  • 11. Data: 2010-11-17 13:20:56
    Temat: Re: Spadek WTF jakie możliwości?
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > ale automatycznie przyjął czy teraz jak dostanie to na papierze to do 6
    > miesięcy może odrzucić ?

    Nie moze. Przyjal i koniec. Mieliscie 6-mcy od daty smierci spadkodawcy.

    > Jedna możliwość: czy można się odwołać na tej podstawie że decyzja sądu
    > jest niezgodna z wolą zmarłego?
    > Bo nieżyjący brat powtarzał mnie i drugiemu bratu że chce aby jego majątek
    > został wyłącznie dla mnie.

    Testament ustny - musza byc obecne min 3 osoby + niemoznosc sporzadzenia go
    w inny sposob (np. gdy przyszly spadkodawca lezy na lozu smierci), wiec
    odpada.

    Dysiek

  • 12. Data: 2010-11-17 13:27:33
    Temat: Re: Spadek WTF jakie mo?liwo?ci?
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-11-17 14:20, Dysiek pisze:

    > Testament ustny - musza byc obecne min 3 osoby + niemoznosc sporzadzenia go
    > w inny sposob (np. gdy przyszly spadkodawca lezy na lozu smierci), wiec
    > odpada.

    Tym bardziej że:

    'Potwierdzenie treści testamentu ustnego jest zatem dopuszczalne po
    spełnieniu następujących warunków:
    (...)
    - nie upłynęło 6 miesięcy od chwili otwarcia spadku (śmierci spadkodawcy).'

    --
    spp

  • 13. Data: 2010-11-17 14:07:17
    Od: "Basia" <basia@_nospam_onet.pl>

> [...]
    > spełnieniu następujących warunków:
    > (...)
    > - nie upłynęło 6 miesięcy od chwili otwarcia spadku (śmierci

    W takim razie nie chodzi o testament ustny tylko pisemny ale nieporawnie
    spisany tzn wzkazane co komu daruje konkretnie.

    Jeżeli powyższe nie ma znaczenia i jedyna możliwość to owa darowizna części
    spadku żyjącego brata na mnie to mam rozumieć że ani on ani ja nie zapłacimy
    żadnego podatku ?

    bardzo dziękuję za pomoc i pozdrawiam

  • 14. Data: 2010-11-17 14:27:06
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/17/2010 4:14 AM, Basia wrote:

    > Jedna możliwość: czy można się odwołać na tej podstawie że decyzja sądu
    > jest niezgodna z wolą zmarłego?

    wolę zmarłego wyraża się w testamencie.
    Macie takowy?

    > Bo nieżyjący brat powtarzał mnie i drugiemu bratu że chce aby jego
    > majątek został wyłącznie dla mnie.

    za mało
    Może macie jakieś trzy inne osoby, którym przed śmercią to powtarzał.
    Z tego da sie zrobic testament.

    > I kolejna ewentualność nagłego odnalezienia testamentu źle spisanego w
    > którym również zapisuje siostrze większość majątku?

    co to jest źle napisany testament.

    źle napisany testament nie jest testamentem.

  • 15. Data: 2010-11-17 14:27:37
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/17/2010 7:18 AM, Dysiek wrote:

    > Nie bedziesz - darowizna w obrebie najblizszej rodziny jest zwolniona od
    > podatku pod warunkiem zgloszenia w terminie 6-mcy do US a jezeli wchodzi w
    > gre kasa to koniecznie przelewem.

    ... lub notarialnie. wowczas nie trzeba nic zglaszac i nigdzie chodzic.

  • 16. Data: 2010-11-17 14:29:19
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/17/2010 8:07 AM, Basia wrote:

    > W takim razie nie chodzi o testament ustny tylko pisemny ale nieporawnie
    > spisany tzn wzkazane co komu daruje konkretnie.

    bardziej to bedzie jako zapis testamentowy.

    ale naprawde prosciej bedzie jak sobie to wzajemnie podarujecie.

  • 17. Data: 2010-11-17 14:47:35
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Jeżeli powyższe nie ma znaczenia i jedyna możliwość to owa darowizna
    > części spadku żyjącego brata na mnie to mam rozumieć że ani on ani ja nie
    > zapłacimy żadnego podatku ?

    Jak juz pisalem kilka razy - nie zaplacicie pod warunkiem dotrzymania
    formlanosci.

    Dysiek

  • 18. Data: 2010-11-17 15:23:03
    Od: "Basia" <basia@_nospam_onet.pl>

    > ... lub notarialnie. wowczas nie trzeba nic zglaszac i nigdzie chodzic.

    czyli podsumowując:

    1. czekamy teraz na uprawomocnienie tego sądowego podziału 50/50
    2. zgłaszamy do US na wniosku SDZ2 na podstawie orzeczenia sądu
    3. idziemy z bratem do notariusza i spisujemy darowizna jego połowy na mnie

  • 19. Data: 2010-11-17 15:33:52
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

> [...]
    > 2. zgłaszamy do US na wniosku SDZ2 na podstawie orzeczenia sądu
    > 3. idziemy z bratem do notariusza i spisujemy darowizna jego połowy na

    Tak, z tym, ze u notariusza warto przepisac tylko mieszkanie. Za mieszkanie
    o wartosci 200-250 tys zaplacicie okolo 2,5 tysiaca zlotych. Pozostala czesc
    lepiej zrobic samemu - spisujesz umowe, kasa przelewem i zglaszasz do US. Po
    co nabijac kieszen notariuszowi?

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 20. Data: 2010-11-17 15:36:28
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Tak, z tym, ze u notariusza warto przepisac tylko mieszkanie. Za
    > mieszkanie o wartosci 200-250 tys zaplacicie okolo 2,5 tysiaca zlotych.

    W sensie jezeli czesc brata bylaby tyle warta, rozpedzilem sie troche.

    Pozdrawiam
    Dysiek