  • 1. Data: 2010-11-10 15:48:48
    Temat: Spadek - raz jeszcze
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    Witam

    Jeszcze jedno pytanie spadkowe. Mamy rodzine, w ktorej umieraja maz i zona.
    Mieli 3 dzieci z ktorych jedno nie przezylo rodzicow. Czy dziedziczy po nim
    zona (dzieci brak)?

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 2. Data: 2010-11-10 16:11:40
    Temat: Re: Spadek - raz jeszcze
    Od: p...@p...fm

> [...]
    > Mieli 3 dzieci z ktorych jedno nie przezylo rodzicow. Czy dziedziczy po nim

    rozumiem, że chodzi o żonę tego dziecka, które nie przeżyło rodziców? - jeśli
    tak, nie dziedziczy. ewentualnie po nim może dziedziczyć pozostała część
    rodzeństwa /jeśli ten wcześniej zmarły nie miał zstępnych/.

  • 3. Data: 2010-11-10 16:32:06
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

> [...]
    > tak, nie dziedziczy. ewentualnie po nim może dziedziczyć pozostała część
    > rodzeństwa /jeśli ten wcześniej zmarły nie miał zstępnych/.

    THX :-) O to chodzilo.

    To jeszcze sytuacja w druga strone. Czy ja dziedzicze po bracie jezeli ten
    mial zone, ale nie mial dzieci?

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 4. Data: 2010-11-10 16:37:41
    Od: kam <...@...pl>

    W dniu 2010-11-10 17:32, Dysiek pisze:
    > To jeszcze sytuacja w druga strone. Czy ja dziedzicze po bracie jezeli ten
    > mial zone, ale nie mial dzieci?

    zależy kiedy zmarł i czy żyją rodzice,

    ale ta część kodeksu cywilnego nie jest zbyt skomplikowana...

    KG

  • 5. Data: 2010-11-10 16:49:03
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > zależy kiedy zmarł i czy żyją rodzice,

    Zmarl jakies 8 lat temu. Rodzice nie zyja. Co do kodeksu - hce sie tylko
    upewnic, ale wydaje mi sie, ze dziedzicze, tak?

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 6. Data: 2010-11-10 16:49:40
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Co do kodeksu - hce sie tylko

    *chce

  • 7. Data: 2010-11-10 17:42:55
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-11-10 17:32, Dysiek pisze:
    > To jeszcze sytuacja w druga strone. Czy ja dziedzicze po bracie jezeli ten
    > mial zone, ale nie mial dzieci?

    W życiu najbliższej rodzinie mojego brata bym nic nie zabrała.

    --
    animka

  • 8. Data: 2010-11-10 18:02:39
    Od: SQLwiel <n...@c...pl>

    W dniu 2010-11-10 18:42, animka pisze:

    > W życiu najbliższej rodzinie mojego brata bym nic nie zabrała.

    a pozwoliłabyś, aby rodzina Twojego brata zabrała Twoim dzieciom?
    Puknij się czasem... ;)

    --
    Dziękuję.
    Pozdrawiam.

  • 9. Data: 2010-11-10 18:09:24
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-11-10 19:02, SQLwiel pisze:

    > a pozwoliłabyś, aby rodzina Twojego brata zabrała Twoim dzieciom?
    > Puknij się czasem... ;)

    Rodzina mojego brata (tak jak i brat) nic by nie wzięła, jeszcze by
    swoim się podzieliła.
    Nikomu by nie przyszło do głowy, żeby po sądach latać i sobie nawzajem
    dorobek życia zabierać.

    --
    animka

  • 10. Data: 2010-11-10 18:15:14
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    W życiu najbliższej rodzinie mojego brata bym nic nie zabrała.

    A skad wiesz, ze ktos chce komus cos zabierac? Brat nie mial dzieci, spadku
    odrzucic niemoge bo minelo 6 miechow, a nawet lat i kwestie w koncu trzeba
    uregulowac. Niech se zona "majatek" wezmie, ale do sadu i tak bede musial
    isc.

    Dysiek