  • 11. Data: 2011-02-10 07:21:34
    Temat: Re: Sp. z o.o. - jednoosobwa - wady i zalety
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Brendon" <L...@w...pl> napisał

    > Mysle o zalozeniu sp. z o.o.
    > Poniewaz nie mam wspolnikow to mysle aby byc jednoosobwym
    > wlascicielem takiej spolki.
    > Czy sa jakies za i przeciw takiemu rozwiazaniu?
    > Czy sa pozniej jakies komplikacje przy prowadzeniu takiej firmy?
    > wlasciciel=prezes.
    > Prosze o rady od praktykow bo slyszalem rozne opinie.

    A skąd w ogóle taki pomysł, jaki cel?
    Ambarasu będzie więcej niż przy dg (notariusz, KRS, pełna księgowość,
    uchwały, zgromadzenia wspólników, sprawozdania i inne pieprzoty).
    Nawet tak banalna rzecz jak odebranie listu poleconego na poczcie może
    być problemem bo list jest do spółki a nie do ciebie i teraz
    udowadniaj panience z okienka że jesteś upoważniony do odbioru.
    A jaka korzyść?

  • 12. Data: 2011-02-10 09:02:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-02-10 08:21, Alek pisze:
> [...]
    > problemem bo list jest do spółki a nie do ciebie i teraz udowadniaj
    > panience z okienka że jesteś upoważniony do odbioru.

    Pewnie by chciał "zaoszczędzić na ZUSie" ;)

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2011-02-10 10:31:05
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Olgierd wrote:

    > A to nie wiem ;-)
    > Ale znam przypadek, że człowiek żyje z dywidendy tylko. I sobie chwali
    > takie rozwiązanie.

    Ale to rozwiązanie nieekonomiczne :-) , bo spółka musiałaby
    wykazać dochód, żeby była dywidenda.

  • 14. Data: 2011-02-10 10:53:50
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 10 Feb 2011 11:31:05 +0100, cef napisał(a):

    > Ale to rozwiązanie nieekonomiczne , bo spółka musiałaby wykazać dochód,
    > żeby była dywidenda.

    Zysk. To prawda, musi mieć.

    --
    :-) Olgierd
    Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

  • 15. Data: 2011-02-10 13:18:12
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Thu, 10 Feb 2011 10:53:50 +0000, Olgierd napisał(a):
    /../

    > Zysk. To prawda, musi mieć.

    Chwila. Ale jak SPÓŁKA może być jednoosobowa? Toż do tanga trzeba DWOJGA?

  • 16. Data: 2011-02-10 13:39:47
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Smok Eustachy wrote:

    > Chwila. Ale jak SPÓŁKA może być jednoosobowa? Toż do tanga trzeba
    > DWOJGA?

    Ale nie potrzeba. Jest wprost napisane w KH, że spółkę kapitałową moze
    załozyć jedna osoba.
    Nawet chyba jest definicja w ustawie spółki jednoosobowej.

  • 17. Data: 2011-02-10 13:51:43
    Od: JaMyszka <f...@g...com>

    On 10 Lut, 10:02, Liwiusz wrote:
    > [...]
    > Pewnie by chcia "zaoszcz dzi na ZUSie" ;)

    A czy przy jednoosobowej sp. z o. o. też odpowiada się do wysokości
    udziałów spółki, a nie osobistym majątkiem?
    Wiem, że kiedyś w Niemczech, jako kontrahenci, były preferowane spółki
    jawne - działały na zasadach prawa handlowego, ale odpowiedzialność
    była całym swoim majątkiem osobistym.

    --
    Pozdrawiam :)
    JM

  • 18. Data: 2011-02-11 19:48:10
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "JaMyszka" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 10 Lut, 10:02, Liwiusz wrote:
    > [...]
    > Pewnie by chcia "zaoszcz dzi na ZUSie" ;)

    A czy przy jednoosobowej sp. z o. o. też odpowiada się do wysokości
    udziałów spółki, a nie osobistym majątkiem?

    Z tytulu bycia wspolnikiem zasadniczo po prostu w najgorszym wypadku mozesz
    wtopic to, co zainwestowales w udzialy.
    Najczesciej jednak taki wspolnik jest na ogol takze prezesem zarzadu - a
    wtedy odpowiada jako prezes zarzadu.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 19. Data: 2011-02-11 21:03:41
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    On Fri, 11 Feb 2011 20:48:10 +0100, SDD wrote:

    > Najczesciej jednak taki wspolnik jest na ogol takze prezesem zarzadu - a
    > wtedy odpowiada jako prezes zarzadu.

    Od której to odpowiedzialności można się w dość prosty sposób wywinąć.
    Wystarczy pamiętać brzmienie art. 299 ksh i się stosować.

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    || Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl ||

  • 20. Data: 2011-02-11 21:08:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-02-11 22:03, Olgierd pisze:

    > Od której to odpowiedzialności można się w dość prosty sposób wywinąć.
    > Wystarczy pamiętać brzmienie art. 299 ksh i się stosować.

    Chodzi o słanie do sądu wniosku o upadłość co 2 tygodnie?

    --
    Liwiusz