  • 31. Data: 2023-03-29 11:44:05
    Temat: Re: Spadek
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Wed, 29 Mar 2023 11:12:36 +0200, użytkownik J.F napisał:

    > Ale w czym problem - nabyłes, o ile ci sie nalezało, ale musisz poczekac
    > na prawomocne stwierdzenie nabycia

    No to geniuszu, nabyłem i co mam z tego? Czyli, innymi słowy, jakie
    obowiązki nakłada na mnie nabycie i jakie prawa mi przydziela? I gdzie to
    napisano, bo chętnie bym poczytał.

    --
    Jacek

  • 32. Data: 2023-03-29 11:45:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2023-03-29 o 11:37, Jacek pisze:

> [...]
    > spadków więcej niż ci się zdarzyło w życiu. Rozumiem doskonale potrzebę
    > weryfikacji sądowej praw do spadku. A ty, zdaje się prezentujesz pogląd że
    > prawo jest nieomylne i nie może zajść sytuacja w jakiej jeden paragraf
    > będzie zaprzeczał drugiemu. Coś mi się wydaje że nawet jak ci palcem
    > pokazać niedoskonałość prawa nie będziesz zdolny tego dostrzec. No więc,
    > kto tu wychodzi na idiotę?
    > Ale możesz się wykazać. Do czego, twoim zdaniem, uprawnia spadkobiorcę
    > nabycie spadku w sensie określonym przez art. 924 i 925 K.C.?

    Uprawnia chociażby do otrzymywania pożytków ze spadku. Oczywiście do
    odebrania dopiero wówczas, jak zostanie ten fakt odpowiednio
    potwierdzony, bo już trzeci raz ci napiszę, że "uwierz mi, mordo" to
    trochę za mało.

    Ja tu sprzeczności nie widzę.

    Jak idziesz na studia, to też musisz dać świadectwo ukończenia szkoły
    średniej, nie wystarczy twoja deklaracja.

    --
    Liwiusz

  • 33. Data: 2023-03-29 12:18:27
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-03-29 o 11:19, J.F pisze:

    > Oswiadczenie to jakaś mierna podstawa prawna ...

    Nie zaglądałem do ustawy tak dokładnie, ale skoro
    zarówno w sądzie albo jak załatwiasz u notariusza nabycie
    to składałem takie oświadczenie, więc sądzę, że ono gdzieś
    z jakiegoś paragrafu wynika.

    Jak się objawi w ustawowym terminie.

  • 34. Data: 2023-03-29 12:36:10
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-03-29 o 11:37, Jacek pisze:

    > Ale możesz się wykazać. Do czego, twoim zdaniem, uprawnia spadkobiorcę
    > nabycie spadku w sensie określonym przez art. 924 i 925 K.C.?

    Np jako domniemany spadkobierca ustawowy zobowiązany jest do
    utrzymania nieruchomości spadkodawcy i opłacania bieżących wymaganych
    czynszów
    opłat itp Prawa spadkowego nie rozumie tak ok 80% społeczeństwa.
    Niektórzy (w tym ja), to do czasu załatwienia działu spadku nie wiedzą,
    że cokolwiek trzeba z tym zrobić,
    żeby nabrało mocy prawnej.

  • 35. Data: 2023-03-29 12:56:16
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Wed, 29 Mar 2023 11:42:39 +0200, użytkownik Liwiusz napisał:

    > Dziedziczeniu wg KC może przeczyć na przykład testament.

    Liwiusz, ogarnij się. Ja o rowie, ty o krowie. Ja o nabywaniu, ty o
    dziedziczeniu.

    --
    Jacek

  • 36. Data: 2023-03-29 12:59:59
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Wed, 29 Mar 2023 11:28:31 +0200, użytkownik J.F napisał:

    > Przeciez to trywialnie proste - jesli sąd orzeknie, ze nie nabyłes,
    > to nie nabyłeś. Od początku. Widać ci sie nie należało :-)

    Chłopie, tu nie kabaret, nie strugaj wesołka. Sąd nie może orzec nic wbrew
    literze prawa. Jak prawo mówi że spadek nabyłeś z chwilą śmierci
    spadkodawcy to sąd nijak nie może orzec inaczej. A teraz to wytłumacz.

    --
    Jacek

  • 37. Data: 2023-03-29 13:13:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2023-03-29 o 12:56, Jacek pisze:

    > Liwiusz, ogarnij się. Ja o rowie, ty o krowie. Ja o nabywaniu, ty o
    > dziedziczeniu.

    Skoro nie odziedziczyłeś, to nie nabyłeś.

    Wszyscy ci piszą, że nie rozumiesz, a ty nadal swoje, jak krowa ;)

    --
    Liwiusz

  • 38. Data: 2023-03-29 13:13:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2023-03-29 o 12:59, Jacek pisze:

    > Chłopie, tu nie kabaret, nie strugaj wesołka. Sąd nie może orzec nic wbrew
    > literze prawa. Jak prawo mówi że spadek nabyłeś z chwilą śmierci
    > spadkodawcy to sąd nijak nie może orzec inaczej. A teraz to wytłumacz.

    Jak najbardziej sąd może orzec, że nic z chwilą śmierci spadkodawcy nie
    nabyłeś.

    --
    Liwiusz

  • 39. Data: 2023-03-29 13:17:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 29 Mar 2023 10:59:59 -0000 (UTC), Jacek wrote:

    > Chłopie, tu nie kabaret, nie strugaj wesołka. Sąd nie może orzec nic wbrew
    > literze prawa. Jak prawo mówi że spadek nabyłeś z chwilą śmierci
    > spadkodawcy to sąd nijak nie może orzec inaczej. A teraz to wytłumacz.

    No przeciez napisałem - widac Ci sie nie nalezało.
    Nie jestes spadkobiercą.

    Albo - w trakcie sprawy spadkowej odrzuciłes.
    Czyli nabyłes, ale odrzuciłes, i stwierdzenia nabycia nie dostaniesz
    :-)

    Na ile sąd może cie olac to nie wiem - tzn na pewno moze sprawę
    przedłużać, ale czy moze np stwierdzic "z przedłożonych dokumentów
    dziedziczenie nie wynika", czyli nie stwierdza ze ci sie nie nalezy,
    ale nie stwierdza tez, ze ci sie nalezy.
    I składaj wnioski dalej :-)

    J.

  • 40. Data: 2023-03-29 13:28:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 29 Mar 2023 09:44:05 -0000 (UTC), Jacek wrote:

    > No to geniuszu, nabyłem i co mam z tego?

    Klopot na głowie.

    Czyli, innymi słowy, jakie
    > obowiązki nakłada na mnie nabycie i jakie prawa mi przydziela? I gdzie to
    > napisano, bo chętnie bym poczytał.

    art 922
    1. Prawa i obowiązki majątkowe zmarłego przechodzą z chwilą jego
    śmierci na jedną lub kilka osób stosownie do przepisów księgi
    niniejszej.
    2.
    Nie należą do spadku prawa i obowiązki zmarłego ściśle związane z jego
    osobą, jak również prawa, które z chwilą jego śmierci przechodzą na
    oznaczone osoby niezależnie od tego, czy są one spadkobiercami.

    Czyli np takie odsniezanie chodnika przy domu musisz robic.
    W jedną lub kilka osób :-)

    J.