  • 61. Data: 2013-06-21 14:33:38
    Temat: Re: Śmieci po nowemu
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-06-21 14:10, Marcin N wrote:
    > To też jest zabawne. Skoro 60% to już "posortowane" to po co w ogóle to
    > sortowanie w domach? I tak muszą to posortować ponownie. Na co komu tyle
    > dodatkowej roboty wykonywanej przez 20 mln Polaków?

    Włącz myślenie proszę (sorry za personalną wycieczkę) ;-)

    Jak wymieszasz papier, tekturę, etc. z obierkami od ziemniaków, resztami
    mięsa, i innym badziewiem to rzeczony papier idzie na zmarnowanie.

    I o to wyłącznie chodzi w sortowaniu, żeby wyodrębnić *część* surowców
    do *dalszego* przetwarzania.

    IMHO dobry przykład sortowania masz w DC: 3 worki, w tym jeden na
    zmieszane komunalne.

    A to, że jacyś "miszczowie businessu" w Hrubieszowie wymyślili sobie
    sortowanie na (sic!) OSIEM frakcji to oznacza IMHO tylko tyle, że goście
    kwalifikują się do wymiany.

    Piotrek.

  • 62. Data: 2013-06-21 15:23:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@o...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > To też jest zabawne. Skoro 60% to już "posortowane" to po co w ogóle
    > to sortowanie w domach? I tak muszą to posortować ponownie. Na co komu
    > tyle dodatkowej roboty wykonywanej przez 20 mln Polaków?

    Naprawde trzeba to tumaczyc?
    60% to maks, chyba nikt nie bedzie wrzucał zanieczyszczen do dokładnie 40%
    zawartości... Poza tym przesortowane wstepnia łatwiej posortować.
    No i wiadomo, ze są potrzebne okresy przejsciowe, zeby ludzie sie
    przyzwyczaili/nauczyli.
    Chyba tylko witek mysli, ze zaraz przy pierwszym kuble smieci pojawi sie
    straz gmina i sprawdzi efektywnosc sortowania...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Synonim jest to słowo, którego pisarz używa, gdy nie wie,

  • 63. Data: 2013-06-21 15:23:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail ...@...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > Zobaczymy czy za rok napiszesz to samo :-)

    Zobaczymy.
    Ale podyskutować mozemy już dziś.
    Masz jakies argumenty na takie "straszenie"?

    > Bo to jest tymczasowe wymaganie _"na początek"_ potem będzie już mniej
    > fajnie.
    > Zresztą. Przy 60% nie było by płukania i wyciągania zszywek.

    No własnie. Ale nigdy nie bedzie tak, zeby 100% było.
    Zawsze sa jakies zanieczyszczenia.
    Płukać na 100% nie trzeba, zszywek wyciągać nie trzeba.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "TPSA - to ludzka rzecz okradać"

  • 64. Data: 2013-06-21 15:40:23
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-06-21 14:33, Piotrek pisze:

    > Jak wymieszasz papier, tekturę, etc. z obierkami od ziemniaków, resztami
    > mięsa, i innym badziewiem to rzeczony papier idzie na zmarnowanie.

    Wiesz co? Ten argument jest bardzo rozsądny. Nie mam nic przeciwko
    podzielenia śmieci na: papier oraz resztę. Bo szklanej butelce nie
    przeszkadza, że pobrudzi się obierkami.

    Tymczasem Gdynia każe mi sortować na 4 grupy, a to już odbieram jako
    ciemiężenie.

    --
    MN

  • 65. Data: 2013-06-21 15:49:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 21 czerwca 2013 15:40:23 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > Tymczasem Gdynia każe mi sortować na 4 grupy, a to już odbieram jako
    >
    > ciemiężenie.
    Od dawna sortruje na 4 grupy(szkło, plastyk, organiczne, pozostałe) i nie widze
    problemu.
    Od lipca będze miał jeszcze wygodniej(plastyk i szkło odbiora z podwórka nie musze
    szukac tzw dzwonów, inne śmieci odbiora równiez) i taniej.
    Nie widze więc powodu do marudzenia póki co.
    Druga sprawa- gmina zaproponowała stawki 8,5zł za segregowane, 15zł za
    niesegregowanie a w przetargu firmy zaproponowały jeszcze niższe ceny. Wiec będe
    płacic jeszcze mniej.

  • 66. Data: 2013-06-21 15:54:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 21 czerwca 2013 15:40:23 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
    > Tymczasem Gdynia każe mi sortować na 4 grupy, a to już odbieram jako
    >
    > ciemiężenie.
    W Gdyni jak widze jest to całkiem rosądnie zrobione
    http://smieciodnowa.pl/jak-segregowac/rodzaje-odpado
    w-i-ich-segregacja/
    Ktoś tam wyżej pisał o wrocławiu-* faktycznie wyglądało to conajmniej idiotycznie ale
    na oficjalnej stronie
    http://www.wroclaw.pl/jak_segregowac_odpady.dhtml
    wygląda to rozsądnie

  • 67. Data: 2013-06-21 15:55:16
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    Ogólnie... mozna cala ta ustawe podsumowac - zegnajcie ceny rynkowe
    wywozu smieci.

  • 68. Data: 2013-06-21 16:01:04
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-06-21 15:40, Marcin N wrote:
    > Tymczasem Gdynia każe mi sortować na 4 grupy, a to już odbieram jako
    > ciemiężenie.

    Rozumiem, że grupą osób mających podobną opinię jak Ty byłeś już u
    swojego (samorządowego) wybrańca i zaleciłeś mu zrobienie "baranka" ze
    ścianą (ponowne przeanalizowanie proponowanego sposobu segregacji).

    Czy tak? :-)

    Piotrek

  • 69. Data: 2013-06-21 16:07:07
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 21 czerwca 2013 15:55:16 UTC+2 użytkownik hiki o! napisał:
    > Ogólnie... mozna cala ta ustawe podsumowac - zegnajcie ceny rynkowe
    >
    > wywozu smieci.
    Ja napisał bym tak- witajcie niższe ceny i większa wygoda wywozu śmieci
    Zresztą ceny teraz sa ustalane w przetargach i w wielu gminach cena po przetargu jest
    sporo niższa jak proponowała gmina.
    Ale to mój punkt widzenia(flaszka do połowy pełna) a Twój(flaszka do połowy pusta) ma
    prawo byc inny;)

  • 70. Data: 2013-06-21 16:31:40
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-06-21 16:01, Piotrek pisze:

    > Rozumiem, że grupą osób mających podobną opinię jak Ty byłeś już u
    > swojego (samorządowego) wybrańca i zaleciłeś mu zrobienie "baranka" ze
    > ścianą (ponowne przeanalizowanie proponowanego sposobu segregacji).

    Żebyś wiedział.

    Ale nie tyle poszedłem, co zadzwoniłem. I wymieniłem korespondencję
    mailową. Jakiś gość mnie przekonywał, że jego babcia sobie sortuje i nie
    marudzi więc i ja będę zadowolony. Powiedziałem, że mu podziękuję na
    wyborach. Wszystko grzecznie i pod krawatem.

    --
    MN