  • 41. Data: 2011-09-10 06:57:23
    Temat: Re: Śmieci do śmietników osiedlowych.
    Od: Twat <n...@o...pl>

    W dniu 2011-09-10 08:22, pwz pisze:

    > Masz rację, ALE(!) najpierw sprawdź, czy przypadkiem nie jest to sąsiad,
    > który np. wraca z działki. Sam jestem w następującej sytuacji: wyjeżdżam
    > za miasto na zieloną trawkę na weekend. Puszek po piwie, pieluch po
    > dzieciach itd. nie wywalę do rowu czy pod las, tylko grzecznie zabieram
    > ze sobą w worki i kiedy wracam do domu, wrzucam właśnie do "swojego"
    > podblokowego kosza...
    > pwz

    na takich też trafiłem, nawet na rodziny które tłumaczą że w tym bloku
    mieszka ich matka która płaci za śmieci

    co do działki to również posiadam takową i zmusili nas do zamówienia
    śmieci bo taki jest obowiązek i teraz wyrzucam śmieci na działce do
    działkowego kubła

  • 42. Data: 2011-09-10 07:16:32
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Twat napisa?(a):

    > Co mogę zrobić mając zdjęcie i numer samochodu rejestracyjnego osoby
    > która podjeżdża pod osiedlowy śmietnik i wyrzuca swoje wiejskie śmieci?

    Fakturkę wystawić, wysłać pocztą, razem ze zdjęciem i wezwaniem do
    zapłaty ;)

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 43. Data: 2011-09-10 08:49:54
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Hades wrote:

    > Nie zauwazyles ze proponuje rejestrowanie calego zdazenia? Oskarzenie
    > o napad zdecydowanie wiec odpada. Odnosnie zas uszkodzenia cudzej
    > wlasnosci to pozostalo by doprowadzenie do poprzedniego stanu i na tym
    > sprawa powinna sie zakonczyc. Oczywiscie jesli by w ogole doszlo do
    > zgloszenia.

    nagranie będzie bardzo pomocne w sądzie :)

  • 44. Data: 2011-09-10 10:30:52
    Od: Łukasz <s...@f...onet.pl>

    Witam,

    W liście datowanym 2011-09-09 <mid:j4dj0s$afl$1@inews.gazeta.pl>
    Twat napisał(a):

> [...]

    > Płacimy za wywóz śmieci a takie buraki podmiejskie mieszkające w willach
    > z super samochodami oszczędzają nawet na śmieciach i podrzucają je na

    Może przesłać zdjęcie do straży miejskiej/gminnej z informacją, że
    właściciel tego auta wyrzuca śmieci na osiedlowym śmietniku, bo
    prawdopodobnie nie ma umowy na wywóz z własnej posesji.
    Ciekawe czy by się tym zajęli i zrobili kontrolę.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 45. Data: 2011-09-10 10:33:20
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Łukasz

> [...]
    > właściciel tego auta wyrzuca śmieci na osiedlowym śmietniku, bo
    > prawdopodobnie nie ma umowy na wywóz z własnej posesji. Ciekawe czy by

    ORMO wiecznie żywe!

  • 46. Data: 2011-09-10 10:35:08
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Krzysztof Jodłowski

    > Faktycznie po zamknięciu śmietników na "przelotowych"
    > trasach ilość śmieci w nich spadła i nie widać zatrzymujących się
    > samochodów. Czasem ktoś podrzuci pod drzwiami śmietnika, ale to
    > rzadkość. Jak ktoś przywozi własne śmieci np. z działki, to ma klucz i
    > normalnie wyrzuca.

    A nie przyszło Ci do głowy, że prawdopodobnie dużej części z tych
    "uprawionych do śmietnika" nie chce się łazić w kluczem, otwierać "bramy
    do kubła" itp. i wyrzuca swoje śmieci do któregoś z nadal otwartych
    śmietników?

  • 47. Data: 2011-09-10 10:36:36
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Krzysztof Jodłowski

> [...]
    > normalnie wyrzuca.

    A nie przyszło Ci do głowy, że prawdopodobnie dużej części z tych
    "uprawionych do śmietnika" nie chce się łazić z kluczem, otwierać "bramy
    do kubła" itp. i po prostu zaczęli wyrzucać śmieci do któregoś z nadal
    otwartych śmietników?

  • 48. Data: 2011-09-10 10:40:32
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-09-10 12:33, to pisze:

    > ORMO wiecznie żywe!

    Tak jak złodziejstwo.

    --
    spp

  • 49. Data: 2011-09-10 11:47:14
    Od: tomek <t...@o...pl>

    > Znaczy jak ktoś niesie swoje śmieci do śmietnika to popełnia
    > wykroczenie?
    > Przyznam że nie wiedziałem, acz wiem że p.posłowie są zdolni.

    Piszę z głowy - ten transport to raczej między posesjami jest, a nie w
    obrębie.

    > Jest jeszcze jedna wersja: transport swoich śmieci nie łapie
    > się pod treść o której piszesz.
    > Wziąłeś to pod uwagę?

    Nie :)

    Ale z szybkiego skanu ustawy wychodzi mi że to też nie jest takie proste:

    Art. 28. 9. Uzyskanie zezwolenia, o którym mowa w ust. 1,
    nie dotyczy wytwórcy odpadów, który zbiera wytwo-
    rzone przez siebie odpady w miejscu ich wytworzenia
    lub transportuje wytworzone przez siebie odpady.

    - i tutaj masz rację. Ale jest też np:

    Art. 25. 6. Prowadzący transport odpadów komunalnych
    jest obowiązany dostarczyć je do miejsc odzysku lub
    unieszkodliwiania wskazanych w zezwoleniu na pro-
    wadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów
    od właścicieli nieruchomości, o którym mowa w art. 7
    ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzy-
    maniu czystości i porządku w gminach.

    - i na pewno jeszcze kilka innych z których co najmniej bezpośrednio
    wynika to, że wytwórca odpadów może je przekazać tylko określonemu
    zbiorowi odbiorców (zbierającym, wybrane typy odpadów osobom prywatnym
    "na podpałkę" etc.)

    Tomek

  • 50. Data: 2011-09-10 11:55:26
    Od: to <t...@x...abc>

    begin tomek

> [...]
    > wynika to, że wytwórca odpadów może je przekazać tylko określonemu
    > zbiorowi odbiorców (zbierającym, wybrane typy odpadów osobom prywatnym

    Czyli np. wyrzucić do ogólnodostępnego śmietnika.