  • 161. Data: 2013-06-24 23:30:05
    Temat: Re: Śmieci po nowemu
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piotrek wrote:

    > To samo co od dziesięciu lat? ;-)

    Nie mam pieca do spalania makulatury, tak jak ty.

    Nie wybrazam sobie zabierania papieru raz na miesiac.
    Ja mam kosz pelny po tygodniu.

    Nie wiem jak na duzych osiedlach teraz odbierana sa smieci, ale jak sie
    ludzie spreza to to sie przepelni w miesiac.

  • 162. Data: 2013-06-24 23:41:08
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 24.06.2013 23:17, Piotrek wrote:

    > To samo co od dziesięciu lat? ;-)

    Wywoził do lasu? :)

    zen.aspx

  • 163. Data: 2013-06-24 23:44:33
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 24.06.2013 23:30, witek wrote:

> [...]
    >
    > Nie wiem jak na duzych osiedlach teraz odbierana sa smieci, ale jak sie
    > ludzie spreza to to sie przepelni w miesiac.

    Najbliższe znane mi dzwony są notorycznie przepelnione.

    Gdy przyjezdzaja po nie, drugie tyle smieci lezy wkolo dzwonow w workach
    lub luzem.

    Ogolnie wielki burdel.

    Z niewiadomych powodow jakis rok temu zlikwidowano w okolicy 3 inne
    stanowiska z dzwonami.

    Wyglada na to, ze jakby byly 4 stanowiska a nie 1 z dzwonami to
    wszystkie bylyby zapelniane.

    Z dobrej woli i swiadomosci mieszkancow okolicy.

    zen.aspx

  • 164. Data: 2013-06-24 23:44:44
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-06-24 23:30, witek wrote:
    > Nie mam pieca do spalania makulatury, tak jak ty.

    Ja też nie mam. Papier, plastiki i butelki oddaję za darmo w sortowni
    obok której zdarza mi się przejeżdżać średnio raz na miesiąc.

    > Nie wybrazam sobie zabierania papieru raz na miesiac.
    > Ja mam kosz pelny po tygodniu.

    Z ustawy (chyba) wynika obowiązek urządzania punktów selektywnej zbiórki
    odpadów. Zawsze będziesz mógł odwieść samodzielnie.

    > Nie wiem jak na duzych osiedlach teraz odbierana sa smieci, ale jak sie
    > ludzie spreza to to sie przepelni w miesiac.

    Ale co się przepełni w miesiąc? Pojemniki na papier? Przecież miejscowi
    żule natychmiast zabierają każdy kawałek papieru albo złomu
    (przynajmniej na osiedlu na którym zdarza mi się bywać). Gorzej z
    plastikami bo tego nikt nie kupuje.

    Piotrek

  • 165. Data: 2013-06-24 23:57:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 24 Jun 2013, Piotrek wrote:

    > To samo co od dziesięciu lat? ;-)

    Jakby Ci to rzec, przez ostatnie 10 lat miałem możliwość ponegocjowania
    częstości odbioru śmieci z usługodawcą.
    Dwa tygodnie były normą, być może (nie sprawdzałem) udało by się
    wynegocjować tydzień. To jakby nie miesiąc, jednak :), a kubeł
    (i nie mój, a własność usługodawcy) był jeden a nie trzy, cztery
    czy pięć.
    "Selektywna zbiórka" była w bonusie, z antybonusem w wymiarze
    kilkuset metrów do "darmowego" pojemnika możma było wywieźć
    szkło (stosowałem), tworzywa (stosowałem), metale i papier
    (nie stosowałem, z przyczyn pozaśmieciowych :))

    pzdr, Gotfryd

  • 166. Data: 2013-06-24 23:57:53
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piotrek wrote:

    > Ja też nie mam. Papier, plastiki i butelki oddaję za darmo w sortowni
    > obok której zdarza mi się przejeżdżać średnio raz na miesiąc.

    Wiekszosc ludzi nie ma sortowni obok.

    > Z ustawy (chyba) wynika obowiązek urządzania punktów selektywnej zbiórki
    > odpadów. Zawsze będziesz mógł odwieść samodzielnie.

    Nie mam samochodu. Wiec nie bede ich wozil.
    Wiekszosc ludzi tez nie bedzie.

    Moim zdaniem warszawiacy po prostu nie wiedza jak czesto smieci beda
    wywozone. Afera wybuchnie dopiero po napelnieniu sie kontenerow jak
    ludzie nie beda mieli gdzie wyniesc nastepnych kublow ze smieciami.

> [...]
    > żule natychmiast zabierają każdy kawałek papieru albo złomu
    > (przynajmniej na osiedlu na którym zdarza mi się bywać). Gorzej z

    moze w szyderczy sposob masz racje
    o ile faktycznie papierem papierem zajma sie zule, to sloikami i
    butelkami kibole.
    Tylko wowczas bedziesz sie bal po ulicy chodzic.

  • 167. Data: 2013-06-25 00:53:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@s...com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > No ja jestem w szoku.
    > Przecież niezakręcona, zgnieciona butelka PET "wraca" w sporej
    > części do wypukłych kształtów, zajmując istotnie więcej miejsca,
    > niż taka sama butelka zakręcona w pozycji zgniecionej! (zgniecionej
    > na płask, dosłownie pod butem).
    >
    > Czego nie rozumiem z tą zakrętką?
    >
    > pzdr, Gotfryd
    > (zbrodniarz wrzucający zakręcone butelki, ale wiadomo,
    > cyklista...)

    Tego, ze ta zakretka przeszkadza w procesie badz to recyclingu gdzie nie da
    sie jej zgniesc odpowiednio (bardziej niz rekami) badz przeszkadza w
    składowaniu w masie smieci gdzie równiez zostałaby o wiele bardziej
    zgnieciona.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jakiś czas temu pisałem, że przydałoby się stworzyć pl.rec.gry.rpg.towarzyskie

  • 168. Data: 2013-06-25 08:55:48
    Od: mlodz <b...@m...pl>

    Dnia Mon, 24 Jun 2013 22:38:09 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Czego nie rozumiem z tą zakrętką?

    Żeby nie pisać - wyguglałem:

    <http://www.mmtrojmiasto.pl/255231/2008/8/25/plastik
    owa-nakretka-czyli-edukacyjna-pulapka>

    "Szczypta technologii" pod koniec artykułu.

  • 169. Data: 2013-06-25 09:06:44
    Od: mlodz <b...@m...pl>

    Dnia Sun, 23 Jun 2013 05:42:20 -0500, witek napisał(a):

    > kurde, naprawde nie czaisz o co w tym chodzi.

    Ależ czaję. Czepiam się tylko tego, że niektóre podane przez ciebie
    przykłady wymogów absurdalnych - mają dużo sensu. Niektóre dużo więcej
    niż wprowadzenie obowiązku jazdy na światłach przez całą dobę.

  • 170. Data: 2013-06-25 09:39:28
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2013-06-25 08:55, mlodz pisze:

    > Żeby nie pisać - wyguglałem:
    >
    > <http://www.mmtrojmiasto.pl/255231/2008/8/25/plastik
    owa-nakretka-czyli-edukacyjna-pulapka>

    > "Szczypta technologii" pod koniec artykułu.

    Nie traktujmy każdych wypocin zamieszczonych w internecie jako prawdy
    absolutnej i objawionej. Wspomniany tam perforator jest najtańszym i
    najbardziej oczywistym rozwiązaniem.

    ... a wszystko, co napiszą ekoszołomy, to ja najchętniej ekologicznie
    olałbym ciepłym strumieniem i posłał w kanał.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda