do
?sadu, ?na policje (niepotrzebne skreslic) namiaru na firme ktore stosuje
sprzeczne z prawem zasady
Rowniez ta sama Ustawa w innym punkcie mowi ze nieuczciwych praktyk nie
trzeba udowadniac a firma co do ktorej istnieje podejrzenie o stosowanie
takich praktyk musi udowodnic ze takich praktyk nie stosuje (np. pzredstawi
pismo z moim podpisem ze pozwalam firmie X na informowanie mnie o swoich
produktach)
Reasumujac odbierajac telefon od firmy grzecznie spytalbym sie o nazwisko
dzwoniacego, adres i siedzibe firmy, po czym poinformowalbym ze w zwiazku z
prowadzeniem przez dzwoniacego dzialalnosci przestepczej zamierzam te dane
wykorzystac w sadzie.
Jesli telefon by sie powtorzyl dane firmy (wraz z opisem sytuacji)
przekazalbym lokalnemu dziennikowi lub rzecznikowi ochrony konsumenta.
Pzdr
Rowert
-
29. Data: 2008-05-14 13:35:24
Temat: Re: Spam telefoniczny
Od: Roman Rumpel <r...@g...pl>
LukaszS pisze:
>> Ogromna, podkreślam OGROMNA większość call center numery bierze
>> generując losowo lub kolejno
>
> W takim razie dlaczego dzwonią tylko na numery prywatne, a nie dzwonią
> na firmowe?
>
Jak nie dzwonią na firmy, jak dzwonią kilka razy dziennie?
--
Roman Rumpel Skype: rumpel.roman www.rumpel.pl
"Bo jakbyś czytał od przodu to byłby to najzwyklejszy pamiętnik a tak
blog. To teraz taka moda. Piszesz od urodzenia do dzisiaj to życiorys,
piszesz od dzisiaj do urodzenia to CV." (C) W. Kasprzak
-
30. Data: 2008-05-14 13:53:24
Temat: Re: Spam telefoniczny
Od: leon <l...@n...interia.pl>
Dnia 14-05-2008 o 09:29:57 LukaszS <l...@p...onet.WYTNIJpl>
napisał(a):
> W celach marketingowych dane mogą posiadać, przetwarzać i przekazywać
> innym. Wystarczy pozwolić na to tylko pierwszej firmie. Ta sprzedaje
> nastepnej, nastepnej itd.
tylko jakos nigdy nie potrafili tego zezwolenia udokumentowac
leon
--
"Jeżeli przyjmiemy, ze pi wynosi 2,87 to otrzymamy błędne koło"
- Łysa Śpiewaczka - EUGENE IONESCO