  • 11. Data: 2010-10-09 16:28:56
    Temat: Re: Spadkobiercy i ROR
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-10-09 18:07, Dysiek pisze:

    > No i mamy notralialny akt poswiadczenia dziedziczenia - czyli bankowi
    > powinno wystarczyc?

    Oczywiście - wystarczy że wszyscy uprawnieni stawią się jednocześnie w
    banku i tyle. Ale czy o to chodziło?

    --
    spp

  • 12. Data: 2010-10-09 16:34:43
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Oczywiście - wystarczy że wszyscy uprawnieni stawią się jednocześnie w
    > banku i tyle. Ale czy o to chodziło?

    Generalnie tak. Natomiast nie mam ochoty pokazywac aktu zgonu i bede sie
    klocil z babka. Pieniadze chcemy przelac na konto mamy, a zeby ona nie
    zostala opodatkowana robimy umowe darowizny i zglaszamy do US.

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 13. Data: 2010-10-09 16:44:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/9/2010 11:01 AM, spp wrote:

    > Nie sądzę aby bank był zobligowany do honorowania takiej umowy.
    > Co innego notarialna (chociaż i tutaj to bardziej na dobrą wolę banku
    > trzeba liczyć, o ile wogóle jest to możliwe) lecz sporządzona tylko
    > przez Was umowa może być dla banku zbyt ... niewiarygodna?

    Co więcej.
    Darowizna wymaga formy notarialnej.
    Nienotarialna umowa darowizny nie przenosi wlasnosci chyba, że zostanie
    wykonana. Dlatego dla banku taka umowa nie ma zadnego znaczenia, bo jest
    po prostu "nieważna". Niczego nie zmienia w kwestii cos sie komu nalezy.
    Dopiero umowa notarialna przonosi wlasność z chwilą podpisania.

  • 14. Data: 2010-10-10 15:18:25
    Od: kam <...@...pl>

    W dniu 2010-10-09 18:44, witek pisze:
> [...]
    > Nienotarialna umowa darowizny nie przenosi wlasnosci chyba, że zostanie
    > wykonana.Dlatego dla banku taka umowa nie ma zadnego znaczenia, bo jest

    ale np. dział spadku w zakresie wierzytelności o wypłatę nie będzie już
    wymagał formy notarialnej
    zresztą każdy ze spadkobierców jest MZ uprawniony do wypłaty całości...

    KG

  • 15. Data: 2010-10-11 10:12:38
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Czy bank nie interesuje się PODZIAŁEM spadku?

    Przykładowo jedna siostra otrzymała przed śmiercią spadkodawcy dużą darowiznę
    wyczerpującą jej udział w spadku, a druga siostra
    otrzymuje mieszkanie?

    -----

    | Dla banku ważne są dwa dokumenty - akt oświadczenia dziedziczenia lub wyrok sądu o
    nabyciu spadku.

  • 16. Data: 2010-10-11 11:10:58
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-10-11 12:12, ąćęłńóśźż pisze:
    > Czy bank nie interesuje się PODZIAŁEM spadku?
    >
    > Przykładowo jedna siostra otrzymała przed śmiercią spadkodawcy dużą darowiznę
    wyczerpującą jej udział w spadku, a druga siostra
    > otrzymuje mieszkanie?

    Z tego powodu bank wymaga obecności _wszystkich_ spadkobierców a nie
    wypłaca pierwszemu który się zgłosi. :)

    --
    spp

  • 17. Data: 2010-10-14 06:14:37
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

    > Aktu zgonu nie powinni. (Chyba, że - regulamin; ale może Ustawa Prawo
    > Bankowe też to reguluje, a jest nadrzędna; nie chce mi się szukać)

    W akcie zgonu jest data zgonu. A to jest ważna informacja czy należy
    dodatkowo przedstawić zaświadczenie z US.

    Darek