  • 31. Data: 2024-09-09 17:06:53
    Temat: Re: Smierci Natalii z Andrychowa
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 7 Sep 2024 01:43:49 +0200, PiotRek wrote:

    > Czy komendant wojewódzki nie może upoważnić komendantów powiatowych do
    > zasięgania takich informacji?

    Chyba nie ma potrzeby - wewnętrzna poczta do KWP powinna działać
    szybko, są też telefony.

    J.

  • 32. Data: 2024-09-09 17:12:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Mnóstwo zostaje zignorowana w ogóle przez osoby odbierające te
    > zgłoszenia. I słusznie czasem, b oczy można potraktować poważnie
    > zgłoszenie skierowane do wszystkich szkół w Polsce, z którego wynika, ze
    > bomba jest w jednej szkole, ale nie napisano której?

    Dokładnie - z tym że to chyba raczej na poziomie dyrektora szkoły a nie
    odbierającego zgłoszenie. Tak czy inaczej - jak na miejsce przyjeżdza
    policja to znanych mi przypadkach mówi, że decyzja o ewakuacji jest u
    zarządcy obiektu, oni tylko moga rekomendować - i często rekomendują że nie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 33. Data: 2024-09-09 17:13:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.09.2024 o 10:33, J.F pisze:

    > A jak wybuchnie?

    To pech.

    > Byliscie ostrzeżeni, można było ewakuować wszystkie ..

    I tak robili z sądami swego czasu...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 34. Data: 2024-09-09 17:18:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.09.2024 o 11:01, J.F pisze:

    > Przeciez Ci tłumaczyłem - pozycję do PLI CBD operator przesyła, jak
    > obywatel wykręci 112.
    > Jak nie wykręci, to operator nie przesyła, i policja chocby chciała,
    > to nic z PLI CBD nie sciągnie.

    Też, ale nie tylko - uprawnione do korzystania są wszystkie slużby
    ustawowo przeznaczone do akcji ratunkowych czy jakoś tak. Było już
    pytanie czy policja jest taką służbą i gdzieś już cytowałem że tak -
    chyba nawet ty je zadałeś.

    > Tylko nie ma procedury na udostępnienie tego Policji?
    > A może np ABW potrafi, a tylko policja nie potrafi?
    > Albo Policja też potrafi, tylko Robert nie potrafi?

    Obstawiam ostatnią odpowiedź. Skoro rozporządzenie umożliwia,
    dokumentacja opisuje interfejs to policja zapewne to ma, bo po kilku
    latach by się zrobiła o to imba, zwłaszcza jak pieprzone pismaki wzięły
    temat na tapetę. Po prostu Robert mówi co wie, a wie tyle co wie.

    > No i ciągle nie wiemy, na ile dokładna jest ta lokalizacja.
    > 50m, 500m, "BTS i sektor anteny" ?

    Dyrektor PLI twierdzi że od kilkunastu metrów w "mieście" do kilku
    kilometrów w lesie. I tak przydatne, bo jak się okazuje nie w tym
    mieście szukali...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 35. Data: 2024-09-09 17:53:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 9 Sep 2024 17:18:05 +0200, Shrek wrote:

> [...]
    > ustawowo przeznaczone do akcji ratunkowych czy jakoś tak. Było już
    > pytanie czy policja jest taką służbą i gdzieś już cytowałem że tak -

    Ja pytałem.

    Ale to akurat nic nie wnosi - Natalia na 112 nie zadzwoniła.

    > Obstawiam ostatnią odpowiedź. Skoro rozporządzenie umożliwia,
    > dokumentacja opisuje interfejs to policja zapewne to ma, bo po kilku

    Interfejs o którym pisałeś, dotyczy dzwonienia na 112.

    > latach by się zrobiła o to imba, zwłaszcza jak pieprzone pismaki wzięły
    > temat na tapetę. Po prostu Robert mówi co wie, a wie tyle co wie.

    > Dyrektor PLI twierdzi że od kilkunastu metrów w "mieście" do kilku

    Internet jest cierpliwy.

    > kilometrów w lesie. I tak przydatne, bo jak się okazuje nie w tym
    > mieście szukali...

    Przynajmniej nie można by zwalać na Kety.

    Ale jak w Andrychowie są po dwa BTS na sieć, to obawiam się, że to
    może być "pół miasta i las".

    Ale ciagle piszesz o 112, a Natalia zadzwoniła do ojca.

    J.

  • 36. Data: 2024-09-09 17:56:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 9 Sep 2024 17:12:29 +0200, Shrek wrote:

> [...]
    > zarządcy obiektu, oni tylko moga rekomendować - i często rekomendują że nie.

    Rekomendować aby nie?
    Niebezpieczne. A jak wybuchnie?

    Raczej podać fakty i "nam to wygląda na głupi kawał", albo podkreślic
    te które na to wskazują ...

    J.

  • 37. Data: 2024-09-09 21:30:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.09.2024 o 16:56, J.F pisze:

    > Ale nie wytłumaczyli/ście mu, że się myli.

    Ja Shrekowi tłumaczę, Ty tłumaczysz, a on wie lepiej.

    > Można się też dopytać, jeśli coś niejasnego.

    Wówczas mogło być jasne.

    > Mówisz, że nadal powinien szukać komisariat w Kętach?

    Skoro CPR po zgłoszeniu uznał, że tam zginęła, to coś mi się wydaje, że
    zgłoszenie to sugerowało.

    > A tak jest, czy tylko tak bywa?

    To zależy od operatora.

    > A jak minister zgubi telefon, to tez czekacie do północy?

    To nadal zależy od operatora.

    > I odesłałby petenta na samodzielne szukanie?
    > Może i tak, pójdzie sobie, to nie będzie d* zawracał.

    Wie, jak dziecko wygląda.

    > Miał, czy mógł?

    Nie wiem.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 38. Data: 2024-09-09 21:52:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.09.2024 o 17:53, J.F pisze:

    > Ja pytałem.
    >
    > Ale to akurat nic nie wnosi - Natalia na 112 nie zadzwoniła.

    Ale odpowiadam - do korzystania z PLI CBD jest upoważnione ne tylko CPR
    (112) a wszystkie służby ustawowo przeznaczone do niesienia pomocy. Po
    prostu muszą zapytać a w przypadki połączenia do CPR leci to z automatu.

    > Interfejs o którym pisałeś, dotyczy dzwonienia na 112.

    Gdzie jest napisane że tylko 112? 112 ma to z automatu - reszta służb po
    prostu musi skorzystać przez interfejs do tego przeznaczony -
    prawodopodobnie "tajemniczy terminal w Krakowie". Przynajmniej tak
    wynika z rozporządzenia i dokumentacji na stronie URT czy jakoś tak.

    > Internet jest cierpliwy.

    Wybacz ale jak mam wierzyć dyrektorowi PLI albo Robertowi to...

    > Przynajmniej nie można by zwalać na Kety.
    >
    > Ale jak w Andrychowie są po dwa BTS na sieć, to obawiam się, że to
    > może być "pół miasta i las".

    Dlaczego - nawet z dwóch BTSów może być dość dokładnie - masz dwie
    lokalizacje, dwie dość dokładne odległości, więc wychodzą ci dwa punkty
    - dodajesz który sektor anteny i wyjdzie pewnie kilkaset metrów. Tyle
    żeby przynajmniej szukać we właściwym mieście. Zresztą jak zdaje się
    okazało zapytali - tylko albo za późno, albo na poziomie policji trwało
    to tyle, że odpowiedz przyszła po zakończeniu poszukiwań.

    > Ale ciagle piszesz o 112, a Natalia zadzwoniła do ojca.

    Jeszcze raz - CPR dostaje z automatu, policja musi po prostu zapytać i
    jest do tego opisany interfejs. Zdobycie numeru telefonu poszukiwanej od
    ojca to chyba nie przekracza możliwości policji?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 39. Data: 2024-09-09 21:56:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.09.2024 o 17:56, J.F pisze:

    > Rekomendować aby nie?

    "nie rekomendujemy aby tak";)

    > Niebezpieczne. A jak wybuchnie?

    To pech. I pewnie prokurator. Ale z jakiego paragrafu?

    > Raczej podać fakty i "nam to wygląda na głupi kawał", albo podkreślic
    > te które na to wskazują ...

    I w związku z tym nie wystawiają rekomendacji do ewakuacji. Decyzja w
    znanych mi przypadkach należała do zarządcy lub właściciela obiektu. W
    przypadku lotnictwa albo sądów pewnie zarządcy mają wpisane w procedury
    ewakuację na wszelki wypadek. Inne placówki niekoniecznie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 40. Data: 2024-09-09 21:57:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ja Shrekowi tłumaczę, Ty tłumaczysz, a on wie lepiej.

    Tylko dla porządku napiszę, że szrek zdaje się nie występuje w żadnym
    poście od początku wątku do tej gałęzi:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!