  • 11. Data: 2004-08-30 16:38:09
    Temat: Re: Śmieci wyrzucane na ulicę - problem
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik SQLwysyn napisał:

    > Nie dziwie sie. Ja tez wchodzac tu po raz pierwszy sie takowych
    > spodziewalem.

    Sugerujesz, że nie było dyskusji tu na temat posługiwania się cudzym
    wizerunkiem ?

    > Głównie udzielaja sie tutaj jednak sfrustrowane palanty wiec nie oczekuj
    > odpowiedzi merytorycznych.

    Narodzie ... rusz do wyważanmia otwartych drzwi ...
    Najlepiej po 1 maja ...
    --
    Stasio Podróżnik
    Black 525 tds E-34 nr rej.RP XXXXX (pl.misc.samochody-bez naklepki ;))

  • 12. Data: 2004-08-30 16:48:30
    Od: "Adam" <A...@k...com.pl>

    > Sugerujesz, że nie było dyskusji tu na temat posługiwania się cudzym
    > wizerunkiem ?
    Nie.
    Pytanie było o przepisy, które te sprawy regulują - chyba zgodne
    z tematem tej grupy - czyż nie?

    Adam

  • 13. Data: 2004-08-30 16:48:43
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    SQLwysyn wrote:
    > Nie dziwie sie. Ja tez wchodzac tu po raz pierwszy sie takowych
    > spodziewalem.
    > Głównie udzielaja sie tutaj jednak sfrustrowane palanty wiec nie oczekuj
    > odpowiedzi merytorycznych.

    Jak miło, że stanowisz wyjątek.

    KG

  • 14. Data: 2004-08-30 17:21:36
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik Adam napisał:

    > Nie.
    > Pytanie było o przepisy, które te sprawy regulują - chyba zgodne
    > z tematem tej grupy - czyż nie?

    Acz z odpowiedziami i przemyśleniami na bardzo podobnym przypadku już
    przeprowadzonymi ... taka mała bocznica z mojej strony ...

  • 15. Data: 2004-08-30 17:54:02
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 29/08/2004 21:29, Adam wrote :

    > Mam jeszcze dodatkowe pytania.
    > Czy można zrobić zdjęcie takim osobom podczas wyrzucania śmieci
    > na ulicę i wywiesić je na przykład na drzwiach do budynku?
    > Czy to jest legalne? Jakie przepisy to regulują?

    To jest wykroczenie (za kodeksem wykroczeń):
    Art. 145. Kto zanieczyszcza lub zaśmieca miejsca dostępne dla
    publiczności, a w szczególności drogę, ulicę, plac, ogród, trawnik lub
    zieleniec, podlega karze grzywny do 500 złotych albo karze nagany.

    Naturalnie wolno takie zdjęcie zrobić, ale IMO jedyną słuszną drogą ich
    wykorzystania byłaby sprawa w sądzie grodzkim.

    Ja bym zrobił tak:
    1. Obserwował kto wyrzuca,
    2. Rozpoznał jednego z wyrzucających,
    3. Zrobił rozpoznanemu zdjęcia,
    4. Zgłosił sprawę na Policję (wraz ze zdjęciami),
    5. Oczekiwać wyroku Sądu Grodzkiego,
    6. Odpis (ksero) wyroku Sądu Grodzkiego z ukrytymi danymi obwinionego
    wywiesił na drzwiach.

    Skutek odstraszający powinien być znacznie lepszy, a szanse mniejsze na
    spór z sąsiadami.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    What is truth? (Pontius Pilate)

  • 16. Data: 2004-08-30 18:03:22
    Od: "SQLwysyn" <s...@v...pI>

    Użytkownik "Stasio Podróżnik" <B...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:cgvnk8$m79$2@atlantis.news.tpi.pl...

    > Acz z odpowiedziami i przemyśleniami na bardzo podobnym przypadku już
    > przeprowadzonymi ... taka mała bocznica z mojej strony ...

    Wiekszosc twoich wypowiedzi prowadzi na slepy tor - kontynuujac ta
    przenosnie.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 17. Data: 2004-08-30 18:23:25
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    > Wiekszosc twoich wypowiedzi prowadzi na slepy tor - kontynuujac ta
    > przenosnie.

    Ciebie zapewne ...
    http://www.google.pl/search?hl=pl&ie=UTF-8&q=bocznic
    a&btnG=Szukaj+z+Google&lr=

    Nie chodziło mi o żadną przenośnię ... tymbardziej dźwignię ...

  • 18. Data: 2004-08-30 18:27:10
    Od: "Adam" <A...@k...com.pl>

> [...]
    > wywiesił na drzwiach.
    >
    > Skutek odstraszający powinien być znacznie lepszy, a szanse mniejsze na

    Dzięki. O taką odpowiedź mi chodziło.
    Mam jeszcze tylko wątpliwość co do legalności zrobienia takiego zdjęcia.

    Pozdrawiam
    Adam.

  • 19. Data: 2004-08-30 19:29:15
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 30/08/2004 20:27, Adam wrote :

    > Dzięki. O taką odpowiedź mi chodziło.
    > Mam jeszcze tylko wątpliwość co do legalności zrobienia takiego zdjęcia.

    Bezpodstawnie. Miejsce jest publiczne, więc nie jest łamane prawo do
    prywatności osoby fotografowanej.

    Taki zdjęcie nie podlega też ochronie z art 24 kc (jako dobro osobiste),
    gdyż jest zgodne z prawem.

    Zdjęcie nie będzie też rozpowszechniane, więc nie podlega ochronie
    określonej w art 81 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    To kill a man in a paroxysm of passion is understandable, but to have

  • 20. Data: 2004-08-30 19:47:07
    Od: "Adam" <A...@k...com.pl>

> [...]
    >
    > Zdjęcie nie będzie też rozpowszechniane, więc nie podlega ochronie
    > określonej w art 81 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

    Bardzo dziękuję za wyjaśnienia i pozdrawiam
    Adam