  • 1. Data: 2008-05-22 23:32:06
    Temat: Smieci podrzucane pod plot - mam sprawce i co dalej?
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    Pod moje ogrodzenie (wysoki zywoplot) czesto podrzucane sa smiecie;
    spektrum jest dosyc szerokie: od butelek po wodce / piwie
    po worki z lisciami (wiosna) i standardowe smieci w siateczkach z reala;

    Dzsiaj ktos podrzucil mi "nowa" siateczke ze smieciami
    i cos mnie podkusilo, zeby w nich poszperac:
    znalazlem tam rachunek za telefon oraz wyciag z konta bankowego :).
    wszystko bylo podarte (puzzle), ale udalo sie zlozyc
    i odczytac adres i dane wlasciciela - okazala sie nim osoba
    mieszkajaca kilka domkow ode mnie;

    Czy z takim "dowodem przestepstwa" moge isc na policje / straz miejska?
    /co moge zrobic takiej osobie (w granicach prawa)?

  • 2. Data: 2008-05-23 00:20:41
    Od: T <...@t...warszawa.pl>

    Q pisze:

    > Czy z takim "dowodem przestepstwa" moge isc na policje / straz miejska?

    Tak, na pewno powieszą go za to na suchej gałęzi.

    > /co moge zrobic takiej osobie (w granicach prawa)?

    Idź do niego z tym workiem i powiedz, że chyba coś zgubił. :-)

    --
    http://tomasz.warszawa.pl

  • 3. Data: 2008-05-23 03:26:25
    Od: " " <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    T <...@t...warszawa.pl> napisał(a):

    > Tak, na pewno powieszÄ&#65533; go za to na suchej gaĹ&#65533;Ä&#65533;zi.

    > IdĹş do niego z tym workiem i powiedz, Ĺźe chyba coĹ&#65533; zgubiĹ&#65533;. :-)

    Wez worek, wejdz do niego do domu, i powiedz ze masz cos waznego do pokazania
    po czym szeeeeeeeeeeeeeeeerokim lukiem rozsyp zawartosc torby szukajac tym
    sposobem konkretnego kawalka papieru, szukaj go kilka minut, rozrzucajac
    smieci gdzie sie da...
    znajdz swistek, podaruj
    i wyjdz..

  • 4. Data: 2008-05-23 05:54:38
    Od: Pan Marian <p...@m...paracelcus.net>

    Q pisze:
> [...]
    >
    > Czy z takim "dowodem przestepstwa" moge isc na policje / straz miejska?
    > /co moge zrobic takiej osobie (w granicach prawa)?

    miałem to samo, debil wywalał koło mojego ogrodzenia śmieci i po pewnym
    czasie nie chciało mu się już szarpać kwitów, więc zapoznałem się
    chcąc-niechcąc z jego historią choroby i adresem. Rozmowa nic nie dała -
    według niego ktoś mu musiał kraść śmieci i mi podrzucać. Wezwałem więc
    Straż Miejską, przyjechała, obejrzała i powiedziała że jak teren miejski
    to mu mogą chętnie strzelić pokazówkę i nawet sporą karę (była mowa o
    5tys) ale jak to mój teren to mogą mi podać adres do sądu i na policję.
    Wykonałem telefon do dzielnicowego, przyjechał i pogadaliśmy. Z
    praktyki: zna kilka podobnych przypadków i niestety wszystko zależy na
    kogo się trafi w sądzie, jak sedzia zlituje się nad 50-cio letnią
    staruszką jeżdżącą Volvo to dupa.
    Finał był taki: napisałem list że pod swoim płotem znalazłem śmieci a w
    nich dokumenty medyczne pana .........(tu nazwisko z kwitów) ale "nie
    mogę" odczytać adresu więc proszę sąsiadów o pomoc w odnalezieniu
    właścicieli, bo nie wiem czy przypadkiem w tych dokumentach nie ma
    ważnej informacji np o chorobie zakaźnej czy wenerycznej. Zwracam się
    więc do wszystkich mieszkańców okolicy itd... List był napisany tak jak
    przemówienie Lepera ("ja tylko pytam...") i normalnie podpisany.
    Włożyłem go do skrzynek na listy około 20 bliższych i dalszych sąsiadów
    oraz do skrzynki śmieciarza. Efekt był taki, że sąsiedzi odwiedzali mnie
    stadnie i z uśmiechem na twarzy prowadzili pod płot śmieciarza - tam
    głośna rozmowa że to pan ......... właśnie tu mieszka. Na początku
    wyglądali zza firanki, potem bali się wieczorem zapalić światło i tak
    jest do dziś (minął rok)

    Pan Marian

  • 5. Data: 2008-05-23 09:01:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Q" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    Jest to wykroczenie. Złożyć stosowne zawiadomienie.

  • 6. Data: 2008-05-23 09:13:18
    Od: "Q" <n...@s...pl>

> [...]
    > właścicieli, bo nie wiem czy przypadkiem w tych dokumentach nie ma ważnej
    > informacji np o chorobie zakaźnej czy wenerycznej. Zwracam się

    hehe - Wredny Marian, ale pomyslowy :).

    dzwonilem na straz miejska dzisiaj rano - moga przyjsc,
    ale ogolnie jest jak mowisz - nic nie moga mu zrobic
    za to moga mi wlepic mandat za balagan (cudze smieci)
    wokol mojej posesji :).

    w moim przypadku rachunek za telefon nic mi nie daje;
    wyciag z konta tez pewnie nie - poza tym typ 13 maja
    mial na koncie tylko 5k zl, wiec to zaden bogacz :).

    jedyne co mi przychodzi do glowy to nocna eskapada
    (ta smiecio-kukulka na 99% dziala pod oslona nocy :)
    i wyrzucenie pod jego posesje kilki otwartych workow
    ze smieciami;
    no, ale to jest malo oryginalne :(

  • 7. Data: 2008-05-23 09:15:42
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Jest to wykroczenie. Złożyć stosowne zawiadomienie.

    na policje?
    a te rachunki w smieciach sa wystarczajacym dowodem
    wskazujacym na sprawce?

  • 8. Data: 2008-05-23 11:31:21
    Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>

    > na policje?
    > a te rachunki w smieciach sa wystarczajacym dowodem
    > wskazujacym na sprawce?

    Ale jak przyjdzie do niego policja to w nastepnych workach rachunków już nie
    znajdziesz.

  • 9. Data: 2008-05-23 11:44:48
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Ale jak przyjdzie do niego policja to w nastepnych workach rachunków już
    > nie znajdziesz.

    tez mi ulga...
    jak juz maja mi smiecic to wole znajdywac rachunki :)

  • 10. Data: 2008-05-23 18:56:24
    Od: T <...@t...warszawa.pl>

    pisze:

> [...]
    > szukajac tym sposobem konkretnego kawalka papieru, szukaj go kilka
    > minut, rozrzucajac smieci gdzie sie da...

    Ale ja wcale nie żartowałem, osobista wizyta i *kulturalne* oddanie
    śmieci może być dobrym sposobem. :>

    --
    http://tomasz.warszawa.pl