  • 1. Data: 2012-10-18 10:57:41
    Temat: Spadki - żona dziedziczy po rodzicach
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    cześć
    Jest sobie małżeństwo bez spisanych żadnych umów intercyzowych.
    Zona po rodzicach dziedziczy nieruchomość.

    Czy ta nieruchomość wchodzi od razu do majątku wspólnego, czy też jest
    własnością żony i dopiero po jej spieniężeniu wartość wchodzi do majątku
    wspólnego?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Zbyt wiele wiedzy nigdy nie ułatwia decyzji."

  • 2. Data: 2012-10-18 11:09:08
    Temat: Re: Spadki - żona dziedziczy po rodzicach
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2012-10-18 10:57, Budzik pisze:

> [...]
    >
    > Czy ta nieruchomość wchodzi od razu do majątku wspólnego, czy też jest
    > własnością żony i dopiero po jej spieniężeniu wartość wchodzi do majątku

    Zawsze pozostaje w odrębnym majątku żony (pieniądze ze sprzedaży także)
    chyba, że zdecydujecie się na jej włącznie do majątku wspólnego.

    --
    spp

  • 3. Data: 2012-10-18 13:05:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Oct 2012, Budzik wrote:

> [...]
    >
    > Czy ta nieruchomość wchodzi od razu do majątku wspólnego, czy też jest
    > własnością żony i dopiero po jej spieniężeniu wartość wchodzi do majątku

    A skąd ten ostatni pomysł?
    (że "spieniężenie" wchodzi do majątku wspólnego).
    Przecież intercyzę powinni w tym celu zawrzeć (żeby weszła).
    Piszesz, że nie mają (żadnych, czyli również rozszerzających).

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2012-10-18 14:43:13
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Budzik wrote:
> [...]
    >
    > Czy ta nieruchomość wchodzi od razu do majątku wspólnego, czy też jest
    > własnością żony i dopiero po jej spieniężeniu wartość wchodzi do majątku

    i chata i kasa z niej pozostają majątkiem oddzielnym.
    Ale np kasa z wynajmu tej chaty bedzie juz wspolna.
    hmm, czy odsetki z ewentualnej lokaty tez?

  • 5. Data: 2012-10-18 20:44:34
    Od: "ceownik" <c...@w...pl>

    Czyżby mąż już kombinował i cieszył się że "siadło" mieszkanie/dom? Nie
    należy się nic :)

  • 6. Data: 2012-10-18 22:57:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@w...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > Czyżby mąż już kombinował i cieszył się że "siadło" mieszkanie/dom? Nie
    > należy się nic :)

    nic z tych rzeczy.
    Wracają echem sprawy sprzed prawie 10 lat i zanim pójde do adwokata
    chciałbym jak najwiecej przygotować dokumentów i faktów :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic na to nie można poradzić. To byłby

  • 7. Data: 2012-10-19 00:26:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Oct 2012, witek wrote:

    > Ale np kasa z wynajmu tej chaty bedzie juz wspolna.
    > hmm, czy odsetki z ewentualnej lokaty tez?

    Dobre pytanie.
    Ale oczywiście po odliczeniu kosztów prowadzenia lokaty?
    ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2012-10-19 14:59:29
    Od: Vza Vizenza <v...@g...com>

    Tak przy okazji mam pytanie odnosnie troche innej sprawy: czy jesli
    ojciec jednego z malzonkow podaruje/przypisze mieszkanie swojemu
    dziecku (uczyni swoje dziecko nowym wylacznym wlascicielem), to czy
    wtedy automatycznie to mieszkanie staje sie majatkiem wspolnym dla
    obojgu malzonkow?

  • 9. Data: 2012-10-19 15:09:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Vza Vizenza wrote:
> [...]
    > dziecku (uczyni swoje dziecko nowym wylacznym wlascicielem), to czy
    > wtedy automatycznie to mieszkanie staje sie majatkiem wspolnym dla

    Nie.
    Darowizny wchodzą do majątku odrębnego, chyba, że w akcie darowizny
    zapisano inaczej.

  • 10. Data: 2012-10-19 15:25:22
    Od: Vza Vizenza <v...@g...com>

    witek wrote:

    > Nie.
    > Darowizny wchodz� do maj�tku odr�bnego, chyba, �e w akcie darowizny
    > zapisano inaczej.

    Hmm, dziekuje bardzo, a jakiego typu elementy "dorobku" malzenstwa
    automatycznie kwalifkuja sie jako majatek wspolny?