  • 21. Data: 2007-06-09 21:13:36
    Temat: Re: Spadkobierca testamentowy a smierc Spadkodawcy
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Andre NH pisze:

    > A czy art. 676 kpc dotyczy również spadkobiercy testamentowego?

    Też. O ile oczywiście istnieje cień podejrzenia że potencjalni
    spadkobiercy istnieją.

    > Czy sąd sam może ogłosić o wezwaniu spadkobierców (przy założeniu że w jakiś
    > sposób jest kontrolowany zgon właściciela nieruchomości) czy też ów
    > spadkobierca dziedziczy na mocy prawa?

    Spadkobierca zawsze dziedziczy z mocy prawa.
    Co nie zmienia faktu, że w postępowaniu o stwierdzenie nabycia spadku
    winni uczestniczyć wszyscy zainteresowani. A nóż widelec, będą chcieli
    kwestionować testament z jakiegoś mądrego, lub mniej mądrego powodu.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 22. Data: 2007-06-10 11:53:27
    Od: "Andre NH" <a...@A...pro.onet.pl>

    > Spadkobierca zawsze dziedziczy z mocy prawa.

    Ale obowiązek złożenia testamentu w sądzie obowiązuje, czyż nie tak?
    Jaki jest tego termin od dnia śmierci spadkodawcy? Czy w ogóle kpc coś
    wspomina o tym terminie?

    Andre NH

  • 23. Data: 2007-06-10 12:21:11
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Andre NH napisał(a):
    > Ale obowiązek złożenia testamentu w sądzie obowiązuje, czyż nie tak?
    > Jaki jest tego termin od dnia śmierci spadkodawcy? Czy w ogóle kpc coś
    > wspomina o tym terminie?

    tak trudno odnaleźć odpowiedni przepis?
    ma złożyć po śmierci
    za uchylanie się może być grzywna

    KG

  • 24. Data: 2007-06-11 20:12:31
    Od: "Andre NH" <a...@A...pro.onet.pl>

    > tak trudno odnaleźć odpowiedni przepis?
    > ma złożyć po śmierci
    > za uchylanie się może być grzywna

    Mieć może oznaczać po tygodniu, miesiącu i po latach.

    Andre NH

  • 25. Data: 2007-06-11 20:29:14
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Andre NH napisał(a):
    > Mieć może oznaczać po tygodniu, miesiącu i po latach.

    a jak myślisz, co oznacza?

    KG

  • 26. Data: 2007-06-12 18:21:54
    Od: "Andre NH" <a...@A...pro.onet.pl>

    > a jak myślisz, co oznacza?

    Dla mnie po tygodniu, dla adwokata po miesiącu a dla sędziny po latach.
    Hm... kto ma rację.

    Andre NH

  • 27. Data: 2007-06-14 20:19:51
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Andre NH pisze:

    > Dla mnie po tygodniu, dla adwokata po miesiącu a dla sędziny po
    > latach. Hm... kto ma rację.

    Rację ma zawsze sąd, ale myślę że odwróciłeś kolejność poglądów.

  • 28. Data: 2007-09-20 15:18:23
    Od: "Andre NH" <a...@A...pro.onet.pl>

    > To chyba oczywiste że się ich nie wskaże :)
    >
    > Patrz art. 672-675 kpc.

    Tam jest mowa o spadkobiercach ustawowych. W chwili, gdy był sporządzony
    testament, występuje spadkobierca testamentowy. Nie ma już mowy o
    spadkobiercach ustawowych.

    Zachowek to już inna sprawa, inny rodzaj roszczenia.

  • 29. Data: 2007-09-20 15:25:49
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Andre NH pisze:
    > Tam jest mowa o spadkobiercach ustawowych. W chwili, gdy był
    > sporządzony testament, występuje spadkobierca testamentowy. Nie ma już
    > mowy o spadkobiercach ustawowych.

    jest, jako o uczestnikach postępowania
    poza tym skąd pewność że testament jest ważny?

    KG

  • 30. Data: 2007-09-20 15:42:35
    Od: "Andre NH" <a...@A...pro.onet.pl>

    > jest, jako o uczestnikach postępowania

    Uczestnikiem postepowania sa spadkobiercy ustawowi, lecz wydaje mi sie,
    ze tylko w przypadku, kiedy nie ma sporzadzonego testamentu. A w tym
    przypadku - jak juz pisalem - jest wszczęte ewentualne inne postępowanie,
    postępowanie o zachowek. A jak wiadomo, zachowek występuje tylko wtedy, gdy
    jest sporządzony testament.

    > poza tym skąd pewność że testament jest ważny?

    A niby spadkobiercy ustawowi mieliby to wyjaśnić?

    Andre