  • 11. Data: 2011-10-17 12:44:40
    Temat: Re: Smsy
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2011-10-17 12:48, Liwiusz wrote:

    > Jak już *nadawca* jakieś smsy do rzekomej ofiary wyśle, to jest
    > udupiony. Będzie dowód nadania smsa, w telefonie będą "sfejkowane" smsy
    > z odpowiednim nadawcą i godziną, operator z chęcią przyzna, że
    > faktycznie były wysyłane, a treści przecież nie zna.

    data i godzina wysłania = data i godzina na otrzymanym smsie

  • 12. Data: 2011-10-17 12:50:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-17 14:44, Olo pisze:

    > data i godzina wysłania = data i godzina na otrzymanym smsie

    No i? Kasujesz oryginalne smsy i podstawiawsz spreparowane.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2011-10-17 13:19:23
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 17-10-2011 o 14:50:32 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    napisał(a):

    > No i? Kasujesz oryginalne smsy i podstawiawsz spreparowane.

    A tak się jeszcze zastanawiam, w smsach jest coś takiego jak centrum
    wiadomości, czyli numer i może jeszcze jakieś inne rzeczy. Takiego centrum
    wiadomości chyba nie da się spreparować.

    --
    pozdrawiam, Piotr M
    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?

  • 14. Data: 2011-10-17 13:25:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.10.2011 15:19, Piotr M pisze:

    > A tak się jeszcze zastanawiam, w smsach jest coś takiego jak centrum
    > wiadomości, czyli numer i może jeszcze jakieś inne rzeczy. Takiego
    > centrum wiadomości chyba nie da się spreparować.

    Nie musisz preparować centrum. Zmieniasz tylko treść otrzymanego SMSa -
    która znajduje się wyłącznie w telefonie odbiorcy i (ewentualnie) nadawcy.

    Po otrzymaniu SMSa nie ma już żadnej "zaufanej strony trzeciej" która
    miałaby treść tego SMSa.

  • 15. Data: 2011-10-17 13:30:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Mimo to, eksport do pliku wydaje mi się znacznie słabszym dowodem, mimo
    > niewątpliwej słabości dowodu w postaci SMSa w telefonie.

    SMS jest silniejszym dowodem, niż zeznanie właściciela telefonu.
    Silniejszym, bo właściciel telefonu moze coś przekręcić, zaś SMS można
    odczytać wprost. Zabezpeicza sie go poprzez zrobienie ogledzin telefonu
    albo odczytanie w trakcie innej czynności (przesłuchanie, zawiadomienie)
    treści przez funkcjonariusza. W razie wątpliwości można się podeprzeć
    danymi od operatora. Nie przechowuje on kopii SMS-ów, ale dane techniczne o
    rozmiarze plików, cyfrach kontrolnych, czasie itd.

  • 16. Data: 2011-10-17 13:41:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-17 15:30, Robert Tomasik pisze:
    > o rozmiarze plików, cyfrach kontrolnych.

    To potwierdzona informacja?

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2011-10-17 13:47:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.10.2011 15:41, Liwiusz pisze:

    > To potwierdzona informacja?

    Dołączam się do pytania.

  • 18. Data: 2011-10-17 14:04:14
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    grup dyskusyjnych:j7hb08$fss$...@i...gazeta.pl...

    > W razie wątpliwości można się podeprzeć danymi od operatora.

    czyjego operatora, odbiorcy czy rzekomego nadawcy?

  • 19. Data: 2011-10-17 14:50:32
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 17-10-2011 o 15:25:22 Andrzej Lawa
    <a...@l...spam_precz.com> napisał(a):

    > Nie musisz preparować centrum. Zmieniasz tylko treść otrzymanego SMSa -
    > która znajduje się wyłącznie w telefonie odbiorcy i (ewentualnie)
    > nadawcy.

    Czyli jak wysyłasz z neta smsa, z dowolnie wybranym numerem nadawcy, to
    numer centrum automatycznie poprawnie się też wpisuje? Teoretycznie, to
    niemożliwe przecież, bo taka strona www musiałby pierw sprawdzać jaki to
    jest nr centrum wiadomości danego numeru nadawcy. A przecież nr centrum
    nadawcy smsa zawsze jest dołączony do smsu, bo przecież można wybrać opcję
    w telefonie aby odpowiedzieć poprzez ten sam numer centrum wiadomości
    nadawcy.

  • 20. Data: 2011-10-17 15:04:58
    Od: JK <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-10-17 15:25, Andrzej Lawa pisze:

    > Zmieniasz tylko treść otrzymanego SMSa -
    > która znajduje się wyłącznie w telefonie odbiorcy i (ewentualnie) nadawcy.

    Znasz sposób w jaki można to zrobić?

    JK