  • 161. Data: 2013-08-04 23:09:56
    Temat: Re: Smieci po nowemu cd
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-08-04 15:52, hiki o! pisze:

> [...]
    > postawiono tak pojemniki i wywieszono plakaty informacyjne, to
    > samobysiedzialo. Skad to wiem?
    >
    > Bo jak w okolicy niedalekiej byly dzwony to samo sie dzialo, ze az nie
    > nadazali oprozniac.
    >

    > Jedyne zaś co mnie smuci to to, ze choc placimy jak za sortowane (przy
    > powyzszym ukladzie) to placimy wiecej niz wczesniej. A za niesortowane
    > byloby jeszcze wiecej.
    >

    > Podsumowując - zostaliśmy ukarani za sortowanie.
    >
    > Za niesortowanie zostalibysmy ukarani jeszcze bardziej.
    >

    > Ale to normalne, jak sie ma osły w parlamencie.

    Przecież śmieciarzom trzeba podać wszystko na tacy, a to im płacą- nie
    Tobie. Ty jesteś przecież pan. Płacisz i g. powinno Cię obchodzić gdzie
    sobie powsadzają te śmieci. I tak wwalą na jedną ciężarówkę.
    Oby wysypiska przed domem Ci nie zrobili i nie spowodowali w związku z
    tym zarazy.
    Z tego co wiem to w niektórych miastach śmieci się walają juz wszędzie,
    bo ktoś kradnie (i sprzedaje z zyskiem) pojemniki i nie ma pojemników.

    --
    animka

  • 162. Data: 2013-08-05 08:43:01
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    > Nieporozumienie.
    > Chyba wszystkie piwa w Lidlu są w *SZKLANYCH* butelkach *BEZZWROTNYCH*.

    Bo tu nie chodzi o to, czy są droższe, czy tańsze, chodzi o obowiązek
    przyjmowania takich butelek, a więc przede wszystkim o logistykę. Stąd
    taniej jest zrobić bezzwrotne szklane dla niektórych sklepów, które nie
    chcą zajmować się późniejszym przyjmowaniem butelek.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 163. Data: 2013-08-05 09:00:20
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    > No ale teraz za Nowe Śmieci płacę więcej niż kiedyś. Więc już samo prawo
    > do sortowania kosztuje mnie drożej.

    Raczej lokalne administracje korzystają z doświadczeń innych
    pilotażowych doświadczeń. Pisałem, że kiedyś już podobne rozwiązania
    wprowadzano w kilku gminach i były one tańsze... tyle, że okazało się,
    że o ile z części mieszkańców nie ma problemu ze ściąganiem opłat, to z
    części jest duży problem, a że urzędnikowi nie chce się nic robć, to nie
    egzekwuje. Więc teraz w tych gminach opłata wzrosła, tak by pokryć
    ubytek spowodowany przez tych co nie płacą.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 164. Data: 2013-08-05 11:00:41
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

> [...]
    > taniej jest zrobić bezzwrotne szklane dla niektórych sklepów, które nie
    > chcą zajmować się późniejszym przyjmowaniem butelek.

    Czyli chodzi o to, ze jest drożej...
    Nie sama butelka, tylko obsługa, ale z punktu widzenia płacacego to
    przecież nie ma znaczenia.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "W demokracji wolno głupcom głosować,

  • 165. Data: 2013-08-05 11:06:41
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-08-05 11:00, Budzik pisze:
> [...]
    odcinku co następuje:

    > Czyli chodzi o to, ze jest drożej...
    > Nie sama butelka, tylko obsługa, ale z punktu widzenia płacacego to

    W jakiś sposób jest drożej, ale to bardziej aspekty prawne niźli inne.
    Bo tak czy inaczej za tę butelkę zapłaci klient. Kwestia, czy będzie
    mógł odzyskać część pieniędzy zwracając ją, czy wyrzuci do śmieci.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 166. Data: 2013-08-05 11:32:13
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > Bo tak czy inaczej za tę butelkę zapłaci klient. Kwestia, czy będzie
    > mógł odzyskać część pieniędzy zwracając ją, czy wyrzuci do śmieci.

    Dlaczego prawne a nie ekonomiczne?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Łatwiej poznać ludzkość niż pojedynczego człowieka"

  • 167. Data: 2013-08-05 12:02:25
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-08-05 11:32, Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Dlaczego prawne a nie ekonomiczne?

    Bo prawo wymusza na sprzedawcy odbiór opakowań zwrotnych nie dając nic w
    zamian.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 168. Data: 2013-08-05 13:37:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 3 Aug 2013, Budzik wrote:

    > Źle sie wyraziłem. Chodziło mi o to, gdzie podrzucali, jak zamknęliśmy
    > śmietniki.

    W pierwszej kolejności lasy i rowy, potem pod różne ogródki itede.

    > Rzeczywiście, żeby podrzucac obecnie, to trzeba być kretynem

    Niektóre działania proponowane na grupie chcą do tego zachęcać :>
    (jak np. pomysł otwarcia śmietników tylko w określonych godzinach)

    pzdr, Gotfryd

  • 169. Data: 2013-08-05 13:46:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 3 Aug 2013, Budzik wrote:

    > Osobnik posiadający mail s...@s...com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Licząc w ten sposób nigdy nie pojechałbym nad jezioro czy nie poszedł
    > pograć w piłke bo stwierdziłbym, ze mnie na to nie stać.

    Hm...
    Wyjaśnienie jest proste.
    Chyba w Niemczech był niedawno popularny taki "dowcip grecki".
    Obiecaj, że zajmiesz się sortowaniem, sądzę, że na grupie znajdą
    się chętni którzy w zamian pójdą pograć w piłkę.

    :>

    > Przeciez jak ludzien ieb eda sortować i zmieszanych bedzie nadal tak duzo
    > jak jest obecnie, to w koncu ktos cos z tym zrobi.

    Przywróci ceny sprzed rewolucyjnej ustawy? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 170. Data: 2013-08-05 13:55:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 4 Aug 2013, jureq wrote:

    > A jak inaczej do tej butelki przymocować tą wielgachną unijną instrukcje
    > stosowania leku?

    Ciekawe, czy "tfurcy" przepisów zdają sobie sprawę ze skutków.
    Podobno ma być ekologicznie.

    pzdr, Gotfryd